عباس زاده: زمینه‌های لازم برای توافق برد - برد وجود دارد

Submitted on س., 12/07/2021 - 12:51

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر خارجه و معاونانش گفت: این جلسه از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ در محل وزارت خارجه تشکیل شد. در این نشست وزیر خارجه، معاونان و دستیارانش نیز حضور داشتند.

وی افزود: وزیر خارجه گزارش مفصلی در خصوص ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی از جمله مذاکرات اخیر وین ارائه کرد. برداشت کمیسیون از این گزارش این بود که طرفین مذاکره در این دوره تلاش کردند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند. لذا با همین جمع بندی برای تصمیم گیری به پایتخت‌های خود مراجعه کردند.

وی افزود: ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکره شده و طرف ۴+۱ و به ویژه غربی‌ها باید برای مذاکره و توافق جدیت داشته باشند.

عباس زاده افزود: دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه شروع خواهد شد. با توجه به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای توافق برد – برد وجود دارد. چون ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد – باخت نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: طبق گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک، ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی به دلیل استقبال متقابل با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی  گفت: وزیر خارجه همچنین در این جلسه گزارش جامعی در خصوص عادی سازی و ترمیم و تقویت و گسترش روابط با جمهوری آذربایجان داد که نهایتا منجر به دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در عشق آباد شد.

عباس زاده در پایان گفت: در این جلسه معاون اقتصادی وزارت خارجه به توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و از آن مسیر با کشورهای تاجیکستان و ازبکستان و قزاقستان و قیرقزیستان اشاره داشت و  و تاکید کرد که در  ۱۰۰ روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از این کشورها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داده است.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز