با همه گیر شدن کرونا، فروش خانه در جی تی ای به شدت سقوط کرد !

Submitted on جمعه, 05/29/2020 - 18:23

ویروس کرونا نه تنها بر معاملات خانه های دست دوم اثر گذاشته است بلکه بر بازار خانه های نوساز نیز اثر گذار بوده است. تمام انواع معاملات خانه های دست دوم در جی تی ای در ماه آپریل به میزان ۶۸٪ کاهش داشته است و آخرین اطلاعات حاکی از آن است که فروش خانه های نوساز در ماه آپریل به میزان۸۰٪ کاهش یافته است.

شبکه ی خبری York District News Network روز چهارشنبه اطلاعاتی ارائه داده است که این اطلاعات در مورد ساخت و ساز و توسعه ی شهری می باشد (BILD).
این اطلاعات نشان می دهد که فقط ۷۷۱ خانه ی نوساز در ماه آپریل در جی تی ای فروخته شده است که در مقایسه با ماه آپریل سال گذشته که ۳۸۷۱ باب خانه ی نوساز فروخته شد، کاهشی ۸۰٪ درصدی می باشد.


فروش خانه های نوساز نه تنها در ماه آپریل کمتر از فروش خانه های نوساز در ماه آپریل سال ۲۰۱۸ بود بلکه حتی این تعداد فروش کمتر از نیمی از فروش ۲۰۱۸ که سال خوبی برای فروش نبود، شد.یعنی فروش (۱۶۸۶ باب خانه).

در حقیقت، آمار تاریخی املاک تورنتو Altus Group، بیانگر این است که این کاهش در ماه آپریل ۷۸٪ از متوسط ده سال تنزل داشته است. دو نوع از انواع خانه را در نظر می گیریم: تعداد ۳۰۱ خانه ی مستقل در ماه آپریل امسال فروخته شد که نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود ۴۰٪ درصد می باشد. فروش کاندو نیز به شدت کاهش داشت و فروش تنها ۱۵٪ نسبت به سال گذشته بوده است.

اگر از جهت مناطق اصلی جی تی ای بررسی کنیم در منطقه ی پیل Peel بیشترین کاهش فروش خانه های نوساز اتفاق افتاده است و این کاهش تقریباً ۹۳٪ بوده است. پس از آن محدوده ی یورک دچار افت می باشد که این افت ۸۶٪ می باشد. تورنتو در رتبه ی بعدی با ۷۰٪ کاهش قرار می گیرد. در محله ی Duran تا ۵۰٪ کاهش می بینیم و در محدوده ی Houghton بیش از پنجاه درصد کاهش وجود دارد.

Patricia Arsenault، نائب رئیس اجرایی آلتوس گروپ به این نکته اشاره می کند که: «در حقیقت معاملات خانه های نوساز در اولین فصل امسال بسیار فعال بود. این قابل
درک است که با همه گیری ویروس کرونا فروش خانه های نوساز به شدت در ماه آپریل پایین افتاد. برای سازندگان و خریداران هر دو کنار آمدن با این شرایط جدید زمان می برد.»

برای سازندگان، پروژّه های جدید به تعویق افتاده است و فروش خانه های جدید به فروش آنلاین یا قرار بازدیدهای محدودی منجر شده است. مهم تر از آن کرونا بسیاری از کانادایی ها را از کار بیکار کرده است و ملاحظات اقتصادی طبیعی خانواده ها را برای خرید خانه از هم گسیخته است.

آلتوس گروپ می گوید شاخص قیمت برای خانه های مستقل و کاندو در ماه آپریل امسال در مقایسه با ماه مارچ کمی افزایش داشته است. شاخص قیمت برای خانه های مستقل ۱۱۱۷۹۵۵ دلار بود که نسبت به ۱۲ ماه گذشته ۰/۲٪ کاهش داشت. شاخص قیمت برای کاندو ۹۸۴۳۶۹ دلار بود که ۲۹/۸٪ نسبت به ۱۲ ماه گذشته افزایش داشته است.

David Wilkes، رئیس انجمن سازندگان و توسعه ی شهری (BILD) گفت: «همانطور که انتظار می رفت فروش خانه ها در ماه آپریل انعکاسی از اثر کرونا بر اقتصاد
جی تی ای بود. اما خبر خوب این است که فارغ از توسعه مسکونی ، ساخت و سازهای تجاری یا نوسازی و بازسازی منازل، این صنعت( صنعت املاک)، نقش مهمی در بهبود اقتصادی GTA و انتاریو خواهد داشت.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز