ایران و آمریکا برای صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی باید از سد یکدیگر بگذرند

Submitted on جمعه, 11/25/2022 - 07:44

بازیکنان تیم ملی ایران درحالی دومین بازی خود در جام‌جهانی را شروع کردند که برخلاف بازی نخست در مقابل انگلستان، اینبار، بازیکنان ایران سرود ملی خواندند و تماشاچیان نیز منظم بازیکنان را تشویق کردند.

این بازی در ۹۰ دقیقه، هیچ گلی درپی نداشت و هر دو گل ایران در آخرین دقایق ۹ دقیقه اضافی بازی زده شد.

این بازی که حیثیت مرگ و زندگی را برای ایران داشت،‌ با بازی خوب، فیزیکی و پرفشار ایران همراه بود.

تا دقیقه ۸۵ بازی تلاش‌های ایران نتیجه‌ای به بار نیاورد تا اینکه دروازه‌بان ولز در برخورد با مهدی طارمی و پس از دخالت دستیار ویدیویی داور، کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

پس از ده نفره شدن ولزی‌ها، فشار و حملات ایران افزایش یافت تا اینکه نخستین گل بازی توسط چشمی در دقایق آخر وقت تلف شده، به سود ایران وارد دروازه ولز شد.

این گل تا اندازه‌ای پرونده‌ی این بازی را به سود ایران بسته کرد، اما در دقیقه دهم از وقت اضافی، ایران در یک ضد حمله‌ی دیگر و اینبار توسط رضاییان، گل دوم بازی را زد تا این‌گونه، ایران با کسب سه امتیاز بازی، امیدها برای صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی را زنده نگه دارد.

ولز تنها یک امتیاز از دو بازی خود در جام‌جهانی خود گرفته و بازی نهایی گروهی این کشور در مقابل انگلستان پرستاره است که احتمال شکست ولز در آن بازی بسیار بالا است.

در سوی دیگر، آمریکا نیز امروز در مقابل انگلستان قرار خواهد گرفت و سومین بازی آمریکا در مقابل ایران خواهد بود.

اگر انگلستان را نخستین تیم صعودکننده از گروه B بدانیم، برد یا باخت آمریکا در مقابل انگلستان پرستاره، سرنوشت صعود تیم دوم را هنوز مشخص نخواهد کرد و در حقیقت، این بازی سرنوشت‌ساز میان آمریکا و ایران است که مشخص‌ می‌کند تیم صعودکننده دوم از گروه B باید ایران باشد یا آمریکا.

بازی که باتوجه به رقابت تاریخی این کشور، انتظار می‌رود تا بیش از گذشته حساس و پرهیجان آغاز شود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز