ایران دارای بیشترین شخصیت‌های سیاسی مبتلا به ویروس کرونا شد

Submitted on جمعه, 02/28/2020 - 13:15

با انتشار خبر ابتلاء معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده، به ویروس کرونا، شمار شخصیت‌ها و مسئولان سیاسی و دولتی که بیماری آنها تا کنون رسماً اعلام شده است به ٧ تن رسید و ایران را از این نظر در ردۀ نخست جهان قرار داد.

ابتلاء معصومۀ ابتکار به ویروس کرونا، روز پنجشنبه ٨ اسفند/ ٢٧ فوریه در پی شرکت در نشست هیئت دولت اعلام شد و وی در خانۀ خود در قرنطینه قرار گرفت.

مجتبی ذوالنوری، نمایندۀ مردم قم و رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همان روز با انتشار ویدئوئی اعلام کرد که نتیجۀ آزمایش وی نیز مثبت بوده است. او نیز در این ویدئو اطلاع داد که در قرنطینه قرار گرفته و اظهار امیدواری کرد که «ملت بر کرونا غلبه» کند.

ابتلای ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، محمود صادقی نمایندۀ مردم تهران در مجلس دهم، و مرتضی رحمان زاده، شهردار ناحیۀ ١٣ تهران، نیز پیش از این اعلام شده بود.

ابتلای ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت کشور به ویروس کرونا، روز سه‌شنبه ۶ اسفند/ ٢۵ فوریه از سوی علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت اعلام شد و وی همانروز با انتشار ویدئوئی، به ابتلای خود به ویروس کرونا اذعان کرد و گفت که از روز پیش از آن در مکانی در قرنطینه بسر می‌برد.

محمود صادقی، نمایندۀ مجلس دهم از تهران نیز روز سه‌شنبه ٦ اسفند از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «این پیام را در شرایطی می‌دهم که چندان امیدی به ادامۀ حیات در این دنیا ندارم».

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز که از شب ٢ اسفند با علایم ویروس کرونا در بیمارستان عرفان سعادت آباد بستری شده بود، با انجام آزمایش، مبتلا به ویروس اعلام شد و به بیمارستان مسیح دانشوری، محل قرنطینه بیماران کرونایی تهران اعزام گردید».

دکتر محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که از نخستین روزهای شیوع این ویروس با بیماران در تماس بود، در قرنطینه قرار گرفت. او پیش از آن نسبت به موقعیت قُم هشدار داده و گفته بود موقعیت این شهر «مناسب نیست» و من از وزارت بهداشت و هیئت دولت می‌خواهم « قم را جور دیگری ببینند تا شاهد اپیدمی کرونا در قم نباشیم».

سیدهادی خسروشاهی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و نیز نمایندۀ آیت‌الله خمینی در وزارت ارشاد اسلامی در سال‌های نخست پس از انقلاب، بر اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

یکی از دلائلِ وجود شمار بسیاری از مقامات کشوری در میان مبتلایان به ویروس کرونا، شاید چنانکه خبرگزاری ایرنا نوشته است تبعیض‌ در انجام تست تشخیص کرونا میان آنان و مردم عادی باشد. این خبرگزاری چندی پیش نوشته بود مسئولان کشور بدون داشتن علائم ابتلا به ویروس، از سر احتیاط تست کرونا داده‌اند. در حالیکه، به دلیل هزینۀ نسبتاً زیاد این تست، بنوشتۀ شماری از کارکنان

بهداری را به مجلس فراخواند و از نمایندگانی که خواست

روابط عمومی مجلس با شیوع سریع کرونا از اعضای خود خواست به سرعت تست بخش سلامتی، از انجام آزمایشات باز مانده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز