ایجاد 157 هزار فرصت شغلی در سپتامبر، اقتصاد کانادا را به سطح قبل از شیوع همه‌گیری رساند

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

ایجاد 157 هزار فرصت شغلی در سپتامبر، اقتصاد کانادا را به سطح قبل از شیوع همه‌گیری رساند

به گفته سازمان آمار کانادا، در ماه گذشته 157000 شغل جدید وارد اقتصاد کانادا شده بطوری‌که میزان اشتغال‌زایی به سطح قبل از همه‌گیری رسیده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، افزایش این درحالی است که پیش از این اقتصاددانان پیش‌بینی ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در سپتامبر داشته‌اند حال آنکه عملا اشتغال‌زایی کشور دو برابر بیش از این پیش‌بینی‌ها بوده است.

نرخ بیکاری نیز اکنون به 6.9 درصد کاهش یافته و با نرخ بیکاری در پیش از شیوع بیماری همه‌گیر یعنی 5.6 درصد فاصله کمی دارد.

در ماه های مارس، آوریل و مه 2020  بیکاری به شدت افزایش یافت و در ماه مه سال گذشته به 13.7 درصد رسید و از آن زمان روند نزولی داشت.

بنابر این گزارش در حالی که اکنون تعداد مشاغل تقریبا به سطح پیش از شیوع کووید19 رسیده اما این بدان معنی نیست که شرایط کار مردم نیز مانند سابق است.

در حال حاضر همچنان تعداد افرادی که کمتر از نیمی از ساعات معمول خود را کار می‌کنند  218000 نفر بیشتر از فوریه 2020 است.

همچنین با وجود اینکه در حال حاضر تعداد مشاغل بیشتر است اما میزان کل ساعات کار کارکنان  هنوز 1.5 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

با ایجاد 154 هزار فرصت شغلی در سپتامبر برای زنان، وضعیت شغلی‌شان بهتر از مردان بود این بدان معناست که وضعیت اشتغال زنان به سطح قبل از شیوع کووید19 بازگشته است.با این وجود زنان در دوران شیوع کووید19 بیش از مردان متضرر شدند و شغل‌های بانوان بیش از مردان تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفت.

عالیه بکفورد یکی از میلیون‌ها زن کانادایی است که شغل خود را در همه‌گیری از دست داد و اکنون موفق شده‌اند دوباره کار پیدا کنند.این جوان 23 ساله اهل برامپتون – انتاریو، قبل از همه‌گیری در خرده‌فروشی کار می‌کرد که در روزهای ابتدایی بیماری کووید19 از کار اخراج شد.او گفت که در ابتدا بیکاری برایش تکان‌دهنده بوده اما چون خیلی به یادگیری کدنویسی علاقه داشته ولی فرصت آموزش نداشته از این فرصت برای یادگیری کدنویسی استفاده کرده است.

لیا نورد از اتاق بازرگانی کانادا با بیان اینکه این اعداد و ارقام نشانه بدی است گفت: مهم است که با وجود ایجاد فرصت شغلی در سپتامبر و دستاوردهای دلگرم کننده‌ای را که در این ماه در زمینه اشتغال شاهد بودیم جشن بگیریم، اما ما نمی‌توانیم واقعیت‌های موجود را منکر بشویم.

او افزود: در بحبوحه کمبود نیروی کار، وضعیت 27.3 درصد از بیکاران کانادایی نامشخص هستند. آن‌ها کجا رفتند؟ کانادایی‌ها می‌خواهند کار کنند و اکثر آن‌ها به انتخاب خود بیکار نیستند. بنابراین ما باید بررسی کنیم و دقیقاً دریابیم که چه چیزی مانع آن‌ها می‌شود تا بتوانیم تصمیمات مبتنی بر شواهد را اتخاذ کنیم و بهبود کامل اقتصادی ما به آن بستگی دارد.

والمارت کانادا 12 هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

سابقه کار ندارید، استخدام در کبک را با ساعتی 22.46 دلار حقوق تجربه کنید 

منبع: سی‌بی‌سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز