ایالات متحده آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به افغانستان کمک می‌کند

Submitted on جمعه, 04/23/2021 - 01:26

با اینکه دولت پیشین آمریکا کمک‌های مالی این کشور به افغانستان را مشروط به پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح کرده بود، وزارت امور خارجه دولت جدید ایالات متحده روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است این کشور یک کمک جدید ۳۰۰ میلیون دلاری را به افغانستان اختصاص دهد.  

آنتونی بلینکن در این بیانیه‌ گفته است که وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) این تصمیم را برای «نشان دادن حمایت پایدار ما [آمریکا] از مردم افغانستان» اتخاذ کرده است.

We will provide nearly $300m in additional civilian assistance from @StateDept and @USAID for Afghanistan. This demonstrates our enduring support and desire to see Afghanistan build on the gains of the past 20 years.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، قرار است این کمک مالی در زمینه توسعه اقتصادی،  مبارزه با فساد و مواد مخدر، بهبود امکانات بهداشتی و پشتیبانی از حقوق زنان در افغانستان به کار گرفته شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که کمک جدید ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا با هدف پشتیبانی از دستاوردهای ۲۰ سال گذشته افغانستان صورت گرفته است.

بنا بر اظهارات روز چهارشنبه آنتونی بلینکن، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همکاری با قانونگذاران کنگره برای ارائه این کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به افغانستان را آغاز کرده است.

خبر کمک آمریکا به افغانستان در حالی منتشر می‌شود که نه تنها مذاکرات صلح دوحه هیچ نتیجه به دنبال نداشته است بلکه خشونت‌ها و آمار قربانیان غیرنظامی در افغانستان به شدت افزایش یافته است. علاوه بر این، «نشست مشورتی صلح ترکیه» نیز که قرار بود ۲۴ آوریل در استانبول آغاز شود، به دلیل عدم مشارکت طالبان به بعد موکول شده است.   

علیرغم تشدید‌ خشونت‌ها، حملات انتحاری و ترورهای هدفمند غیرنظامیان در اغلب شهرهای افغانستان و همچنین روند مبهم صلح این کشور، قرار است نیروهای نظامی آمریکا و ناتو تا یازدهم سپتامبر به طور کامل از افغانستان خارج شوند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز