اولین مصاحبه بایدن بعد از ورود به کاخ سفید | ناگفته‌های بایدن درباره همسر و ازدواجش

Submitted on پ., 02/04/2021 - 13:32

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از روز سوگند ده ها دستور اجرایی مرتبط با پاندمی کرونا تا بحران اقلیمی را به امضا رسانده و از زمان ورود به کاخ سفید بر ضرورت انجام تمام برنامه هایش تاکید کرده است.

بایدن در آغاز گفت‌وگو با مجله پیپل پرسید: «چقدر زمان می‌برد؟ باید به کاخ سفید برگردم.» رئیس جمهوری آمریکا این طور ادامه داد: «ما مشکلاتی داریم اما همچنین فرصت های بیشماری در اختیار ماست.»

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا هم که مدرس دانشگاه است و اولین همسر رئیس جمهوری در تاریخ مدرن آمریکاست که شغل جداگانه ای دارد، گفت: این شور و اشتیاق من است، این زندگی من است.

بایدن‌ها در ادامه از نخستین روزهای "جادویی" خودشان در کاخ سفید و معجزه ازدواج ۴۳ ساله خودشان که در پستی‌ها و بلندی ها تا رسیدن به اینجا قوی‌تر شده است، صحبت کردند. جیل بایدن گفت: گاهی اوقات شما در نقاط شکستگی قوی‌تر می‌شوید. این همان چیزی است که ما سعی می‌کنیم به آن برسیم.

جو بایدن درباره حس و حال کاخ سفید و اینکه آیا شبیه به خانه اوست، گفت: این سورآل... اما راحت است. ما هشت سال اینجا حضور داشته ایم، البته نه در این قسمت از اقامتگاه. کارکنان اینجا فوق العاده هستند و سعی می‌کنند تا اینجا حس و حال خانه ما را داشته باشد. اطرافمان پر از کتابها، عکس های خانوادگی و برخی از وسایل خانه خودمان است.

بایدن همچنین درباره روز تحلیف و نصب هزاران پرچم به یاد کسانی که نمی‌توانستند بابت پاندمی کرونا در آن روز حضور داشته باشند، گفت: شاید این در بلندمدت یکی از مهمترین مراسم‌های آغاز به کار باشد؛ نه به این دلیل که من سوگند یاد می‌کردم، بلکه به خاطر وضعیتی که کشورمان دارد، از کووید و بیکاری تا نابرابری نژادی.

ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که هرچه بیشتر آمریکایی‌ها می‌توانند شرکت کنند و معلوم شد میلیون‌ها نفر آن را تماشا کرده‌اند. اکنون به عنوان یک کشور از چنین فرصت باورنکردنی برخوردار هستیم. نه به خاطر من بلکه به این دلیل که مردم آمریکا به نوعی پرده‌ها را کنار زده‌اند و آنها فهمیدند که ما با مشکلاتی روبرو هستیم، اما همچنین فرصت‌های زیادی داریم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره همسر و ازدواجش گفت: او ستونی محکم است. همه میگویند ازدواج ۵۰-۵۰ است. خب گاهی اوقات ۷۰-۳۰ می شود. شکر خدا هر موقع من پایین هستم، او قدم جلو می‌گذارد و هر موقع او پایین تر است، من می‌توانم جلو بروم. ما واقعا حامی یکدیگر هستیم. خوشحالم که او شغلی دارد. خیلی مهم است که او یک مدرس است. مهم است که او چیزهایی دارد که برایشان اهمیت قائل است، استقلال او  و اینکه ما رویاهای مشترکی داریم. جیل در مرحله حساسی وارد زندگی من شد و همچون چسبی آن را متصل نگه داشت.

بایدن در پاسخ به اینکه سال آینده کشورش در چه مرحله ای خواهد بود، گفت: امیدوارم که اساساً به حالت عادی برگشته باشیم زیرا مربوط به کووید است و این کار سخت خواهد بود زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تن دیگر کشته شوند، مگر اینکه اقدامات احتیاطی را حتی با واکسن انجام دهیم. امیدوارم که ما واقعاً به سمت ایجاد عدالت برای همه مردم حرکت کنیم... جایی که آنها می‌توانند مشاغل مناسب و فرصت‌های مناسبی داشته باشند، اقتصاد در حال رشد است و مردم تا حدی به خوش‌بینی بازگشتند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز