اولین فضانورد کانادایی در سال ۲۰۲۳ به ماه اعزام می‌شود

Submitted on ی., 12/20/2020 - 12:43

ناسا روز گذشته اعلام کرد یک فضانورد کانادایی قرار است با همکاری آژانس فضایی کانادا به کره ماه اعزام شود. ظاهرا این دو سازمان برای ساخت یک ایستگاه فضایی به نام دروازه قمری در ماه توافق کرده‌اند که بخشی از برنامه این ایستگاه فضایی فرود آوردن یک فضانورد زن روی کره ماه تا سال ۲۰۲۴ است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا ماموریتی که این فضانورد کانادایی قصد انجام دادن آن را دارد Artemis II نام دارد.


سازمان CSA هم اعلام کرد با انجام این ماموریت به کمک ناسا ، کانادا دومین کشوری است که می‌تواند یک فضانورد را به دور ماه بفرستد. گفتنی است؛ کانادا در حال حاضر تنها چهار فضانورد فعال دارد و هنوز مشخص نیست که کدام یک از آن‌ها قرار است به این ماموریت اعزام شود. ماموریت آرتمیس، ماموریتی است که ناسا آن را صرفا برای تست موشک و امکان حرکت سیستم خود به دور ماه آن را انجام می‎دهد. آرمتیس دو هم در  اولین ماموریت خود انسان به فضا می‌فرستد.


 
برنامه ناسا برای اعزام فضانورد به ماه


سازمان ناسا همچنین اعلام کرده است ماموریت آرمتیس سه برای مرحله بعدی ماموریت ناسا برنامه ریزی شده و در آن قرار است یک انسان روی کره ماه فرود آید. بر اساس قرارداد سازمان ناسا با CSA، شرکت CSA قرار است کمک‌های رباتیک خود برای ساخت ربات Canadarm3 را به ناسا کند.


گفتنی است؛ وظیفه این ربات تعمیر ایرادهای موجود در ایستگاه‌های فضایی از خارج ایستگاه فضایی است چرا که در خارج از ایستگاه فضایی امکان تعمیر توسط قطعات توسط انسان‌های وجود ندارد.


سازمان ناسا اعلام کرده است عملیات آرمتیس یک قرار است در نوامبر سال ۲۰۲۱ راه اندازی شود و عملیات دوم این مجموعه برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.


 



منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز