اعتراض‌های شبانه در ایران؛ سرکوبگران علاوه بر کشتار معترضان به خانه‌ها و خودروها نیز خسارت زدند

Submitted on جمعه, 11/18/2022 - 06:00

آتش اعتراض‌های شبانه در شامگاه پنجشنبه ۲۶ آبان در بسیاری از شهرهای ایران گسترده‌تر شد و معترضان از جمله بخشی از ساختمان حوزه علمیه قم و خانه آیت‌الله خمینی در خمین، یعنی دو نماد سیاسی‌مذهبی مهم جمهوری اسلامی را آتش زدند.

گزارش‌هایی نیز از آتش زدن ساختمان حوزه‌های علمیه در شهرهای ایذه، تالش و بندرعباس به دست معترضان خشمگین منتشر شده است. همچنین راهپیمایان روز گذشته در بوکان نیز ساختمان اداره تعزیرات این شهر را آتش زدند.

اینم واسه انجام وظیفه، حوزه علمیه قم🔥🫡#مهسا_امینی pic.twitter.com/kGPcf8FbaZ

در دو روز گذشته بر اثر تیراندازی مأموران در بوکان ۴ نفر، در سنندج ۲ و در بانه، مهاباد و سقز هر کدام یک نفر از شهروندان کرد کشته شدند. محمد حسن‌زاده، هژار مام خسروی، امجد عنایتی و هیوا جانان کشته‌شدگان بوکان بودند و آسو قادری، رحمان بختیاری و آزاد حسین‌پور نیز بر اثر شلیک مستقیم مأموران به ترتیب در بانه، سقز و مهاباد کشته شدند.

امشب سقزیک مرد ۶۰ ساله به اسم رحمان بختیاری توسط نیروهای سرکوبگر به رگبار بسته شد متاسفانه جانباخت ..#مهسا_امینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ pic.twitter.com/3CgPqws5O6

شمار کشته‌شدگان در اعتراضات خونین دو روز گذشته در ایذه هنوز مشخص نیست اما برخی منابع آمار قربانیان این شهر را بیش از ده نفر ذکر کرده‌اند که در میان آنان دست کم ۳ کودک از جمله کودک ده ساله‌ای به نام کیان پیرفلک بوده است.

از آمار کشته‌شدگان در تظاهرات خونین سمیرم نیز هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست، اما پایگاه اطلاع‌رسانی ۱۵۰۰تصویر شمار کشته‌شدگان این شهر را دست کم ۶ نفر اعلام کرده که نام ۴ نفر از آنان بهرام مرادیان، مسلم هوشنگی، علی عباسی و میلاد آصفی ذکر شده است.

بنابر گزارش‌های مردمی شب گذشته در سمیرم حداقل شش نفر کشته شدند.#مهسا_امینی pic.twitter.com/L0RUwmqZMr

در تبریز نیز مأموران آیلار حقی، دانشجوی پزشکی را از بلندی به پایین پرتاب کردند و او روی میلگرد آهنی افتاده و جان باخت. کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور که این خبر را منتشر کرده، نوشته است که مستقلا قادر به تأیید شیوه کشته شدن این دختر جوان نیست. مراسم خاکسپاری این دانشجو روز جمعه در تبریز برگزار شد.

امروز مردم آذربایجان عزادار دختر بیگناهشان #آیلار_حقی هستند. سربازان خامنه‌ای نفسهای آیلار را گرفتند، همانگونه که نفسهای ژینا و نیکا و سارینا را گرفتند. امروز ما همه همدرد مردم آذربایجان هستیم و تا جمهوری اسلامی را پایان ندهیم هر روز‌ خیابان را جهنم قاتلان می‌کنیم.#مهسا_امینی pic.twitter.com/lXGXFxQ7ry

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حمیدرضا روحی، جوان کشته شده در اعتراضات روز گذشته در تهران همرسان شده است.

بارون اومد و یادم داد تو زورت بیشترهچرا اینا همه قشنگن؟ چرااااااا کشتییی آخه #حمیدرضا_روحی pic.twitter.com/jUMMPWc1Eu

نیروهای سرکوبگر شامگاه گذشته همچنین بار دیگر وارد مجتمع‌های مسکونی شهرک اکباتان تهران شده و به اموال مردم خسارت زدند. تصاویری نیز از رد خون بر روی زمین در لابی برخی مجتمع‌های این شهرک مشاهده می‌شود که نشان دهنده برخورد خشن و کتک زدن ساکنان به دست مأموران است.

 

در رشت نیز مأموران امنیتی دست به تخریب خودروها در یک خیابان زده و شیشه‌های آنها را شکستند.

گزارش‌های رسمی و غیر رسمی نیز از کشته شدن فردی به نام سرهنگ چراغی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی در اصفهان، سه مأمور بسیج در سنندج و دو مأمور دیگر در مشهد حکایت دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز