اتحادیه اروپا ۳۱ مقام‌ و نهاد دیگر ایرانی را تحریم کرد؛ آلمان تحریم های بیشتری را علیه ایران بررسی می کند

Submitted on ش., 11/12/2022 - 07:23

در حالی که دولت آلمان هنوز تحریم های دیگری را در سطح ملی بررسی می کند، همزمان خبرگزاری آلمان گزارش داد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خود را برای بررسی نقض شدید حقوق بشر در ایران آماده می کند.

شبکه نخست تلویزیون آلمان، شامگاه جمعه در گزارشی زیر عنوان «اتحادیه اروپا برخورد با ایران را تشدید می کند»، جزئیات سومین بسته تحریم های اتحادیه اروپا را به آگاهی همگان رساند. 

برپایه این گزارش، آنالنا بربوک وزیرخارجه آلمان از حزب سبزها در تصویب این تحریم ها اثرگذار بوده است. وی همچنین اعلام کرده است که دولت آلمان فراتر از اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال تحریم هایی در سطح ملی نیز دارد که از هفته آینده وارد مرحله اجرایی می شوند.

همزمان با خبرگزاری آلمان و تلویزیون سراسری این کشور، اشپیگل آنلاین نیز نوشت که مصوبه اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه ۱۴ نوامبر، بدون نیاز به دستکاری در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا تصویب نهایی شود.

به گزارش اشپیگل، تحریم ها در مجموع ۳۱ مقام و سازمان وابسته به جمهوری اسلامی را در بر می گیرد.

تحریم شدگان حق مسافرت به اتحادیه اروپا را ندارند و اموال آنها نیز می تواند ضبط شود. 

تحریم ها در واکنش به سرکوب های ۶ هفته اخیر اعمال می شود و به طور عمده افراد و نهادهایی را دربر می گیرد که در سرکوب اعتراضات مردم معترض ایران نقش داشته اند.

گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، در میان تحریم شدگان هستند اما اسامی آنها هنوز اعلام نشده است. جزئیات بیشتر احتمالاً در روز دوشنبه ۱۴ نوامبر و در جریان برگزاری نشست وزیران خارجه اروپا، به آگاهی همگان خواهد رسید.

رسانه های آلمانی بر روی نقش این کشور در  افزایش فشارهای اتحادیه اروپا بر رژیم اسلامی تاکید می ورزند. 

آنالنا بربوک وزیرخارجه آلمان، روز چهارشنبه ۹ نوامبر، در حساب کاربری خود در  تویتر نوشت که آلمان نه فقط برای امروز، بلکه تا هروقت ضروری باشد در کنار معترضان ایرانی خواهد ایستاد و در برابر  سرکوب آنها واکنش مناسب نشان خواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توییتی اظهارات خانم بربوک‌را «بی تدبیر، دور از دیپلماسی و‌مداخله جویانه» خواند و خواستار توجه همتای آلمانی خود به مناسبات قدیمی میان ایران و آلمان شد.

این در حالی است که لحن وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران نشان می داد که این کشور مایل به تنش با شریک مهم خود در اروپا نیست.

مناسبات جمهوری اسلامی با سرکوب اعتراضات ‌و کشتار بیش از ۳۰۰ معترض، تیره شده و پس از افشای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین، تنش زا شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز