استانداری تهران بدون تکذیب انفجار غرب پایتخت گفت : مشکل خاص امنیتی روی نداده است

Submitted on جمعه, 07/10/2020 - 13:16

نیمه شب جمعه بیستم تیر ماه ساکنان مناطق گرمدره و شهر قدس در شبکه های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجار در این مناطق خبر دادند. واکنش منابع رسمی خبر و مقامات جمهوری اسلامی ایران به این خبر ضد و نقیض و متفاوت بوده است. معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران بدون تکذیب این خبر گفته است که "وضعیت در این مناطق کاملاً عادی است و موضوع خاص امنیتی" پیش نیامده است.

حمیدرضا گودرزی در توضیح علت قطع شدن برق در این مناطق پس از شنیده شدن صدای انفجار گفته است که "یکی از ترانس ها از مدار خارج و باعث قطعی برق شد ولی بعد از نیم ساعت مشکل برطرف شد."  

پیشتر خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که در سحرگاه امروز جمعه بیستم تیر ماه انفجاری در غرب تهران به قطع برق در برخی مناطق پایتخت و حومۀ آن منجر شد.

منابع رسمی خبر توضیحی دربارۀ محل دقیق انفجار منتشر نکردند. نشریۀ "نیویورک تایمز" به نقل از دو کارشناس مرکز مطالعات منع توسعۀ سلاح های اتمی نوشت که در منطقۀ انفجار، "تأسیسات نظامی زیرزمینی وجود دارد که شامل یک مرکز تحقیقات سلاح های شیمیایی و یک مرکز تولید سلاح های ناشناس می شود." یک مقام ایرانی نیز در گفتگو با شبکۀ "الجزیره" تأئید کرد که انفجار غرب تهران عمدی بوده و در محل حفر یک تونل روی داده است.

ایدی کوهن، که از او به عنوان یک منبع غیررسمی اطلاعاتی اسرائیل نام می برند، با انتشار تصویر ماهواره ای گرمدره و شهرک قدس در صفحۀ توئیتری خود نوشت "یا رب". پیش از این او بیست و چهار ساعت جلوتر خبر انفجار تأسیسات اتمی نطنز را در صفحۀ توئیتری خود منتشر کرده بود.     

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز