اقتصاددانان آمریکایی، کانادایی و هلندی مقیم آمریکا، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت می‌کنند

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

اقتصاددانان آمریکایی، کانادایی و هلندی مقیم آمریکا، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت می‌کنند

بنابر تصمیم آکادمی سلطنتی علوم سوئد دیوید کارد، جاشیوا انگریست و گیدو ایمبنس به‌عنوان برندگان نوبل اقتصادی 2021 معرفی شدند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، دیوید کارد، متولد ۱۹۵۶ اصالتا کانادایی و اکنون استاد دانشگاه برکلی آمریکاست. جاشوا انگریست نیز در سال ۱۹۶۰ در آمریکا متولد شده و اکنون در موسسه فناوری ماساچوست فعال است. گیدو ایمبنس نیز در سال ۱۹۶۳ در هلند متولد شده‌ از اکنون استاد دانشگاه استنفورد آمریکاست.

کارد کانادایی امسال به دلیل تحقیقاتش در زمینه اقتصاد کار به عنوان جزو جایزه نوبل اقتصادی امسال قرار گرفته است .

به عنوان مثال، او نشان داد که افزایش حداقل دستمزد لزوما منجر به کاهش مشاغل نمی‌شود و منابع درسی مورد استفاده مدارس در موفقیت آتی دانش‌آموزان در بازار کار بسیار مهمتر از آن چیزی است که تصور می‌شده است.

کارد همچنین از اوایل دهه ۱۹۹۰ با استفاده از آزمایش‌های طبیعی به بسیاری از سوال‌ها در مورد بازار کار و روابط علت و معلولی از جمله افزایش مهاجرت چگونه بر سطح دستمزد و اشتغال تاثیر می‌گذارد و تحصیلات بیشتر چه تاثیری بر درآمد یک فرد دارد، پاسخ دهد؛ در حالی با عدم وجود امکان مقایسه ما نمی‌دانیم که اگر مهاجرت کمتر می‌شد یا آن فرد به تحصیل خود ادامه نمی‌داد، در عمل چه اتفاقی می‌افتاد.

اما انگریست و ایمبنس که به طور مشترک نیمی از این جایزه را بدلیل  مشارکت روش شناختی در تجزیه و تحلیل‌ روابط علمی متغیرهای اقتصادی دریافت خواهند کرد.

تحقیقات این دو نیز نشان داده که چگونه می‌توان از آزمایش‌های طبیعی یا موقعیت‌هایی که از زندگی واقعی ناشی می‌شوند، به نتیجه‌گیری دقیقی در مورد رابطه علت و معلولی پدیده‌های اقتصادی دست یافت.

جایزه صلح نوبل 2021 به دو خبرنگار فیلیپینی و روسی رسید

نوبل ادبیات 2021 به یک نویسنده تانزانیایی رسید

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز