انجمن اطفال کانادا: کل خانواده‌ها باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند

Submitted on ی., 11/20/2022 - 15:07

انجمن اطفال کانادا: کل خانواده‌ها باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند

گروهی از متخصصان اطفال روز جمعه تاکید کردند که خانواده‌ها برای اطمینان از سلامتی‌شان باید تمام اعضایشان را علیه آنفولانزا واکسینه کنند زیرا حملات سه‌گانه ویروس‌های تنفسی همچنان بیمارستان‌های کودکان را مملو از بیمار کرده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، انجمن اطفال کانادا با بیان اینکه آنفولانزا همراه با موج جدید کووید۱۹ و ویروس سنسیشیال تنفسی به سرعت در حال گسترش است، تاکید کرد: این توصیه برای خانواده‌هایی که بچه‌های خردسال دارند حتی فوری و جدی‌تر است.

به گفته این انجمن، کودکان زیر پنج سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن در صورت ابتلا به آنفولانزا به احتمال زیاد نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا خواهند کرد.

والدین باید به پزشک خانواده یا واحد بهداشت عمومی محلی مراجعه کنند تا بدانند کجا می‌توانند واکسن مناسب سن خود و فرزندانشان را دریافت کنند.

در اوایل هفته گذشته، مقامات بهداشت عمومی از شروع یک اپیدمی آنفولانزا با سطوح بالاتر آنفولانزا نسبت به سال‌های گذشته خبر دادند.

داده‌های فدرال نشان می‌دهد که تاکنون فقط ۷.۳ درصد از کودکان چهارساله و زیر چهار سال کانادایی یک دوز واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

در حالی که بزرگسالان و کودکان پنج ساله یا بزرگتر می‌توانند واکسن کووید۱۹ و آنفولانزا را به طور همزمان تزریق کنند، کمیته ملی مشاوره ایمن سازی توصیه کرده که تزریق این واکسن‌ها برای کودکان شش ماهه تا پنج ساله باید با فاصله انجام شود.

در واقع من توصیه می‌کنم در این مرحله واکسن آنفولانزای A را کمی زودتر از واکسن کووید دریافت کنید. زیرا واضح است که شیوع  ویروس آنفولانزای A در حال حاضر بسیار زیاد است. بر همین اساس اگر تعداد بیشتری از کودکان این واکسن را دریافت کنند، موجب کاهش تعداد کودکان در بیمارستان‌های اطفال کشور می‌شود.

شیوع ویروس آنفولانزا در گروه سنی کودکان می‌تواند موجب شیوع این بیماری در سالمندان و افراد آسیب پذیرتر نیز شود.

وی افزود: این اتفاق ممکن است در آینده اتفاق بیفتد و ما باید از سالمندان که البته در دو تا سه سال گذشته دوران بسیار دشواری را در خانه‌های سالمندان پشت سر گذاشته‌اند حفاظت کنیم.

انجمن اطفال کانادا و کمیته مشاوره ملی توصیه می‌کنند که همه کودکان شش ماهه و بزرگتر سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز