انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در کابل و هلمند ۳ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت

Submitted on ی., 02/21/2021 - 13:18

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و به نقل از فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل، افغانستان عصر امروز یکشنبه ۲۱ فوریه، بار دیگر شاهد انفجار چندین بمب کنار جاده‌ای بود. 

بنا بر اظهارات فردوس فرامرز، انفجار یکی از این بمب‌های کنار جاده‌ای، کابل پایتخت افغانستان را لرزاند. این انفجار که ساعت چهار و ۲۲ دقیقه عصر به وقت محلی در ناحیه چهارم امنیتی کابل به وقوع پیوست، جان یک کودک و راننده یک ماشین پلیس را گرفت. علاوه بر این، انفجار امروز کابل پنج زخمی بر جای گذاشت. همه زخمی شدگان این انفجار غیرنظامیان هستند.

محمد زمان همدرد، سخنگوی پلیس ولایت هلمند نیز از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در یکی از بازارهای شلوغ این استان جنوبی افغانستان خبر داد. بر اساس گفته‌های این مقام ولایت هلمند، این انفجار موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد. دو تن از زخمی شدگان از نیروهای پلیس هلمند و ۱۳ نفر دیگر غیرنظامیان هستند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای امروز در ولایت‌های کابل و هلمند را بر عهده نگرفته است. 

علیرغم توافق صلح آمریکا با گروه طالبان در سال ۲۰۲۰ و گفتگوهایاین گروه شورشی با دولت افغانستان، انفجار بمب‌های  مغناطیسی و کنار جاده‌ای، و همچنین قتل‌های هدفمند خبرنگاران و فعالان نهادهای مدنی در این کشور از پایان سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش یافته است.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز