اندرو شی‌یر
ترودو باید به‌خاطر مساله موسسه WE استعفا دهد

Submitted on ی., 07/26/2020 - 01:30

 درپی رسوایی روابط مالی بین خانواده جاستین ترودو، نخست وزیر و موسسه خیریه WE، اندرو شی‌یر، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار و رقیب ترودو در انتخابات ۲۰۱۹، همچنان ترودو و سایر نمایندگان را به استعفای نخست‌وزیر کانادا ترغیب‌کرده و بر این موضوع پافشاری دارد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، شی‌یر با بیان اینکه نمایندگان لیبرال باید دراین‌رابطه دست‌به‌کار شوند٫ گفت: «آیا نمایندگان لیبرال آماده هستند تا از موقعیت خودشان برای رسوایی رهبرشان استفاده کنند و آن را پوشش‌دهند؟ یا اینکه حاضر هستند در مقابل آن موضع بگیرند و خواستار کناره‌گیری نخست ‌وزیر شوند؟

شی‌یر که روز جمعه در یک کنفرانس خبری در رجینا سخن می‌گفت درادامه بیان کرد: «اگر لیبرال‌ها از این کار امتناع کنند، چیزی نگویند و دست روی دست بگذارند، به‌طور تلویحی فساد او را تایید می‌کنند و به‌همان اندازه مقصر هستند».

محافظه‌کاران و دیگر احزاب مخالف٫ همچنان در صدد بررسی بیشتر اوضاع بوده و سه کمیته مجزا نیز در رابطه با رسوایی مالی نخست وزیر راه‌اندازی کرده‌اند.

آن‌ها همچنین از کمیسر اخلاق مجلس خواستار انجام تحقیقات بیشتری در رابطه با تعارض منافع در معاملات تردو و بیل مورنو، وزیر دارایی٫ در رابطه با اعطای پرونده ۹۱۲ میلیون دلاری خدمات مالی دانشجویان به موسسه خیریه WE هستند.

شی‌یر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «جاستین ترودو و بیل مورنو، با وجود اینکه بارها و بارها سعی کرده‌اند از شیوع بیماری برای قدرت‌نمایی خود و گرفتن امتیاز استفاده‌کنند٫ تاکنون موفق به این امر نشده‌اند».

وی اظهارداشت: «این واقعیت‌ها نگران‌کننده است اما شاید مسائلی که نمی‌دانیم٫ بیش از این‌ها باشد».

رهبر پیشین حزب محافظه‌کار تصریح‌کرد: «من معتقدم که نه او سزاوار حکمرانی این کشور است و نه حزبش در انتخابات موفقیت خوبی داشته‌اند. حزب لیبرال درحال‌حاضر در اقلیت قراردارد و تا زمانی که یک حزب دیگر از آن حمایت‌نکند نمی‌تواند کار درستی انجام‌دهد».

شی‌یر پیش از این و در زمان رسوایی شرکت اس.ان.سی لاوالین نیز خواستار استعفای نخست وزیر کانادا شده بود.

اخبار مرتبط:

منبع خبر: سی.تی.وی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز