آمریکا یک کشتی ایرانی حامل مواد انفجاری را پس از توقیف محموله غرق کرد

Submitted on س., 11/15/2022 - 11:54

به گفتۀ نیروی دریایی آمریکا کشتی توقیف شده خطری برای کشتیرانی تجاری بوده و به همین خاطر پس از توقیف محموله و تحویل سرنشینان آن به دریابانان یمنی، ارتش آمریکا آن را در خلیج عمان غرق کرده است.

نیروی دریایی آمریکا بیش از هفتاد تن پرکلرات آمونیوم در این کشتی کشف کرده که برای تولید سوخت موشک و همچنین ساختن مواد انفجاری به کار  گرفته می‌شود. به گفتۀ ارتش آمریکا با این مقدار پرکلرات آمونیوم می توان سوخت دوازده موشک بالستیکی میانبرد را تأمین کرد. کشتی ایرانی همچنین حامل صد تن "کود اوره" نیز بوده که از آن برای ساختن مواد انفجاری استفاده می شود.  

دریاسالار "برد کوپر" فرماندۀ فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در منطقه، کمک های نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به حوثی های یمن را غیرقابل انکار و در عین حال غیرمسئولانه و خطرناک خوانده که به گفتۀ او به خشونت و بی ثباتی منطقه منتهی می‌شود.

چهار سرنشین کشتی ایرانی یمنی بوده اند و ارتش آمریکا آنها را به دریابانان یمنی تحویل داده است. در دسامبر گذشته ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا یک کشتی ماهیگیری حامل سلاح و مهمات ایران را برای حوثی‌های یمن در آب های منطقه توقیف کرد.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز