آلمان و ایسلند خواستار بررسی وضعیت ایران در شورای حقوق بشر شدند

Submitted on ش., 11/12/2022 - 07:23

نمایندگی آلمان در ژنو روز جمعه ۱۱ نوامبر/۲۰ آبان‌ماه، در یک پیام توییتری اعلام کرد که این کشور و ایسلند خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد شده‌اند و از این نهاد خواسته‌اند تا وضعیت «نقض حقوق بشر در ایران» را مورد بررسی قرار دهد.

در متن منتشر شده روز جمعه، نمایندگی آلمان در ژنو ضمن سپاسگزاری از ده‌ها کشوری که به درخواست اخیر پاسخ مثبت داده‌اند، تاکید کرده است : «ما در کنار زنان و مردانی که برای حقوقشان به خیابان آمده‌اند می‌ایستیم و با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کنیم.»

Germany 🇩🇪 and Iceland 🇮🇸 request a Special Session of @UN_HRC on the #HumanRights situation in Iran. Thank you to all supporters joining this call. pic.twitter.com/R2naKLrdGT

در همین حال، نمایندگی ایسلند در ژنو هم در یک پیام توییتری جداگانه در مورد برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت ایران نوشته است:« مهم است که شورای حقوق بشر وضعیت زنان و دختران در ایران در اعتراضات اخیر را مورد بررسی قرار دهد.»

🇮🇸 and 🇩🇪 have requested an HRC Special Session on the human rights situation in Iran. Supported by 42 states. Important for @UN_HRC to address the situation of women & girls in Iran in recent protests. We stand in solidarity with the brave women & men marching for their rights. pic.twitter.com/OxcC4fNBhI

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون بیش از ۴۰ کشور از درخواست اخیر آلمان و ایسلند حمایت کرده‌اند. با این وجود، منابع آگاه که رویترز نام آن‌ها را فاش نکرده است، از مخالفت جمهوری اسلامی با برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران خبر داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشته است که در پی در خواست روز جمعه آلمان و ایسلند، احتمال دارد که شورای حقوق بشر سازمان ملل این جلسه ویژه خود در مورد وضعیت حقوق بشری ایران را روز ۲۴ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه) برگزار کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز