اکثر کانادایی‌ها تعطیلات کریسمس امسال خرید کمتری خواهند داشت

Submitted on س., 11/22/2022 - 11:16

اکثر کانادایی‌ها تعطیلات کریسمس امسال خرید کمتری خواهند داشت

با توجه به افزایش قیمت‌ها و تداوم تورم، امسال بیشتر کانادایی‌ها تصمیم دارند در تعطیلات کریسمس خرید کمتری داشته باشند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر ۱۰ کانادایی ۶ نفر (۶۰ درصد) گفته‌اند فشارهای مالی ناشی از تورم آن‌ها را برای خرید کمتر در کریسمس مصمم کرده است.

۴۱ درصد از شرکت کنندگان نیز بدلیل بدهی‌های زیاد خود امسال نمی‌توانند در تعطیلات خرید زیادی داشته باشند درحالی که این رقم در سال گذشته حدود ۳۶ درصد بوده است.

در بین گروه سنی جوان‌تر (۱۸ تا ۳۴)، نیز ۲۳ درصد شرکت کنندگان گفتند که به احتمال زیاد خرج بیشری می‌کنند در حالی که در گروه سنی ۵۵ سال به بالا تنها ۴ درصد از افراد پیش‌بینی کردند امسال خرجشان زیاد باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از مردم امسال قصد دارند در تعطیلات خرید کنند.

جولی کوزمیک، افسر ارشد Equifax Canada در بخش حمایت از مصرف‌کننده، گفت:

چه بیشتر یا کمتر خرج کنید، مهم این است که با بودجه‌ای سنجیده به خرید تعطیلات کریسمس بروید. آماده سازی و پایبندی به بودجه کمک می‌کند که پرداخت صورتحساب‌های کارت اعتباری در ژانویه کمی آسان‌تر شود.

۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی نیز گفتند برای حمایت از کسب‌وکارهای محلی ، قصد دارند خرید بیشتری از فروشگاه منطقه خودشان انجام دهند، که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بسیاری از افراد نیز منتظر استفاده از حراجی‌های آخر سال مانند جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و حراجی باکسینگ دی (به ترتیب ۵۰ درصد، ۴۷ درصد و ۴۱ درصد) هستند.

همچنین نتایج یک نظرسنجی از ۳۰۰ صاحب کسب و کار کوچک در کانادا نشان می‌دهد که تنها  ۲۵ درصد آن‌ها در فصل تعطیلات امسال پیش‌بینی وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته دارند.

این رقم سال گذشته ۳۶ درصد بوده است.

تورم و نگرانی‌های زنجیره تامین بر اعتماد صاحبان مشاغل کوچک نیز تاثیر گذاشته است. کسب و کارها در حالی که سعی می‌کنند قیمت‌ها را بطور معقولی افزایش دهند، قبل از هر چیز می‌خواهند از توزیع درست محصولاتشان اطمینان حاصل کنند. بر همین اساس مهم ترین کاری که مصرف‌کنندگان می‌توانند برای کمک به صاحبان مشاغل کوچک انجام دهند این است که به خرید محصولات از آن‌ها ادامه دهند.

منبع:‌ بلومبرگ

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز