اختصاص میلیون‌ها دلار در آلبرتا برای تشویق مردم به تزریق واکسن

Submitted on چ., 10/13/2021 - 13:20

جیسون کِنی نخست وزیر آلبرتا می‌گوید، که نسخۀ پاسپورت واکسن آلبرتا که هم به افزایش نرخ واکسیناسیون کمک می‌کند و هم موارد ابتلا به کووید 19 را کاهش می‌دهد، در سال 2022 نیز ادامه خواهد یافت.


کِنی روز سه شنبه 12 اکتبر گفت: «ما اعمال قانون پاسپورت واکسن را حداقل تا سه ماهۀ اول سال 2022 ادامه خواهیم داد، چرا که  وارد دوره‌ای نا مشخص می‌شویم.»


«باید در آب و هوای سرد‌تر که مردم زمان بیشتری را در فضاهای سرپوشیده سپری می‌کنند، هوشیارتر باشیم. ما وارد فصل شیوع بیماری‌های ویروسی می‌شویم.»


کِنی و وزیر بهداشت آلبرتا جیسن کاپینگ گفتند که پاسپورت واکسن آلبرتا که سه هفته پیش معرفی شد به عنوان یک برنامۀ معافیت از محدودیت‌ها معرفی شد، تأثیر مورد انتظار را گذاشته است.


وزارت بهداشت آلبرتا می‌گوید 85 درصد از واجدین شرایط 12 سال به بالا در آلبرتا، اکنون حداقل یک دوز از واکسن کووید 19 خود را دریافت کرده‌اند. این عدد یک ماه پیش 78 درصد بود.


بیش از 75 درصد هم اکنون دو دوز مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.


استان‌های دیگر پاسپورت واکسن را معرفی کرده‌اند و هر کسی که می‌خواهد از خدمات غیر ضروری مانند بارها و رستوران‌ها استفاده کند باید گواهی واکسیناسیون خود را ارائه دهد.


برنامۀ پاسپورت واکسن آلبرتا داوطلبانه است، اما بر کسب و کارهایی که مایل به مشارکت در این برنامه نباشند، محدودیت اعمال می‌شود که شامل کاهش شدید محدودیت مجاز است.


کاپینگ همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن هوشمند پاسپورت آلبرتا اکنون برای دانلود در دسترس است و تأیید آن از طریق کُد QR انجام می‌شود. برای دانلود این برنامه می‌توانید عبارت AB Covid Records Verifier را در پلتفرم‌های گوگل پلَی و اَپ ساتور اَپل جستجو کنید.


پاسپورت یکی از چندین سیاستی بود که برای کاهش موارد افزایش یافتۀ ابتلا به کووید 19 در آلبرتا اعمال شد. در طول یک ماه گذشته وضعیت کووید 19 در این استان بسیار وخیم بوده است.


در روز سه شنبه وزارت بهداشت آلبرتا همچنین اعلام کرد که می‌خواهد بیش از 15 میلیون دلار را به صورت مستقیم به افراد برای تشویق آنها به تزریق واکسن پرداخت کند.


این استان گفته است که بیش از 152 هزار شهروند آلبرتا برای تقاضای خود را برای دریافت کارت‌های اعتباری از قبل پر شدۀ debit ثبت نام کرده‌اند.


جیسون کِنی در تاریخ 1 ژوئیه تقریباً تمام محدودیت‌های بهداشت عمومی را برداست و گفت این استان دلیلی نمی‌بیند که خود را برای بدترین سناریوی ممکن آماده کند.


همچنان‌که موارد بستری در بیمارستان در آلبرتا افزایش یافت، دولت کِنی کاری در مورد اقدامات محدودیتی جدید و طرح‌های تشویقی تا ماه سپتامبر انجام نداد.


وضعیت آلبرتا در موج چهارم از هر جای دیگر در کانادا وخیم‌تر بود.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز