اخبار کوتاه جهان در یک نگاه

Submitted on پ., 02/25/2021 - 01:24

یک پرونده طلاق در پکن چین، مرد در دادگاهی مجبور شد، برای جبران “کارهای خانه” به خانومش حقوق پرداخت کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بسیاری از منتقدان این حکم را یک اتفاق بارز می‌دانند که، مبحث “کار خانه” بدون دستمزد را نمایان می‌کند. قرار است این اقای چینی هفت هزار و هفتصد دلار معادل پنج سال کارخانه به همسرش پرداخت کند.

این پرونده طلاق بحث قابل توجه و داغی را در مورد ارزش کار خانه در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. اکثر کارشناسان تاکنون به این باور رسیده‌اند که، میزان جبران خسارتی که این اقا پرداخت کرده، بسیار کم بوده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، الکساندر وانگ یکی از شناخته شده‌ترین طراحان مد جهان است که تازگی‌ها به آن اتهام ازار جنسی زده‌اند و اکنون با این موضوع روبه‌رو است.

یک پسر ۲۱ ساله به اسم کیتون بولن که دانشجوی طراحی دانشکده پارسونز نیویورک است در گزارشی با بخش خبری از شبکه بی بی سی افشاکاری کرد و گفت که سال ۲۰۱۹ در باشگاهی در این شهر از طرف آقای الکسانر وانگ مورد ازار قرار گرفت. اکنون لیزا بلوم وكیل شناخته شده در این زمینه است كه ادعا دارد، وكالت یازده مرد را قبول کرده است كه به دلیل ازار جنسی از آقای الکساندر وانگ شکایت کرده‌اند در صورتی که آقای وانگ تمامی آن اتهامات و شکایات را رد کرده است.

کشور غنا اولین کشوری است که محموله واکسن کرونا کوواکس را دریافت می‌کند .واکسن کوواکس ابتکار بین المللی واکسیناسیون بر ضد کرونا است که، کشور غنا ششصد هزار دوز از این واکسن تهیه کرده است. این محموله با پروازی از هند به اکرا پایتخت کشور غنا رسیده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کشور غنا بعد از اینکه طرحی برای توزیع سریع و عادلانه واکسن توسط تیم‌های بهداشتی خود ارائه کرد ، با حمایت سازمان بهداشت جهانی به عنوان اولین دریافت کننده واکسن کرونا از طرف کوواکس انتخاب شد.

چند کشور دیگر در آفریقای غربی به زودی محموله‌های واکسن را از طرف کوواکس دریافت خواهند کرد. این طرح قرار است بیش از دو میلیارد دوز به کشورهای فقیر و قحطی زده تا پایان سال ۲۰۲۱ به دستشان برساند.

در سواحل اسراییل سس مایونز به داد لاکپشت‌های دریایی رسید . این درمان زمانی کشف شد که، لاکپشت‌ها الوده به نفت شده بودند و کم کم به سواحل اسرائیل در حاشیه دریای مدیترانه رسیدند، که در آنجا امدادگران اسرائیلی با سس مایونز توانستند معجزه کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اقدام به درمان لاکپشت‌ها زمانی اغاز شد که، سواحل این کشور به قیر غلیظ الوده شد و همین اتفاق باعث مسموم شدن لاکپشت‌های سبز دریایی شد. برای همین کارکنان مرکز نجات لاک‌پشت‌های دریایی اسرائیل بعد از این اتفاق اقدام به درمان این لاک پشت‌ها با سس مایونز کردند.

سازمان طبیعت اسرائیل این رخداد را یکی از بدترین فاجعه‌های زیست محیطی اسراییل دانست . چون این اتفاق بیش از ۱۹۵ کیلومتر خط ساحلی مدیترانه در این کشور با قیر چسبناک و پوشانده شده است. این اتفاق باعث آسیب دیدن گونه‌های جانوری زیادی به خصوص لاک‌پشت‌های دریایی شده است.

دستیار پزشکی در مرکز نجات لاک‌پشت‌های دریایی، گای آیوگی، گفته که تعداد ۱۱ لاک پشت در حال درمان هستند. مرکز نجات لاکپشت‌های دریایی زیر نظر سازمان طبیعت اسرائیل است و از طرف این سازمان اداره می‌شود.

منابع:

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز