احتمال ابتلای روزانه ۲۰ تا ۶۰ هزار نفر به کرونا در کانادا

Submitted on ش., 11/21/2020 - 13:25

 بر اساس تازه‌ترین پیش بینی‌ها که مقامات بهداشتی کانادا روز جمعه منتشر کردند، در صورتی که در این کشور برای محدود کردن تماس‌های اجتماعی اقدامی نشود، موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ در کانادا ممکن است از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کند.

ترزا تام، مسئول آژانس سلامت عمومی کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در صورت برداشته شدن مجدد محدودیت ها، کشور که دارای ۳۸ میلیون نفر جمعیت است، ممکن است در بدترین حالت، با افزایش موارد ابتلای روزانه ۶۰ هزار نفری مواجه شويم.

دکتر هوارد نجو، معاون مسئول آژانس سلامت عمومی کانادا نیز اعلام کرد ”بدون کاهش کافی شمار تماس‌ها ما انتظار داریم ابتلای ۲۰ هزار نفر در روز به کووید-۱۹ تا پایان ماه دسامبر تشخیص داده شود که با افزایش موارد بستری و مرگ همراه خواهد شد. کاهش دادن هر چه سریع‌تر میزان ابتلا در سراسر کشور فوریت دارد“.


بر اساس اخبار رسانه‌های محلی، از آغاز همه گیری، موارد ابتلا به کرونا در کانادا تا روز جمعه به ۳۱۷ هزار نفر رسیده است که ۱۱ هزار و ۲۷۳ نفر از آن‌ها جان باخته اند. علاوه بر آن، در هفت روز گذشته به طور متوسط ابتلای چهار هزار و ۸۰۰ نفر به کرونا تشخیص داده شده است و ۶۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که این ارقام به وضوح از افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر حکایت می‌کنند.

استان‌های زیادی هم در غرب کانادا مانند بریتیش کلمبیا و آلبرتا و هم در مرکز و شرق کشور مانند کبک و اونتاریو در حال حاضر با افزایش موارد ابتلا مواجه هستند. در نوناووت که نخستین مورد ابتلا به کرونا در آنجا ششم نوامبر شناسایی شد، هم اکنون شمار مبتلایان به بیش از ۷۹ نفر رسیده است و این در حالی است که در سرزمین شمال بزرگ از روز چهارشنبه به مدت دو هفته قرنطینه برقرار شده است.


اعلام افزایش موارد ابتلا در کانادا به ویژه با تجمعات ارتباط دارد که افزایش موارد بستری را به دنبال داشته است. به گفته مقامات آژانس سلامت عمومی کانادا، تا پایان ماه نوامبر آمار موارد مرگ و میر مرتبط با همه گیری کرونا ممکن است از ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر تا ۱۲ هزار و ۱۲۰ نفر برسد.


پتی هایدو، وزیر بهداشت کانادا نیز تاکید کرد ”به گزینه‌هایی که شما می‌توانید با دقت انجام دهید فکر کنید,، زیرا جان افراد به این گزینه‌ها وابسته است. آیا سفر من ضروری است؟ آیا ما نیاز داریم که امروز از خانه خارج شویم؟“.

مقامات کانادا همچنین از مردم این کشور خواستند از امروز جشن‌های سال نو را با احتیاط و کاستن از تماس‌ها برنامه ریزی کنند. کبک، آلوده‌ترین استان کانادا به کووید-۱۹ روز پنجشنبه اعلام کرد به شرطی که ساکنان کبک تماس‌ها را به مدت یک هفته پیش و یک هفته بعد از جشن‌ها محدود کنند، به مدت چهار روز به برگزاری تجمعات مجوز خواهد داد.

دکتر نجو ضمن ترغیب همه مردم به اقدام به ”یک ارزیابی شخصی از خطرات“ تصریح کرد ”من با آنچه دولت کبک انجام دادن آن را آغاز کرده است، موافقم“.

 
در تورنتو از دوشنبه قرنطینه برقرار می‌شود

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک مقام رسمی کانادایی اعلام کرد از روز دوشنبه، قوانین قرنطینه در شهر تورنتو به اجرا گذاشته می‌شود.



منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز