احمد مسعود: مقاومت در برابر وحشی گری‌های امارت اسلامی طالبان ادامه دارد

Submitted on پ., 11/17/2022 - 11:59

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی «برایتبارت» (Breitbart)، اقدامات «وحشیانه» گروه طالبان علیه شهروندان افغانستان را محکوم کرد و گفت که جبهه مقاومت با حمایت مردم این کشور به مبارزه خود علیه طالبان ادامه خواهد داد.

وی در این مصاحبه که روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر/۲۴ آبان ماه، منتشر شد، طالبان را با دیگر گروه‌های تروریستی، بویژه گروه داعش برابر دانست و تصریح کرد که اقدام‌های این دو گروه تفاوتی از یکدیگر ندارد.

رهبر جبهه مقاومت ملی همچنین رابطه میان طالبان و القاعده را همانند «رابطه معلم و دانش‌آموز» توصیف کرد و گفت که «رابطه ناگسستنی» میان این دو گروه تروریستی بر اساس ایدئولوژی شکل گرفته است.

احمد مسعود با اشاره به مذاکرات طالبان با آمریکا در قطر گفت که جوبایدن، رئیس‌جمهوری کنونی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده با نادیده گرفتن دولت وقت افغانستان در این گفت‌وگو‌ها، موجب تضعیف و سقوط آن شدند.

وی در مصاحبه اخیر خود همچنین دولت جو بایدن را به خاطر خروج عجولانه نیروهای نظامی ایالات متحده مورد انتقاد قرار داد و گفت که این خروج موجب شد تا میلیاردها دلار تجهیزات نظامی آمریکا در اختیار نیروهای طالبان قرار گیرد.

احمد مسعود تاکید که جامعه جهانی باید فشارهای خود بر سران طالبان را افزایش دهد تا این گروه حاضر شود پای میز مذاکره بنشیند و در نهایت یک گفت‌وگوی در افغانستان ملی شکل گیرد. وی همچنین خواستار حمایت جامعه جهانی در یافتن راه حل سیاسی برای پیان بخشیدن وضعیت بحرانی افغانستان شد.

این خبر در حالیست که بازداشت و شکنجه شهروندان افغانستان توسط نیروهای گروه طالبان همچنان ادامه دارد.  طالبان طی روزهای اخیر ده‌ها غیرنظامی را استان/ولایت کاپیسا به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کردند.

“@AhmadMassoud01 claimed there are at least 23 terrorist groups active in Afghanistan today, far more than before the Taliban takeover, their strength bolstered by ‘thousands’ of foreign fighters.” https://t.co/MSWKRVut3r

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز