احضار سفیر ایتالیا در تهران به دنبال اعتراض به عملکرد دولت کشور کانادا نسبت به افراد ایرانی 

Submitted on جمعه, 11/20/2020 - 01:23

در جایگاه حافظ منافع کشور کانادا و سازمان وزارت خارجه ایران، سفیر کشور ایتالیا در تهران احضار شده و مراتب اعتراض ایران به رفتارهای مخالف حقوق بشری کانادا و ظاهرسازی‌هایشان درباره رعایت حقوق شهروندی و کنسولی مردم ایرانی که مقیم این کشور هستند به وی اعلام شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، احضار سفیر ایتالیا در تهران روز سه‌شنبه از سوی مدیرکل ایالات متحده وزارت امور خارجه انجام شد و مراتب اعتراض ایران به رفتارهای مخالف حقوق بشری کانادا و ظاهرسازی‌هایشان درباره رعایت حقوق شهروندی و کنسولی مردم ایرانی که مقیم این کشور هستند به وی اعلام شد.

در طی این دیدار، به محرومیت بیشتر از چهارصد هزار ایرانی که ساکن کشور کانادا هستند و در طی چند سال گذشته از دریافت خدمات کنسولی و به دنبال قطع روابط دو کشور و پافشاری بر اعضای این حقوق مهم به آنها اشاره شد.

همچنین درباره دیگر اقدامات این کشور هم اعتراضاتی صورت گرفته و به حافظ منافع این کشور در پایتخت ایران تاکید شد که دولت کشور کانادا با تبدیل کردن کشور خود به بهشت امنی برای مفسدان اقتصادی ایرانی و غیر ایرانی، از زیر بار دستگیری و استرداد این مجرمان نیز فرار کرده و هیچگونه همکاری با ایران برای دستگیری مجرمینی همچون خاوری ندارد. این مسئله با وجودی‌ست که محمدرضا خاوری در فهرست هشدار قرمز اینترپل قرار گرفته و بنابراین کانادا موظف است با این پلیس برای دستگیری وی همکاری کند.

در این دیدار، به این سفیر اعلام شد که این مسائل تنها دو نمونه از اقدامات ضد حقوق بشری این کشور است و ادامه برخوردهای سیاسی و ابزاری این کشور، در واقع صلاحیت لازم برای جایگاه مدعی دفاع از این حقوق را برای نقد این وضعیت در سایر کشورها زیر سوال می‌برد.

منبع: ایرنا

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز