آغاز روند کاهشی موج چهارم پاندمی در کانادا

Submitted on ش., 10/09/2021 - 13:31

به گفتۀ مقامات آژانس بهداشت عlومی کانادا، موج چهارم پاندمی کووید 19 به نظر روند کاهشی خود را آغاز کرده است، هرچند هشدار دادند که به منظور پایین نگه‌ داشتن تعداد موارد ابتلا به کووید 19 باید اقدامات بهداشت عمومی همچنان ادامه پیدا کند.


مدل سازی جدید ارائه شده توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا در روز جمعه نشان می‌دهد که اگر سطح سرایت حال حاضر حفظ شود، تعداد موارد جدید ابتلای روزانه می‌تواند در هفته‌های آینده کاهش یابد.


این پیشرفت در سراسر کانادا به یک میزان نبوده است، اما به گفتۀ ترزا تامافسر ارشد بهداشت عمومی کانادا تعداد کلی «دلیلی برای خوش‌بینی» ارائه می‌دهد.


تام گفت: «با سطح پوشش واکسن که ما در کانادا تا به امروز به آن دست یافته‌ایم، اکنون بسیار بیشتر آمادۀ ورود به فصل بیماری‌های دستگاه تنفسی هستیم، و مدلسازی امروز نشان می‌دهد که به واسطۀ حفظ مقررات نه چندان

محدود کننده مانند پوشیدن ماسک و محدود کردن تماس‌های فیزیکی، می‌توانیم تأثیر کووید 19 را در زمستان کاهش دهیم.»


وی گفت که برای اولین بار از نیمۀ ژانویه، نرخ تولید مثل ویروس به زیر 1 کاهش یافته است – به این معنا که پاندمی روندی کاهشی دارد.


با این حال، وی هشدار داد که اگر نرخ سرایت تنها 15 درصد در چند ماه آینده افزایش یابد، خیز دوبارۀ ویروس را در زمستان شاهد خواهیم بود. به این دلیل، مقامات از کانادایی‌ها می‌خواهند که از توصیه‌های بهداشت عمومی در پایان هفتۀ طولانی عید شکرگذاری پیروی کنند.


هرچند شمارش موارد ابتلا در سراسر مسطح شده است، ولی هنوز بالا هستند. نرخ عفونت در برخی نواحی «بسیار بالا» است.   


دکتر هاوارد جو، نایب رئیس بهداشت عمومی کانادا می‌گوید: «هنوز تا اعلام پایان پاندمی فاصلۀ زیادی وجود دارد.»


مقامات با اشاره به اینکه افراد واکسینه نشده 10 برابر بیشتر نسبت به افراد واکسینه شده احتمال دارد که به کووید 19 مبتلا شوند و 36 برابر بیشتر احتمال بستری در بیمارستان را دارند، گفتند واکسیناسیون یک عامل اصلی است.


و همچنان که وزارت بهداشت کانادا در حال بررسی واکسن فایزر برای استفاده در کوردکان 5 تا 11 ساله است، تام می‌گوید که اگر تأیید شود، این واکسن می‌تواند تغییر قابل توجهی در کانادا در نبرد بر علیه کووید 19 ایجاد کند.


وی گفت برای واکسناسیون کودکان کمی دیر شده است، اما اگر کودکان 5 تا 11 ساله واکسینه شوند، از نظر شرایط تغییر چشمگیری به وجود خواهد آمد.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز