افزایش تلفات ویروس کرونا در ایران همزمان با اولین قربانی در اروپا

Submitted on ش., 02/22/2020 - 13:27

ایرانکیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی امروز شنبه ٣ اسفند/ ٢٢ فوریه خبر مرگ یکی دیگر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران را تأیید کرد. او در یک برنامه تلویزیونی گفت که «۱۰ مورد قطعی جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران شناسایی شده است».بر اساس گفته‌های کیانوش جهانپور، «۸ نفر از این بیماران در شهر قم و ۲ نفر دیگر هم در تهران شناسایی شده‌اند».

یادآوری می‌کنیم که روز گذشته یک مقام عالی‌رتبه دولتی در ایران که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رادیوی ما فاش کرد که شمار مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا در شهر قم از ۳۰۰ نفر فراتر رفته است. به گفته همین مقام ایرانی، دست‌کم سه مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در تهران نیز رخ داده است.

وزارت بهداشت ایران روز گذشته جمعه ٢ اسفند/ ٢١ فوریه خبر ابتلای ۱۸ نفر به ویروس کرونا را تأیید کرده بود. این وزارت همچنین آمار مرگ بر اثر این ویروس در ایران را٤ نفر اعلام کرده بود.

همزمان با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران، دو کشور عراق و کویت پروازهای خود را به این کشور متوقف کردند.

عراق همچنین از شهروندان خود خواسته است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، از سفر به این کشور خودداری کنند.

مقامات ترکیه هم امروز اعلام کردند که از فردا یکشنبه٤اسفند/ ۲۳ فوریه، ایرانی‌هایی که "کارت سلامت" نداشته باشند اجازه ورود به خاک ترکیه را نخواهند داشت.

ایتالیادومین مورد مرگ در اثر ویروس کرونا در شهر میلان تأیید شد. قربانی جدید ویروس کرونا یک زن ۷۵ ساله است.پیش از این، رسانه‌های ایتالیایی خبر نخستین مورد مرگ در این کشور را روز جمعه ۲۱ فوریه تأیید کرده بودند. شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا بیش از ۳۰ نفر گزارش شده است.

کره جنوبیمقامات کره جنوبی امروز اعلام کردند که ۲۲۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده‌اند. شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی در حال حاضر به ۴۳۳ نفر می‌رسد.

چینبر اساس آخرین آمار، از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از ۲هزار و۳۰۰ نفر در چین جان خود را از دست داده‌اند. این آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز ۷۶ هزار نفر اعلام کرده است.

جهانویروس کرونا در بیرون از چین تا کنون موجب مرگ ده‌ها نفر در سراسر جهان شده است. بر اساس آخرین آمار، بیش از ۱۲۰۰ مورد از ابتلا به ویروس کرونا، در ۲۶ کشور جهان تا کنون شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت

این سازمان هشدار داده است که اگر اقدامات الازم برای مهار و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام نگیرد، ممکن است به زودی این ویرروس وارد همه کشور‌های جهان شود.

اپیدمی ویروس کرونا که در شهر "ووهان" در مرکز چین در اوایل ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ آشکار شد تا کنون موجب مرگ بیش از ۲ هزار نفر در چین، و دها نفر دیگر در سراسر جهان شده است. این اپیدمی در حال حاضر همچنان در حال گسترش است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز