افزایش فروش اسلحه و مهمات به دنبال شیوع کرونا ویروس در کانادا

Submitted on س., 03/24/2020 - 12:37

چندین نمایندگی فروش اسلحه اعلام کرده اند این هفته به علت شیوع ویروس کووید-19 و افزایش نگرانی ها در مورد وضع قوانین محدود کننده حمل سلاح، بسیاری از مردم به خرید اسلحه و مهمات آن روی آورده اند و فروش این اقلام افزایش یافته است.


مردم تا جایی که بتوانند این اقلام را ذخیره می کنند و این امر زنگ خطری برای طرفداران کنترل سلاح می باشد.


Ross Faulkner، صاحب نمایندگی سلاح در McAdam و بزگ ترین مغازه فروش اسلحه در آتلانتیک کانادا، می گوید تمایل مردم برای خرید سلاح و مهمات هم به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا، و هم به دلیل نگرانی بابت تصمیم های احتمالی دولت در مورد اسلحه می باشد.


برخی مغازه داران می گویند افزایش فروش آنچنانی نداشته اند، درست برخلاف امری که در ایالات متحده در حال وقوع است. گزارشات نشان می دهد در ایالات متحده، به خصوص در ایالت هایی که بیشتر درگیر ویروس شده اند، شاهد یک افزایش فروش غیرمنتظره در مغازه های فروش اسلحه هستیم.


درحالی که دولت نهایت تلاش خود را می کند تا به مردم اطمینان دهد قرنطینه برای مهار شیوع ویروس کووید 19 است و تاثیری بر زنجیره تدارکات ندارد، اوضاع اسلحه و مهمات متفاوت است. نمایندگان نیازمند مجوز برای صادرات و واردات با کشتی هستند. تامین تدارکات، اکثرا از ایالات متحده و اروپا، ممکن است تا 6 ماه به طول انجامد.


نتیجه این امر افزایش فروش محصولات محلی می باشد. بخشی از آن به نگرانی برای کسب مجوز با وجود اداره های تعطیل برمی گردد.


برخی مردم در مناطق دورافتاده نگران این هستند که شیوع کرونا ویروس سبب ایجاد وقفه در تامین تدارکات شود. تا زمانی که اسلحه و مهمات داشته باشند همیشه می توانند غذایی برای خوردن به دست بیاورند.


Nicolas Johnson، از فعالان حقوق سلاح در تورنتو، در وبلاگ خود می نویسد که در زمان سختی، مردم بر نیازهای اولیه مانند آب، غذا و محافظت از خود تمرکز می کنند.


دولت لیبرال پیش از این قدم هایی برای سختگیری بیشتر در مورد حمل سلاح برداشته است. برخی معتقدند در این زمان، که تمرکز کادر مراقبت بر پیشگیری از شیوع بیماری است، افزایش دسترسی به سلاح خطرناک است و دولت باید هرچه سریع تر راه حلی برای این موضوع پیدا کند.


ترجمه الهه بیات


 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز