اعدامی دیگر به اتهام «قاچاق انسان و فحشا»؛ شهروز سخنوری توسط اینترپل به ایران بازگردانده شده بود

Submitted on ش., 05/20/2023 - 10:23

سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، با اشاره به اجراء حکم اعدام دو زندانی با اتهامات «مواد مخدر» و «قاچاق انسان»، اعلام کرد: یکی از زندانیان محکوم به اعدام «توسط اینترپل به ایران استرداد شده بود».

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، شهروز سخنوری، با عنوان «الکس»، صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، به «جرم قاچاق انسان به قصد فحشا» به اعدام شد.

در گزارش خبرگزاری میزان نیز به استرداد شهروز سخنوری توسط «اینترپل به ایران» در سال ۱۳۹۹ به همراه سه نفر دیگر اشاره شده است.

در حالیکه اتهام شهروز سخنوری از سوی خبرگزاری میزان «قاچاق انسان» عنوان شده و به گزارش همین منبع،  این فرد توسط «پلیس اینترپل به ایران استرداد شده است»، سازمان حقوق بشر ایران، در واکنش به اجراء حکم اعدام شهروز سخنوری خواستار پاسخ «اینترپل در خصوص تحویل این زندانی به ایران» شده است.

محمود امیری مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، ضمن محکوم کردن اعدام زندانیان در ایران، گفت: «اگر آن‌گونه که مقامات جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند، پلیس بین الملل شهروز سخنوری را تحویل ایران داده باشد، آنگاه آنان نیز در اعدام او سهیم بوده و باید پاسخگو باشند».

سازمان حقوق بشر ایران، با طرح این پرسش از اینترپل، می‌گوید: «آیا فردی را که  در خطر اعدام بود، تحویل دادید؟».

به گزارش رسانه‌های داخلی در ایران، «شهروز سخنوری، شهریور ماه ۱۳۹۹ در کشور مالزی توسط اینترپل بازداشت و به ایران بازگردانده شده بود».

در هفته‌های اخیر، موج اجراء احکام اعدام‌ها از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و جوامع بین‌المللی مواجه شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز