ادامه بازداشت و شکنجه شهروندان افغانستان توسط طالبان

Submitted on پ., 11/17/2022 - 09:59

منابع مردمی روز پنج شنبه، ۲۶عقرب/آبان می‌گویند که طالبان شش فرد غیرنظامی را از دو روز به این سو به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده‌اند.

منابع محلی تاکید دارند که این افراد غیرنظامی هستند و هیچگونه رابطه‌یی با جبهه مقاومت ندارند، اما طالبان به بهانه‌های مختلف به آن‌ها اتهام «همکاری با جبهه مقاومت» زده‌اند.

افراد بازداشت‌شده از سوی طالبان باشندگان ولسوالی‌ها/ شهرستان‌های حصه اول و دوم، ولایت/ استان کاپیسا هستند که در میان آنها یک آموزگار نیز دیده می‌شود.

ولایت کاپیسا در مرکز افغانستان قرار دارد و بیشتر شهروندان آن را قوم تاجیک تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر بیشتر اعضای جبهه مقاومت نیز از این قوم هستند. یکی از دلایل بازداشت تاجیک‌ها از سوی طالبان نیز همین موضوع است.

همزمان با آن، حکومت طالبان یک دختر و پسر را در ولایت بامیان افغانستان به جرم داشتن «رابطه قبل از ازدواج» در انظار عمومی شلاق زدند.

باشندگان این ولایت می‌گویند که نیروهای طالبان این دختر و پسر را که عاشق همدیگر بودند و قصد ازدواج داشتند، چند روز قبل در «پارک ملی بند امیر» بازداشت کردند.

این دو نفر حدود چهل روز قبل برای تفریح از کابل، پایتخت افغانستان به بامیان سفر کرده بودند، اما پس از بازداشت توسط طالبان به جرم رابطه قبل از ازدواج هر کدام به ۳۹ ضربه شلاق (دره) محکوم شدند.

نیروهای طالبان روز پنجشنبه، ۲۶ عقرب/آبان، در حضور نزدیک به هزار تن تماشاگر و شماری از مقام‌های محلی این گروه، حکم را اجرا کردند.

در عین حال، نیروهای طالبان به هیچ‌کس اجازه تصویربرداری از جریان شلاق زدن این دختر و پسر را که آرزو و محمد عیسی نام دارند، ندادند.

منابع افزوده‌اند که رسانه‌ها نیز اجازه نشر این موضوع را پیدا نکرده و دو فرد نیز هنگام اجرای حکم دادگاه طالبان به اتهام «تصویربرداری با تلفن همراه‌شان» بازداشت شده‌اند.

پس از به‌قدرت‌رسیدن طالبان در افغانستان، زنان آزادی‌شان را به صورت کامل از دست داده و این گروه با افزایش فشار‌ها بر شهروندان افغانستان، صد‌ها تن را به بهانه‌های مختلف بازداشت، شکنجه و در دادگاه‌های صحرایی به قتل رسانده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز