3500 نفر در دوره جدید اکسپرس اینتری میتوانند اقامت دائم دریافت کنند

Submitted on ش., 02/23/2019 - 20:02

3500 نفر در دوره جدید اکسپرس اینتری میتوانند اقامت دائم دریافت کنند
در دوره جدید اکسپرس اینتری که در 20 فوریه انجام شد، 3500 نفر دعوت نامه برای دریافت اقامت دائم کانادا دریافت کردند.

از اول سال 2019 تا کنون 14500 دعوت نامه از طریق این سیستم ارسال شده است. این عدد بیشترین مقدار از ابتدای شروع این سیستم از سال 2015 بوده است.

14500 دعوت نامه ارسال شده افزایش 70 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2018 را نشان میدهد.

کمترین امتیاز لازم برای این دوره 457 بوده است که افزایش 19 امتیازی نسبت به دوره قبل که در 30 ژانویه انجام شد داشته است.

ایجاد فاصله زمانی بیشتر بین دوره ها باعث میشود حداقل امتیاز مورد نیاز بیشتر شود.

در مقابل دوره 30 ژانویه یک هفته بعد از دوره قبلی انجام شد، که باعث شد امتیاز لازم به 438 کاهش یابد.

زمان در نظر گرفته شده برای دوره 20 فوریه، 6 دسامبر 2018 ساعت 12:38:11 ثانیه بود. این به این معنی است که تمام افرادی که امتیاز 457 یا بیشتر از آن داشتند و تا قبل از این زمان ثبت نام کرده بودند، دعوت نامه دریافت کردند.

رکورد جدید در تعداد توریست های خارجی که در سال 2018 از کانادا بازدید کردند
کانادا در سال 2018 رکورد تعداد جذب توریست های خارجی اش را زد. توریست هایی از کشورهای چین، فرانسه و مکزیک، برنامه های پرواز جدید و افزایش درخواست ویزا، رقم ورودی های جدید بین المللی را به 21 میلیون رساند.

سال گذشته پنجمین سال متوالی بود که توریست های بین المللی کانادا افزایش یافت. با رسیدن این رقم به 21.3 میلیون نفر رکورد جدیدی در این زمینه ثبت شد.

بازارهای بین المللی کلیدی نیز رکورد های جدیدی زدند، با افزایش توریست های چینی به 737379 نفر برای اولین بار، این عدد نیز در مقایسه با سال 2017، شش درصد افزایش یافت.

توریست های فرانسوی نیز نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشتند و به 604166 نفر رسیدند. تعداد توریست های مکزیکی نیز در سال گذشته برای اولین بار از 400000 نفر گذشت.

Destination Canada این افزایش را به علت مراکز درخواست ویزای جدید در چین، مسیرهای جدید هوایی، تغییرات قانون ویزا و افزایش خدمات در فرودگاه های کانادا می داند.

مردم بریتانیا همچنان بزرگترین بخش توریست های کانادا را تشکیل میدهند. سال 2018، 814000 نفر از بریتانیا به کانادا سفر کردند. این رقم معادل 12 درصد کل توریست های خارجی کانادا در سال 2018 است.

در عین حال تعداد کانادایی های که به کشورهای خارجی سفر کردند برای اولین بار طی 15 سال گذشته در سال 2018، 2 درصد کاهش یافت و به 12 میلیون نفر رسید.

تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در سراسر کانادا رو به افزایش است
هرروزه به تعداد والدینی که تمایل دارند فرزند آن ها در مدارس دو زبانه تحصیل کرده و زبان فرانسوی نیز بیاموزد، افزوده می شود. اما این مساله مشکلاتی را نیز به دنبال دارد. هرچه تعداد متقاضیان بیشتر می شود، مدارس بیشتر با کمبود معلم مواجه می شوند. در ماه ژانویه در شهر Vernon در بریتیش کلمبیا خانواده های زیادی از شب قبل از ثبت نام در محوطه مدرسه چادر زدند تا بتوانند فرزند خود را در یک مدرسه دو زبانه ثبت نام کنند.

طبق بررسی های انجام شده تعداد محصلان دو زبانه از 360 هزار نفر در سال تحصیلی 2011-2012 با نزدیک به 20% افزایش به 450 هزار نفر در سال 2015-2016 رسیده است، در حالی که تعداد کلی محصلان ثابت باقی مانده است.

در این میان مدارس با کمبود معلم فرانسوی زبان مواجه شده اند. برخی مدارس فقط به دنبال استخدام معلمی با لهجه روان فرانسوی هستند و تحصیلات معلم در رتبه دوم قرار می گیرد. سال گذشته دولت بریتیش کلمبیا به دنبال استخدام معلم فرانسوی زبان از کشورهای فرانسه و بلژیک بود. مدرسه ای در انتاریو نیز برنامه آموزش به زبان فرانسوی را به دلیل نبود نیروی متخصص لغو کرد.

اما چرا تقاضا برای یادگیری زبان فرانسوی در حال افزایش است؟ در سال 2017 مشخص شد حدود 70% مردم کانادا معتقدند افرادی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند شانس بیشتری برای کسب شغل مناسب دارند. همچنین معمولا حقوق افراد دوزبانه 10% بیشتر از افرادی است که تنها به یک زبان تسلط دارند.

تحقیقات نشان می دهد خانواده های مهاجران علاقه کمتری به ثبت‌نام فرزند خود در مدارس دو زبانه دارند. همچنین مشخص شد در سال 2009-2010 نزدیک به 23% دانش آموزان این مدارس از خانواده هایی با درآمد بالا هستند و تنها 4% دانش آموزان از خانواده های کم درامد می باشند.

این مدارس ابتدا در دهه 1960 در کبک برای خانواده های آنگلوساکسون تاسیس شد که می خواستند فرزندانشان با فرهنگ و زبان فرانسوی آشنا شوند. و بعدها این مدارس در سراسر کانادا گسترش یافت.

اکنون 17.9% مردم کانادا مسلط به دو زبان هستند و دولت کانادا قصد دارد این نرخ را تا سال 2036 به 20% برساند. برای نیل به این هدف چالش کمبود منابع آموزش زبان فرانسوی و کمبود معلمان فرانسوی زبان باید خیلی جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

احتمال کاهش هزینه های ماریجوانا از مالیات مصرف کنندگان خاص در سال جاری خبر ساز شد
زمانی که حرف از پرداخت مالیات به میان می آید چه اقشار کم‌ درآمد و چه اقشار مرفه هر دو به گونه ای حس ناخوشایندی در مورد آن دارند. اما به دلایلی چنانچه ماریجوانا از سوی پزشک تجویز شود امسال قادر خواهید بود بخشی از آن اسکناس های سبز را به جیب خود برگردانید.

به نقل از Lisa Gittens، که قریب به 30 سال است در سمت متخصص امور مالیاتی در H&R Block فعالیت می‌کند، تقاضای کسر هزینه‌های مربوط به ماریجوانا از مالیات چیز جدیدی نیست.

وی طی نشستی اظهار کرد: کانادایی‌ها در ده سال گذشته قادر بودند به بازپرداخت مالیات های خود، هزینه‌ های صرف شده برای ماریجوانا را نیز اضافه کنند.

برای بازگشت هزینه ‌های مربوط به مالیات ماریجوانا باید رعایت چند نکته را جدی بگیرید. نخست، صرفا باید برای مصارف پزشکی به کار برده شود. در این مورد ارائه امضای پزشک به همراه صدور گواهی درمانی الزامی است. نکته اینکه این شرط استعمال پزشکی برای رفع شوره سر و یا درمان یک بیماری مزمن بوده از نظر مالیاتی فرقی ندارد. در این شرایط مالیات پرداخت شده برای خرید ماریجوانای پزشکی از تولیدکننده‌ های مجاز قابل عودت می باشد.

لذا تمامی محصولات خریداری و مصرف شده باید حتما از تولیدکنندگان مجاز تهیه شده باشند. شاید Johnny McDealerson یک زمانی کارمند CSIS بوده، اما اگر فاقد مجوز پرورش و تام الاختیار قانونی در این زمینه باشد و شما از وی خرید کرده باشید، دیگر صلاحیت اقدام به بازگشت مبلغ مالیات پرداختی از Canadian Revenue Agency را نخواهید داشت.

به نقل از Gittens با در اختیار داشتن مستندات کافی می‌توان بر عودت دادن مالیات هر نوع محصول ماریجوانا چه بصورت خشک، روغن، دانه‌ها و حتی گیاه آن تقاضا کرد.

با این تفاسیر امکان درخواست بازگشت این مبالغ برای مصارف تفریحی و هزینه‌های مربوط به پرورش یا تجهیزاتی مثل لامپ‌ها، ظروف و سایر لوازم ذخیره‌سازی، کودها، بخارسازها، لوله‌ها، کپسول‌ها و یا دستگاه‌های پرکننده کپسول، وجود ندارد. اگر دستور پرورش ماریجوانا برای تولیدکنندگان مجوزدار صادر شده باشد می‌توان هزینه‌های برخی از این تجهیزات را در دسته مخارج تجاری تعریف کرد.

مالیات‌دهندگان کانادایی‌ می‌توانند کل مخارج پزشکی که قصد عودتش را دارند را محاسبه کرده و مقدار 2,268 دلار یا 3 درصد از درآمد خالص سالانه خود را از آن مبلغ کسر کنند.

فرض کنید درآمد خالص Mary Jane در سال 2018، 50,000 دلار باشد و مخارج پزشکی او (شامل مخارج درمانی با ماریجوانا) 4,000 دلار است. با محاسبه 3 درصد از درآمد سالانه Jane به عدد 1,500 دلار می‌رسیم. از آنجایی که مقدار محاسبه شده از 2,268 دلار کمتر است لذا Mary Jane باید 1,500 دلار بدست آمده را از مبلغ 4,000 دلار مخارج خود کسر کند. بنابراین عدد نهایی همان مبلغی است که Mary Jane باید از اداره مالیات درخواست کند.

هزینه‌های درمانی جزء مبالغ مالیاتی غیرقابل استرداد به شمار می رود. بدین معنی که در نهایت شما 15 درصد از مبلغ درخواستی عودت را دریافت خواهید کرد. به طوری که Mary Jane درخواست بازگشت 2,500 دلار را کرده بود، اما تنها 375 دلار به وی تعلق یافت.

نکته: همیشه رسیدهای پرداختی را نزد خود نگه دارید.

جمع آوری امضا برای خرید ایالت مونتانا آمریکا توسط کانادا
مونتانا می تواند یازدهمین ایالت کانادا باشد. یا حداقل این رویای Ian Hammond است که امیدوار است محقق شود و بتوانند برای کاهش بدهی های بین المللی ایالات متحده این ایالت را به کانادا بفروشند.

از اوایل ماه فوریه تاکنون بیش از 15 هزار امضا از طرف مردم مونتانا، کانادا و ایالات متحده جمع آوری شده است. این یک حقیقت است که ایالات متحده قرض بسیاری دارد و مونتانا نیز بلااستفاده است. از آنجایی که مردم کانادا علاقه زیادی به سگ آبی‌ دارند، احتمال خرید این ایالت توسط کانادا بسیار بالاست ولی از طرفی باید دید کانادا یک تریلیون پول برای این کار دارد یا نه!

بسیاری از امضا کنندگان دلایل خود را نیز بیان کرده بودند. یکی از اهالی مونتانا نوشته است: "خیلی عالی می شود که بدون صرف پول به کانادا مهاجرت کنیم." فرد دیگری نیز نوشته بود لطفا ما را به فرزندخواندگی قبول کنید! مردم کانادا هم از اینکه کشورشان بزرگتر می شود خوشحال هستند.

باید امیدوارم باشیم رهبران دو دولت اختلافات خود بر سر مساله فولاد را وارد این قضیه نکنند و دست به دعا برداریم که تا سال آينده مونتانا یکی از ایالت های کانادا باشد، و البته امیدوار باشیم مونتانا را با منیتوبا اشتباه نگیریم.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز