۲۳۹ دانشمند جهانی خطاب به سازمان جهانی بهداشت: کووید ۱۹ می‌تواند از راه هوا منتقل شود

Submitted on س., 07/07/2020 - 13:09

۲۳۹ نفر از دانشمندان جهانی، در نامه‌ای مشترک خطاب به سازمان جهانی بهداشت، نسبت به «انتقال ویروس جدید کرونا از طریق هوا هشدار دادند». آنان نسبت به لزوم تهویه و گردش هوا در محیط‌های بسته، برای جلوگیری از انتقال ویروس جدید کرونا تاکید کردند.

این گروه از دانشمندان بین‌المللی از ۳۲ کشور جهان، در این نامه بطور مستقیم سازمان جهانی بهداشت را مورد انتقاد قرار دادند. این انتقاد در حالی خطاب به این نهاد جهانی مطرح شده است که سازمان جهانی بهداشت تاکنون راه اصلی انتقال ویروس جدید کرونا را قطرات ریزی که از دهان یا بینی فرد مبتلا به هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن خارج می‌شود، اعلام کرده است. 

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، قطراتی که از دهان یا بینی فرد خارج می‌شود، بدلیل سنگینی در فاصله حدود یک متری از فرد بر زمین می‌افتد و به همین جهت حفظ فاصله‌گذاری حدود یک و نیم متر توصیه شده است.

۲۳۹  دانشمند از ۳۲ کشور جهان خطاب به دیگر همکاران خود در سراسر جهان تاکید کردند که این احتمال وجود دارد که ویروس جدید کرونا از طریق هوا انتقال یابد. 

در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان، روند بازگشایی پس از قرنطینه را آغاز کرده‌اند، این دانشمندان در نامه خود نسبت به اهمیت احتمال انتقال کووید ۱۹ از طریق هوا در مکان‌های عمومی از جمله محل کار،‌ مدارس و دانشگاه‌ها، هشدار دادند.

 دانشمندان تاکید کردند: ذرات کوچک ویروس معلق در هوا می‌توانند باعث انتقال ویروس شوند.

 در این نامه که در یکی از نشریات معتبر پزشکی به چاپ رسیده است، دانشمندان تاکید کردند: «شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی ضروری است، اما برای حفاظت افراد سالم در برابر ناقلین کافی نیست». 

این دانشمندان، خطاب به دیگر همکاران خود در سراسر جهان، تصریح کردند: احتمال انتقال ویروس جدید کرونا از راه هوا باید جدی گرفته شود.

تا پیش از این هشدار، مسئولان سازمان جهانی بهداشت معتقد بودند که شواهد و دلایل کافی برای انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات معلق در محیط بدست نیامده است. 

ژولین تانگ، یکی از دانشمندان امضاکننده این نامه، با اشاره به اظهارات سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد: عدم وجود مدارک کافی نشان به این معنا نیست که امکان انتقال از طریق هوا وجود ندارد. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز