یک سوم زنان کانادایی حقوق کمتری از مردان می‌گیرند

Submitted on جمعه, 10/12/2018 - 21:02
Videos

یک سوم زنان کانادایی حقوق کمتری از مردان می‌گیرند / از هر ده زن تنها دو نفر گفته‌اند در فضاهای عمومی احساس امنیت می‌کنند
طبق یک نظرسنجی از زنان کانادایی هر سه زن، یک زن در محیط کاری دچار تبعیض جنسیتی می‌شود و در مقایسه با مردان حقوق کمتری دریافت می‌کند.

به نقل از گلوبال نیوز، بر اساس نتایج نظرسنجی آنلاین از حدود 1000 زن 14 تا 24 ساله مشخص شد حدود یک سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی حقوقی کمتر از مردان می‌گیرند و شانس کمتری نیز برای سمت‌های مدیریتی دارند.

طرح بین‌المللی کانادا (Plan International Canada) بخشی از یک گروه متمرکز روی پیشرفت حقوق و برابری دختران در سراسر جهان است.

این طرح در تهیه این نظرسنجی Nanos و بررسی وضعیت زنان کانادایی همکاری داشته است.

این نظرسنجی همچنین به تاثیر جنبش من نیز (#MeToo movement) که سال گذشته به دنبال رسوایی هاروی واینشتاین (Harvey Weinstein) در هالیوود و برملا شدن چند دهه سوء استفاده از زنان و آزارهای جنسی آنها بوجود آمده نیز پرداخته است.

در این نظرسنجی حدود 28درصد پاسخ‌دهندگان (دختران و زنان جوان کانادایی) گفته‌اند جنبش من نیز (#MeToo) امیدهایشان را در رابطه با تساوی جنسیتی افزایش داده و 40 درصد گفته‌اند تاحدی در این رابطه امیدوارند.

فقط 11 درصد از زنان کانادایی در این رابطه کاملا بدبین بوده‌اند(امیدی برای تغییر شرایط موجود ندارند).
در بخش دیگری از این نظرسنجی که راجع به مفهوم و هدف جنبش من نیز (#MeToo) سوال شده، پاسخ دهندگان اذعان داشته‌اند که این جنبش به معنی حمایت از قربانیان آزار و اذیت‌های جنسی و آگاهی از چنین مسائل بوده است.

نکته قابل توجه و ناراحت‌کننده این است که در این نظرسنجی دو زنان کانادایی (دو نفر از هر سه نفر) گفته‌اند که یکی از دوستان شان مورد آزار جنسی قرار گرفته.

تعداد کمی از زنان کانادایی (از هر 10 نفر 2 نفر) گفته‌اند که در فضاهای عمومی کاملا احساس امنیت می‌کنند.

برخی از زنان کانادایی نیز بیان کرده‌اند که آنها احساس ایمنی و یا تاحدی ایمنی در محیط‌های عمومی دارند.
اما در رابطه با تفاوت‌های جنسیتی از هر 10 زن 7 نفر در این رابطه معترضند و بیش از نیمی از آنها گفته‌اند فرصت‌ برای تصدیگری‌های مدیریتی را دارند.

دومین ازدواج خاندان سلطنتی در انگلیس (گزارش کامل ویدیویی)
دومین مراسم ازدواج خاندان سلطنتی جوان‌ترین دختر پرنس اندرو، شاهدخت یوژینی (Princess Eugenie) و جک بروکسبنک(Jack Brooksbank) روز جمعه بعنوان دومین ازدواج سلطنتی در سال 2018 دو هفدهمین ازدواج در خاندان ملکه قصر Windsor Castle برگزار شد.

همین ویدیو در سرور آپارات

به نقل از گاردین، در این مراسم عروس و داماد بعنوان یکی از اعضای خاندان سلطنتی سوار خودوری James Bond واقعی شدند.

این دومین ازدواج در خاندان سلطنتی پس از ازدواج «پرنس هری» است که با «مگان مارکل» بازیگر آمریکایی در ماه می ازدواج کرد.

شاهدخت یوژنی 28 ساله، جوان‌ترین دختر شاهزاده اندرو، سومین پسر ملکه و همسرسابقش سارا فرگوسن، شاهدخت یورک در این مراسم با جک بروکسبنک 32 ساله پیمان زناشویی بستند.

خاندان سلطنتی مراسم را در قصر سنت جورج متعلق به قرن 15 برگزار کردند.
در این مراسم نیز مانند ازدواج شاهزاده هری و مکان مرکل حضور چهره‌های هنری و هالیوودی شایان توجه است. از جمله جورج کلونی و همسرش امل، Rande Gerber همسر Cindy Crawford موسس Casamigosدعوت شده‌اند.

دوستان نزدیک شاهدخت یوژینی مانند Cara Delevingne، خواننده Ellie Goulding، دختر Robbie Williams و همسرش Ayda Field که دوستی آنها با بئاتریس (خواهر عروس از قدیم بوده است).

James Blunt و همسرش Hannah Bagshawe که از دوستان شاهدخت یوژینی در زمان اقامت در نیویورک و فعالیت‌های هنریش هستند.

همچنین میلا کونیس(Mila Kunis) و آشون کوچر (Ashton Kutcher)که با شاهدخت بئاتریس (Princess Beatrice)ساله معاشرت داشتند .

شاهدخت یوژینی در مصاحبه‌ای که اوایل سال جاری با مجله ووگ انگلیس (British Vogue)داشت گفته بود که خواهر بزرگش بئاتریس نقش اصلی را در مراسم ازدواجش ایفا می‌کند و در رابطه با داماد نیز توماس ، برادر کوچکش(29 ساله) در کنار او خواهد بود.

علاوه بر این در مراسم امروز خاندان سلطنتی حدود 1200 نفر مهمان (افراد حقیقی و حقوقی) از طرف خانواده عروس و داماد دعوت شده ‌اند.

گفتنی است این زوج از خاندان سلطنتی طی سفری در سوئیس با یکدیگر آشنا شده ‌اند و 8 سال با هم در ارتباط بودند.
درباره خاندان سلطنتی
خاندان سلطنتی بریتانیا گروه خانوادگی خویشاوندان نزدیک فرمانروای بریتانیا است.

تعریف دقیق یا رسمی در بریتانیا در این خصوص که چه کسی عضو خانواده سلطنتی هست یا نیست وجود ندارد و فهرست‌های گوناگون افراد متعددی را در بر می‌گیرند.

به هر روی، کسانی که حامل عنوان والاحضرت یا والامقام هستند معمولا عضو تلقی می‌شوند.

طبق این معیار، خانواده سلطنتی معمولا فرمانروا، همسر او، بیوگان فرمانروایان قبلی، فرزندان و نوه‌های پسری فرمانروا و فرمانروایان پیشین و فرزندان بزرگترین پسر شاهزاده ولز را در بر می‌گیرد. (برداشت شده از ویکی‌پدیا)

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز