کانادا در کنار اتحادیه اروپا برای اصلاح تجارت جهانی

Submitted on چ., 11/28/2018 - 20:00

کانادا در کنار اتحادیه اروپا برای اصلاح تجارت جهانی
اتحادیه اروپا به همراه کشورهای استرالیا، کانادا، چین، هند، مکزیک و چند کشور دیگر با انتشار بیانیه ای پیشنهاد کرد سازمان تجارت جهانی با تغییراتی اصلاح شود.

به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی پس از تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به خروج از این سازمان و کشاندن دادگاه اصلی تجاری جهان به ورطه فروپاشی، در تلاش است طرح بزرگترین اصلاحات در تایخ 24 ساله خود را گسترش دهد.

«سسیلیا مالمستروم» کمیسر تجاری اروپا گفت: اکنون با کمک ائتلاف گسترده ای از اعضای سازمان تجارت جهانی، قاطعانه ترین پیشنهادهایمان برای اصلاح این سازمان را ارائه می دهیم و امیدوارم این کار به شکست بن بست موجود کمک کند.


سازمان تجارت جهانی اصلاح
People talk outside the headquarters of the World Trade Organization (WTO) in Geneva, Switzerland, June 3, 2016. REUTERS/Denis Balibouse

«دنیس شی» سفیر آمریکا در سازمان تجارت جهانی بارها از رکن استیناف سازمان تجارت جهانی که دادگاه عالی تجارت جهانی است، به دلیل فراتر رفتن از حیطه اختیاراتش و زیر پاگذاشتن قوانین خود، انتقاد و با این کار، قضاوت های این دادگاه را به طور بالقوه از اعتبار ساقط کرده است.

وی ضمن درخواست از رکن استیناف برای پیروی از این قوانین، روند انتصابات در این دادگاه را مسدود کرده و به آرامی از تعداد قضات این دادگاه کاسته است.

به گفته یک مقام اتحادیه اروپا، این نهاد نگرانی های آمریکا را شناسایی کرده و در پیشنهاد جدید به همه این موارد پرداخته است. وی یادآور شد که اکنون برعهده واشنگتن است که سهم خود را ادا کند.
مقام مزبور همچنین گفت که اتحادیه اروپا هنوز پاسخی رسمی از سوی آمریکا به پیشنهادهای مطرح شده دریافت نکرده است.

با این حال، سفیر آمریکا در سازمان تجارت جهانی با اعلام اینکه واشنگتن با نسخه اولیه پیشنهادهای اتحادیه اروپا مخالف است، گفت که پیشنهادهای مطرح شده مغایر با خواست آمریکا برای افزایش مسئولیت خواهی در رکن استیناف است.

در این میان، چین اعلام کرد که از اصلاحات سازمان تجارت جهانی با هدف مقابله با یکجانبه گرایی حمایت می کند.

در بیانیه ای که از سوی وزارت بازرگانی چین منتشر شد، عنوان شده است که برخی از اصول و ضوابط سازمان تجارت جهانی نیازمند اصلاح است و چین برای پیشبرد چند جانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی، این اصلاحات را ضروری می داند و از آن پشتیبانی می کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که برخی از مقام های آمریکا تاکید کردند مشکل سازمان تجارت جهانی، چین است و این کشور باید از این سازمان خارج شود.

وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه جداگانه ای از این مساله که برخی در آمریکا خواستار خروج چین از این سازمان هستند، ابراز تعجب و تاسف کرد.

چین خواستار اصلاحات سازمان تجارت جهانی برای باز شدن درهای تجارت به روی دیگر کشورها، تبعیض قایل نشدن علیه اعضا، حفاظت از منافع کشورهای در حال رشد، پاسخگویی به مشکلات این کشورها در فرایند جهانی شدن و تقویت ساختار تصمیم گیری با توجه به اجماع نظر کلی کشورها است.

پکن همچنین تاکید کرده است که مقررات سازمان تجارت جهانی را کل اعضا با اشتراک نظر تدوین کنند و این طور نباشد که اقلیتی از کشورها بتوانند به جای همه تصمیم بگیرند.

پس از 88 سال، نماد Archambault از منظر شهری مونترال حذف شد / انتقاد شهردار مونترال

Archambault نماد 88ساله مونترال حذف شد

نماد عمودی Archambault که Edmond Archambault آنرا همزمان با احداث بنای Art Deco در کنار فروشگاه موسیقی که از 1896 بنا شده بود، برداشته شد.

به نقل از مونترال‌گزت، نماد فروشگاه Groupe Archambault از سال 1930 در گوشه خیابان‌های Berri و Ste-Catherine Sts قرار داشت و روز دوشنبه پس از 88 سال بدون هیچگونه تشریفاتی این نماد برداشته شد.

«امیلی لاگور»،( Émilie Laguerre)،مدیر بازاریابی و ارتباطات Renaud-Bray، که از سال 2015 این ساختمان را از Quebecor اجاره کرده گفت: اجاره این ساختمان بالاست و Quebecor که یک غول رسانه‌ای و مالک این بنا است نیز خواستار برداشتن این نماد بود.


The flagship Groupe Archambault store, at the corner of Berri and Ste-Catherine Sts. since 1930. ALLEN MCINNIS / MONTREAL GAZETTE FILES
این نماد که نزدیک به 90 سال در کنار تمام طبقات بنا قرار داشت و فضایی را نیز در کنار درب و طبقات بالایی ساختمان اشغال کرده بود. ایستگاه رادیوی اینترنتی Quebecor QUBاین نماد را به گوشه فروشگاه منتقل کرد.

«والری پلانت»(Valérie Plante)، شهردار مونترال، ضمن انتقاد از برداشته شدن این لوگوی سیاه و سفید از نمای بصری شهر اظهار داشت:

من (از این اقدام) خیلی ناراحت شدم… خیلی زیاد ناراحت شدم چون فکر می‌کنم این نماد واقعا یکی از نشانه‌ها و نمادهای مرکز شهر مونترال بود و برداشتنش خیلی غم انگیز است.
وی در ادامه به Ville-Marie اشاره کرد که نماد خود را همچنان حفظ و به بهترین وجه از آن بهره برده است.

شهردار مونترال اظهار امیدواری کرد نماد Archambault در جای دیگر قرار گیرد. «پلانت» ادامه داد: امیدوارم شرکت‌های خصوصی نسبت به نمادهایی که هویت شهر هستند تعصب داشته باشند.
وی در عین حال تاکید کرد مالک این بنا هیچ گونه تخلفی صورت نداده و اقدام وی بر اساس موارد قانونی صورت گرفته است.

«پلانت» تصریح کرد:

ما در حال تدوین قوانین هستیم که پیرو این قوانین نمادهای شهری محفوظ بمانند.
«دینو بومبارو»،(Dinu Bumbaru)، رئیس سیاستگذاری میراث فرهنگی مونترال، نیز در این رابطه گفت:

نماد عمودی Archambault بخشی از معماری شهری و علامت تجاری شهر بود و این شرکت باید قبل از برداشتن آن مجوز می‌گرفت، در حقیقت این نماد زندگی است.
وی اظهار داشت که سازمان او قادر به جلب مشارکت دو شرکت چندملیتی برای بازآفرینی نماد Farine Five Roses در اسکله شهر است اما کوچکترین شانسی برای همکاری محلی در این رابطه ندارد.

خرده فروشی Archambault نیز ضمن انتقاد از شهرداری گفت ما این نماد را جا به جا کردیم و از بین نبرده‌ایم. این لوگو سالها نماد مونترال بوده و Renaud-Bray قصد حفظ آن را دارد ولی شهرداری هیچگونه همکاری با ما نکرد.

گفتنی است که خرده فروشی بزرگ Archambault از سال 1896 در مونترال توسط ادموند آرچمبووت (Archambault) تاسیس شد و در سال 1930 این فروشگاه به تقاطع خیابان بری و سنت کاترین نقل مکان کرد.

امروز بزرگ‌ترین سایت خرده فروشی موسیقی، کتاب، دی وی دی، نشریات و آلات موسیقی در www archambault ca اداره می‌شود، که در حال حاضر با 14 فروشگاه در آمریکای شمالی بزرگ‌ترین مرجع موسیقی، آلات موسیقی، کتاب و نشریات به زبان فرانسه در آمریکای شمالی است.

ادموند آرچمبووت موسس این شرکت در سال 1947 درگذشت و برادرزاده های او مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفتند، در سالیان گذشته به دلیل شهرت و قدمت بالای این خرده فروشی نماد این فروشگاه به یکی از نمادهای شهری مونترال تبدیل شده بود.

لازم به توضیح است که اقدام صورت گرفته موجب ناراحتی عموم مردم کبک گشت که اعتراض‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی در بر داشت.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز