کانادا در بين ده کشور اول جهان از لحاظ عدم واكسينه شدن كودكان در مقابل بيماري سرخك قرار گرفت

Submitted on ی., 04/28/2019 - 21:38

همانطور که می دانید، چند ماه گذشته موارد جديد سرخك مشاهده شده و اين بیماری در سراسر کانادا شيوع پيدا كرده و مردم را گرفتار كرده است. هر دو ايالت بريتيش كلمبيا و انتاریو نيز گرفتار اين بیماری شده اند، بريتيش كلمبيا به تنهايي شاهد 20 مورد سرخك از آغاز سال جديد تاكنون بوده است. البته، از آنجا که سرخک به شدت کشور های دیگر در كانادا به چشم نميخورد، ولي یکی از دلایل اصلی این شیوع، عدم واکسیناسیون است. یونیسف (UNICEF) گزارش داده است که تعداد کودکان واكسينه نشده کانادا در بین سالهای 2010 تا 2017 در رتبه اول قرار دارد.

طبق گفته یونیسف، بیش از 169 میلیون کودک در سراسر جهان طی هشت سال گذشته واکسن سرخک نزده اند که متاسفانه به شيوع اين بيماري در سراسر جهان و کانادا کمک کرده است. حدود 287 هزار كودك در 10 کشور جهان اولین دوز واکسن سرخک را دریافت نکرده اند كه كانادا در رتبه هفتم قرار دارد.

ایالات متحده در ابتداي لیست قرار دارد و بیش از 2.5 میلیون کودک در اين كشور اولین دوز واکسن سرخک را نزده اند. در حالی که فرانسه با بیش از 600

یونیسف تأیید می کند که این حجم از کودکان كه در کشورهای با درآمد بالا واكسينه نميشوند، امروزه موقعیتی را برای شیوع بیماری سرخک در چندین کشور در سراسر جهان، از جمله کانادا محيا کرده است.

شیوع اين بيماري ها روز به روز بیشتر شده و طبق برآورد یونیسف در سال 2017 نزدیک به 110 هزار نفر، كه بیشتر كودكان بوده اند، در اثر سرخك جان خود را از دست داده اند، که در مقایسه با سال قبلش 22 درصد افزایش داشته است.

یونیسف هشدار می دهد که دو دوز از واکسن سرخک برای حفاظت از فرزندانتان از این بیماری قابل پیشگیری که زندگي و جان انسان را تهديد ميكند لازم است. با این حال، بسیاری از کودکان اغلب تنها یک دوز واکسن را دریافت می کنند، و تنها 67٪ از کودکان مقدار مورد نياز را دريافت ميكنند.

با توجه به اینکه کانادا در اين فهرست رتبه بندی شده است، تعجب آور نیست که سرخک تبدیل به مشكلي بزرگ در اين كشور شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز