کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی زنان شناخته شد

Submitted on جمعه, 01/25/2019 - 20:52

کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی زنان شناخته شد
موسسه US News & World Report با همکاری Y&R’s BAV و Wharton به تازگی تحقیقی بر روی 80 کشور با 75 پارامتر مختلف انجام دادند، تا بهترین کشورها برای زندگی زنان را مشخص کنند.

برترین کشورها بر اساس عواملی چون میزان اهمیت کشور به حقوق بشر، برابری جنسیتی، برابری درآمدی، پیشرفت و امنیت رتبه بندی شدند.

بر طبق این گزارش کانادا یکی از شگفت انگیزترین برابری های جنسیتی را دارد، در حالی که برابری درآمدی هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است.

کانادا همچنین در این مطالعه عنوان سومین کشور برای زندگی زنان و اولین کشور از لحاظ سطح کیفیت زندگی را از آن خود کرد.

20 کشور برتر برای زندگی زنان در سال 2019:
سوئد
دانمارک
کانادا
نروژ
هلند
فنلاند
سوئیس
استرالیا
نیوزیلند
آلمان
لوکزامبورگ
بلژیک
بریتانیا
فرانسه
ایرلند
ایالات متحده آمریکا
ایتالیا
ژاپن
اسپانیا
پرتغال

راهنمای غذایی جدید کانادا/ تشویق به مصرف پروتئین های گیاهی
زین پس سعی کنید سبزیجات بیشتری میل کرده، آب بیشتری نوشیده و حبوبات را جایگزین آردهای تصفیه شده نمایید. پروتئین های گیاهی دلیل هوش بسیار شما بوده و سالیان سال حامی سلامت شما بوده اند، که متاسفانه هم اکنون مورد توجه دولت قرار گرفته است.

مرکز سلامت کانادا اینک برای نخستین بار پس از سال 2007، برندی جدید و بسیار متفاوت از راهنمای مواد غذایی شامل توصیه های تغذیه ای به روز شده منتشر کرده، که بر خلاف تمامی نسخه های موجود از سال 1977، این نسخه شامل تصاویر غذایی در 4 بخش جداگانه (غلات، میوه ها و سبزیجات، گوشت و لبنیات) نمی باشد.

در عوض، صفحه اول این راهنما بشقابی را به تصویر کشیده است که نیمی از آن با بروکلی، هویج، توت فرنگی، زغال اخته، سیب، فلفل دلمه، کلم قرمز، اسفناج، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و نخود سبز و نیم دیگر آن با مواد غذایی حاوی پروتئین (تخم مرغ، آجیل، استیک، مرغ، توفو، ماهی و عدس) و غلات کامل ( برنج قهوه ای، برنج وحشی، نان غلات) پر گشته، اما اندازه ای برای آنان ارائه نشده و شعارهایی از این قبیل در حواشی آن به چشم می خورد: "به اندازه کافی سبزیجات و میوه جات مصرف کرده"، "غذاهای پروتئینی میل کرده"، "آب را به عنوان نوشیدنی اصلی خود برگزیده " و "غلات بیشتری مصرف نمایید."

پوستر آموزشی یک صفحه ای مربوط به این راهنمای 62 صفحه ای، شامل برخی نکات تغذیه ای در پایین و یک نشانی اینترنتی برای نسخه آنلاین آن بوده که نکات تغذیه ای به طور کامل در آن شرح داده شده است.

دولت فدرال نیز از کانادایی ها خواسته است از توصیه های ذیل به منظور داشتن تغذیه و زندگی ای سالم پیروی نمایند:

به عادات غذایی خود توجه کنید.
بیشتر آشپزی کنید.
از غذای خود لذت ببرید.
غذای خود را با دیگران شریک شوید.
برچسب های مواد غذایی را مطالعه کنید.
به بازار غذایی توجه داشته باشید.
مصرف مواد غذایی صنعتی را محدود نمایید.

غذاهای پروتئینی گیاهی را برگزینید. این توصیه های غذایی سالم برای تمامی گروه های سنی با هر سبک زندگی صدق کرده و به زودی در مدارس آشپزی دولتی آموزش داده خواهد شد.

شکاف عمیق درآمدی میان زنان و مردان کانادایی در بخش تکنولوژی
صنعت تکنولوژی در کانادا رو به رشد و در حال جلب توجه کمپانی های بزرگ مثل گوگل، اپل و آمازون است.

اما از همه مهم تر این است که که کانادا سرمایه گذاری زیادی روی افراد فعال در بخش تکنولوژی انجام میدهد.

از سال 2016، حدود 200000 هزار شغل جدید مربوط به تکنولوژی افزوده شده است که نشان میدهد که فعالان این بخش، بخش مهمی از نیروی کار کشور را تشکیل میدهند.

مطابق گزارش جدید موسسه Brookfield واقع در دانشگاه Ryerson تورنتو، شکاف حقوقی براساس جنسیت میان شاغلان در بخش تکنولوژی در کانادا وجود دارد.

این تحقیق با استفاده از آمار ارائه شده در سال 2016 نشان میدهد که، زنان کانادایی شاغل در بخش تکنولوژِی که مدرک لیسانس یا بالاتر دارند سالیانه 20000 دلار کمتر از همتایان مرد خود دریافت میکنند.

شکاف حقوقی میان زنان و مردان در بخش تکنولوژی بسیار شدید است، مردان سالیانه 19750 دلار بیشتر از زنان دریافت میکنند، در حالی که مدرک و کاری مشابه دارند.

میانگین حقوق دریافتی زنان 75500 دلار است، این رقم برای مردان 95100 دلار میباشد.

این گزارش همچنین نشان داد که تفاوت حقوق دریافتی در میان کارمندان مسن تر بیشتر است، که ممکن است نشان دهنده این باشد که "تفاوت میزان حقوق طی سال ها افزایش می یابد یا شاید هم بهبود برابری حقوقی طی چند سال اخیر را نشان میدهد."

با بررسی تمامی کارهای تکنولوژیکی کانادا، فارغ از تحصیلات، شکاف حقوقی به 7300 دلار کاهش یافت. میانگین حقوق دریافتی مردان 76200 و زنان 68900 دلار است.

این یافته ها اما باعث تعجب نیستند. مدت ها است که این نابرابری برای حقوق دریافتی وجود دارد. با افزایش حقوق و پیشرفت در حرفه این شکاف افزایش میابد که باعث تفاوت های فاحشی در حقوق دریافتی در مراحل بالا میشود.

935000 کانادایی در بخش تکنولوژی مشغول به فعالیت هستند، این افراد 5.1 % نیروی کار کانادا را تشکیل میدهند.

پروازهای زیر 540 دلار از تورنتو به برزیل در زمستان
آب وهوای تورنتو در حال حاضر تعریف چندانی ندارد، پس احتمالا زمان مناسبی برای سفر به برزیل است. همچنین قیمت های مناسب خطوط هواپیمایی United Airlines شما را هرچه بیشتر برای انجام این کار تشویق می کند.

طبق اطلاعات به دست آمده، این شرکت هواپیمایی بلیط های رفت و برگشت به سائوپائولو را تا 532 دلار برای زمستان امسال کاهش داده است. قیمت اصلی این بلیط ها معمولا حدود 1,180 دلار است.

این پروازها از نیمه ماه فوریه تا آخر مارس در دسترس می باشند.

چگونه بلیط رزرو کنیم:
عبارت Toronto(YYZ) to Sao Paulo (GRU) roundtrip را در گوگل جستجو کنید. در تقویم، پروازهای تخفیف خورده با رنگ سبز مشخص شده اند.

از سفر خود لذت ببرید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز