کارکنان در کانادا 80 هزار روز کاری را در سال از دست میدهد

Submitted on پ., 11/29/2018 - 20:40

چگونه کم‌خوابی بر اقتصاد جهانی تاثیر زیانباری می‌گذارد؟ / کارکنان در کانادا 80 هزار روز کاری را در سال از دست میدهد
امروزه مشکل کم‌خوابی یک مشکل جدی بهداشت عمومی است، بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری در ایالات متحده کم‌خوابی را یکی از جدی‌ترین مشکلات جهان امروز عنوان کرده است. اما کم‌خوابی تنها به مشکلات بهداشت عمومی دامن نمی‌زند بلکه بر رشد اقتصاد نیز تاثیر منفی دارد.

به نقل از وب‌سایت رند، یک ابرشرکت به نام رند که یک اندیشکده سیاست‌گذاری جهانی در ایالات متحده است و بصورت غیر انتفاعی نیز اداره می‌شود در آخرید گزارش خود به بررسی آسیب‌هایی که کم‌خوابی به اقتصاد جهانی می‌زند، پرداخته است.

مردم بسیاری از مناطق مختلف جهان به دلیل تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، از جمله مصرف الکل، مصرف دخانیات، استرس، تحرک پائین و استفاده بیش از حد از رسانه‌های الکترونیکی کمتر و کمتر می‌خوابند.

مشکلات بهداشت روان، نگرانی‌های مالی و فشار کاری نیز از دیگر عواملی هستند که بر کیفیت و کمیت خواب افراد موثر است.

افرادی که کمتر از ۶ ساعت در روز می‌خوابند ۱۳ درصد بیش از افرادی که خواب کامل (۷ تا ۹ ساعت در روز) دارند در خطر مرگ زودرس هستند.
همچنین مطالعات نشان می‌دهد که میزان کارآیی این افراد ۲.۴ درصد کمتر است.

مطالعه این اندیشکده نشان می‌دهد که ایالات متحده ۱.۲۳ میلیون روز کاری، ژاپن ​​۶۰۰ هزار روز کاری، انگلیس و آلمان بیش از ۲۰۰ هزار روز کاری و کانادا حدود ۸۰ هزار روز کاری را در طی یک سال به دلیل خواب ناکافی کارکنان مراکز دولتی و خصوصی از دست می‌دهند.

کم‌خوابی کارکنان در این پنج کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سبب شده تا میزان تولید ناخالص داخلی بین ۱.۵ تا ۳ درصد در این پنج کشور مورد مطالعه کاهش یابد.

ژاپن با ۲.۹۲ درصد، ایالات متحده با ۲.۲۸ درصد، بریتانیا با ۱.۸۶ درصد، آلمان با ۱.۵۶ درصد و کانادا با ۱.۳۵ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ضرر در تولید ناخالص داخلی خود را داشتند.

این مساله در نهایت سبب می‌گردد که در مجموع سالانه حدود ۶۸۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشورها خسارت وارد شود.

در نهایت محققان رند توصیه‌هایی برای حل این مشکل و بهبود مساله خواب رائه داده‌اند. برنامه‌ریزی برای خوابیدن و بیدار شدن در زمان مناسب، کاهش مصرف محرک‌هایی مانند کافئین یا نیکوتین، پرهیز از تماشای تلوزیون و کارکردن با موبایل پیش از خواب از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌تواند کیفیت و کمیت خواب را بالا ببرد.

همچنین آموزش عمومی در مورد مشکلات سلامتی و اقتصادی مرتبط با کم‌خوابی بر تغییر رویه جامعه اثربخش است. محققان بر این باورند که اگر با معضل خواب ناکافی مبارزه نشود، این مساله می‌تواند مشکلات بزرگی را در جوامع امروزی رقم بزند.

در حاشیه نشست جی 20 آرژانتین صورت می‌گیرد / امضای معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا
«لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید از امضای معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا موسوم به (USMCA) در حاشیه اجلاس جی20 که آخر این هفته در آرژانتین برگزار می‌شود، خبر داد.

به نقل از خبرگذاری فرانسه، وی در ادامه خاطرنشان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا باور دارند که معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا از صنعت خودروسازی و کارکنان آن حمایت خواهد کرد.

دفتر ترودو در اوتاوا نیز به رغم تایید این خبر اذعان کرد که جزئیات امضای توافق مذکور هنوز نهایی نشده‌اند.


معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا نشست جی‌بیست

به نقل از یکی از مقام‌های ارشد، « گفتگوها در مورد نحوه برگزاری مراسم امضا همچنان ادامه دارد و در این فاصله اصلاحات در متن حقوقی معاهده در جریان است.»

آمریکا و کانادا در اکتبر پس از شش هفته مذاکرات فشرده برای بازنگری در پیمان نفتا، سرانجام به توافق رسیدند.

معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا موسوم به نفتا، حدود 25 سال پیش منعقد شد اما ترامپ همواره از منتقدان این پیمان بوده و آن را به ضرر منافع آمریکا می‌دانست.

دونالد ترامپ بارها تهدید کرده بود که اگر اصلاحاتی در این معاهده صورت نگیرد، از آن خارج خواهد شد و تعرفه‌هایی را بر واردات از دو طرف دیگر قرارداد اعمال خواهد کرد.

هدف اولیه ترامپ برای تجدید نظر در موافقت‌نامه تجارت آزاد نفتا، کاهش کسری تجارت خارجی آمریکا بود،هدفی که ترامپ در مورد چین نیز دنبال می‌کند و از طریق اعمال تعرفه‌های صدها میلیارد دلاری برای واردات کالا از چین صورت می‌گیرد.
مذاکرات درباره معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا از یک سال پیش برای بازنگری در نفتا آغاز شد و سرانجام به توافق جدیدی موسوم به «معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا» (USMCA)، دست یافتند که هر سه کشور از مفاد آن رضایت دارند.

واشنگتن و اوتاوا در پی انعقاد این معاهده در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این پیمان راه را برای «تجارتی آزادتر، داد و ستدی منصفانه‌تر و قوی‌تر کردن رشد اقتصادی در منطقه» هموار خواهد کرد.

قرار بر این بود که معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا پس از موافقت پارلمان‌های سه کشور به امضا برسد.

حال آن طور که مشاور اقتصادی کاخ سفید می‌گوید، این معاهده در اجلاس گروه 20 که روز جمعه 30 نوامبر در آرژانتین برگزار می‌شود، به امضای سه طرف خواهد رسید.

اجلاس جی 20 به طور سالیانه با حضور 20 کشور از جمله آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلستان و آمریکا و با هدف کنار هم آوردن اقتصادهای صنعتی و در حال توسعه برای گفتگو در مورد مسائل اقتصاد جهانی، برگزار می‌شود.

کشته شدن مادر و فرزند توسط خرس گریزلی در منطقه یوکان در شمال غربی کانادا
یک مادر جوان و نوزاد دختر 10 ماهه‌ توسط یک خرس گریزلی در« یوکان»، (Yukon) – در منطقه یوکان در شمال غربی کانادا (شمال استان بریتیش کلمبیا)

به نقل از گاردین، «والری تئورت»، 37 ساله و دختر 10 ماهه‌اش «ادل رزشولت»،( Adele Roesholt)،روز دوشنبه نزدیک دریاچه Einarson Lake، که در فاصله 400 کیلومتری مرکز Whitehorse قرار دارد، دچار این حادثه شدند.

«والری تئورت»،( Valérie Théorêt) معلم زبان فرانسه کلاس 6 در مقطع ابتدایی در Whitehorse بود که بخاطر تولد فرزندش در مرخصی به سر می‌برد. او و همسرش Gjermund Roesholt، سالی چند ماه به زمینی که از دولت اجاره کرده بودند می رفتند و برای تهیه خز حیوانات به شکار می پرداختند.
Gjermund Roesholt، عصر دوشنبه وقتی برای چک کردن تله‌هایش رفته بود به یک خرس گریزلی که در فاصله 100 متری کابین اقامتی‌شان بود شلیک کرده و او را از پای درمی‌آورد اما وقتی به کابین می‌رسد با صحنه دلخراش کشته شدن زن و دخترش مواجه می‌شود.


خرس گریزلی یوکان
Valérie Théorêt and her daughter Adele Rose who were killed by a bear in Yukon, Canada Photograph: Facebook

طبق گزارش پزشک قانونی، (Roesholt) به محض بازگشت به کابین، جسد همسر و فرزندش را در بیرون کابین پیدا کرد. گفته می شود که احتمالا این مادر و دختر برای پیاده روی بیرون رفته بودند که مورد حمله خرس دیگری قرار گرفته‌اند.

وی که مدتهای زیادی است که به شکار و تله‌گذاری مشغول است به اهالی روستای مایو (Mayo)نسبت به بروز حوادث مشابه هشدار داد.

بر اساس این گزارش حدود 7 هزار خرس گریزلی در «یوکان» زندگی می‌کنند البته طی 18 سال گذشته این گونه حملات نادر بوده است به گونه‌ای که آخرین گزارش از حمله خرس به سال 2006 برمی‌گردد.

خرس‌های گریزلی به طور معمول از اکتبر تا آوریل در خواب زمستانی به سر می‌برند ولی گرم شدن هوا در منطقه موجب تغییر وضعیت زندگی این حیوانات شده است. طی هفته‌های اخیر چند خرس گریزلی دیده شده‌اند.

پلیس سلطنتی و دپارتمان محیط زیست «یوکان» در این رابطه به تحقیق ادامه خواهند داد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز