ژانویه ی ۲۰۱۹ قیمت و فروش در جی تی ای افزایش یافت. ممکن است امسال قیمت خانه ۴/۲ درصد بالا رود

Submitted on پ., 02/07/2019 - 21:25

با توجه به گزارش ماهیانه ی مشاوران املاک (TREB، در ژانویه ی سال ۲۰۱۹ در جی تی ای ۴۰۰۹ خانه به فروش رفت. حجم فروش خانه نسبت به سال گذشته به آرامی تا۶٪ افزایش یافت و همچنین نسبت به دسامبر سال گذشته نیز ۶٪ افزایش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگرچه ژانویه برای معامله املاک بهترین ماه به حساب نمی آید،‌اما افزایش آرام فروش خانه در جی تی ای آسان نیست. ماه ژانویه بعد از دو ماه پی در پی رکود در نوامبر و دسامبر سال گذشته یک جهش محسوب می شود. در پنج ماه گذشته معاملات خانه در جی تی ای افزایش یافته است و نسبت به اکتبر سال گذشته ۶٪، نسبت به سپتامبر گذشته ۹/۹٪ ،‌نسبت به آگوست گذشته ۸/۵٪ نسبت به جولای گذشته ۱۸/۶٪ و نسبت به ماه جون گذشته ۲/۴٪ افزایش داشته است.

قیمت خانه های مستقل کماکان رو به کاهش است
با توجه به گزارش ماهیانه ی انجمن مشاوران املاک، متوسط قیمت انواع خانه ی فروخته شده در ژانویه ی امسال ۷۴۸۳۲۸ دلار بوده است و افزایش ۱/۷٪ درصدی نسبت به همین زمان در سال گذشته داشته است.

اگر شاخص قیمت MLS را دقیق دنبال کنید،‌قیمت خانه در ماه ژانویه حتی بیشتر افزایش داشت و به ۲/۷٪ رسید. در بین خانه های فروخته شده در ماه گذشته،‌به غیر از خانه های مستقل، دیگر انواع خانه
افزایش قیمت داشته اند. دربین انواع خانه کاندومینیوم بیشترین افزایش قیمت را داشته است. و نسبت به سال گذشته ۷/۹٪ افزایش قیمت داشته است در حالیکه خانه های متصل و نیمه متصل به ترتیب ۴/۶٪ و ۳/۶٪ افزایش قیمت داشته اند.

خانه های مستقل در پایان سال به روند کاهشی قیمت خود ادامه دادند. در کل جی تی ای ۲/۸٪ کاهش قیمت داشته است و در محدوده ی با پیش شماره ی ۴۱۶ تا ۸/۸٪ قیمت بالا رفت. در دو ماه نوامبر و اکتبر،‌قیمت انواع خانه از جمله خانه های مستقل قیمت خانه بالا رفت.

امسال حجم فروش خانه تا ۷/۳٪ افزایش می یابد. قیمت خانه تا ۴/۲٪ افزایش می یابد
در اولین گزارش ماهیانه ی TREB در سال ۲۰۱۹ این کمپانی در مورد بازار املاک در سال جاری خوشبین است و پیش بینی می کند که هم قیمت خانه و هم تعداد فروش خانه افزایش یابد.

TREB اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۳۰۰۰ خانه به فروش خواهد رفت و حجم معاملات در فروش سالانه از ۷۷۳۷۵ که فروش سال گذشته بوده است،‌بیشتر می باشد. این افزایش ۷/۳٪ می باشد. گزارش ماهانه همچنین اعلام کرد با توجه به دخالت دولت، در محدوده ی جی تی ای نسبت به دو سال گذشته فروش خانه کاهش داشته است. این کاهش ۱۶/۱٪ در سال ۲۰۱۸ و ۱۸/۳ درصد در سال ۲۰۱۷ بوده است.

با توجه به قیمت های خانه، قیمت متوسط تمامی انواع خانه ی فروخته شده در ماه می سال ۲۰۱۹ به ۸۲۰۰۰۰ دلار رسید و نسبت به سال ۲۰۱۸ که متوسط قیمت فروش ۷۸۷۱۹۵ دلار بود افزایش ۴/۲ درصدی داشته است.

Garry Bhaura، مدیر TREB تآکید کرد که پیش بینی های بالا متکی بر یافته های ما از خریداران است. اگرچه بازار مانند سال ۲۰۱۶ خوب نیست ولی ما مطمئن هستیم که امسال هم قیمت خانه و
هم فروش خانه آنچنان بد نخواهد بود.

Jason Mercer مدیر تحلیل بازار املاک در TREB همچنین گفت از موقعیت اخیر بازار به نظر می رسد که خریداران در جی تی ای از نظر روانی با سیاست هایی که توسط دولت اعمال شده است،‌کنار آمده اند. این سیاست ها شامل مالیات خریداران خارجی که در اونتاریو خانه می خرند و مورتگیج های دولت فدرال، قوانین جدید و استرس تست می شود. خرید خانه در بازار املاک نشانه هایی از ترمیم و اصلاح بازار املاک را نشان می دهد. ما اعتقاد داریم که این حرکت ادامه دار خواهد بود.

TREB خواستار لغو استرس تست شد
اخیرا مشاور املاک و کارشناسان اقتصادی از دولت فدرال خواهان لغو استرس تست شدند. انجمن مشاوران املاک تورنتو نیز همین خواسته را از دولت فدرال داشتند. امید است که قانونگذاران اقتصادی کانادا سیاست های مورتگیج را تعدیل کنند زیرا که استرس تست باعث ضرر در بازار املاک است.

با توجه به گزارش امروز گلوب اند میل، مؤسسه ی اقتصادی دفتر قانونگذاری کانادا (OSFI) به این خواسته پاسخ داده است. Carolyn Rogers، معاون مدیر آژانس در سخنرانی در تورنتو اظهار کرد که طراحی استرس تست برای حمایت از مشتریان در زمانی که نرخ بهره بالا می رود می باشد و تآثیر و خطر بر روی سیستم اقتصادی را کاهش می دهد.


(Office of the Superintendent of Financial Institutions assistant superintendent Carolyn Rogers; THE CANADIAN PRESS)

وی گفت که صدای همه ی گروه ها را شنیده است.OSFI نظارت بر اوضاع و مورتگیج را ادامه می دهد و به هنگام نیاز شرایط را تعدیل می کند.

اگرچه وی نگفت که چگونه اوضاع تعدیل می شود، یک بانکدار ارشد به رویترز روز سه شنبه گفت که امید است که نرخ بهره بالا رود و OSFI رتبه های پایه را تعدیل خواهد کرد. برای مثال ۲۰۰ رتبه ی پایه را با رتبه ی ۱۵۰ یا کمتر را تعدیل می کند.

استرس تست قانون جدید مورتگیج است که OSFI از سال ۲۰۱۸ اعمال کرده است و سیستم مورتگیج خانه را تعدیل می کند. این سیاست برای وام گیرندگانی است که پیش پرداخت ۲۰ درصد یا بیشتر برای خرید خانه می پردازند. بنا بر این به اصطلاح B-20 نامیده می شود. این قانون بانک را ملزم می کند که توانایی خریداران را برای پرداخت مورتگیج وقتی که نرخ بهره اضافه می شود محک بزند.
یعنی زمانی که ۲۰۰ رتبه ی پایه یا(۲٪) به نرخ زمان قرارداد اضافه شود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز