پیش بینی قیمت و میزان مصرف مواد غذایی در کانادا در سال 2019

Submitted on پ., 12/06/2018 - 21:53

پیش بینی قیمت و میزان مصرف مواد غذایی در کانادا در سال 2019
طبق گزارش منتشر شده از Dalhousie University و University of Guelph، میزان معمول هزینه هر خانواده کانادایی برای خرید سبد کالای مواد غذایی بیش از 411 دلار براورد میشود.

این گزارش نشان میدهد که، قیمت مواد غذایی بین 1.5 تا 3.5 درصد افزایش می یابد.

افزایش قیمت سبزیجات نیز جزء پیش بینی این گزارش میباشد که احتمالا بین 4 تا 6 درصد افزایش می یابد. بر طبق گزارش، بازگشت El Niño در سال آینده احتمالا باعث بارندگی سنگین در آمریکای جنوبی و بخش هایی از آسیا خواهد شد، اما ممکن است محصولات در آمریکای شمالی به علت آب و هوای خشک آسیب ببینند.

Simon Somogyi، استاد دانشگاه دانشگاه Guelph و مدیر اجرایی شرکت Arrell در زمینه تجارت مواد غذایی، بیان کرد افزایش تقاضا برای خرید سبزیجات باعث افزایش قیمت ها میشود.

اگر شهروندان کانادا در سال آینده بیشتر گوجه فرنگی و سبزیجات مصرف کنند، احتمالا میزان گوشت زیادی در قصابی ها ذخیره میشود. طبق پیش بینی این گزارش، برای اولین بار در 9 سال گذشته قیمت گوشت و غذاهای دریایی ارزان تر خواهد شد.

Somogyi خاطرنشان کرد که پیش بینی کاهش هزینه های غذاهای دریایی به دلیل ثبات در بازار جهانی است. و از داستان فروش کم گوشت متفاوت است. به نظر میرسد که در بازار، عرضه و تقاضا از بین میرود.

Somogyi ذکر کرد "من فکر می کنم بخشی از این موضوع باعث تغییر رژیم های غذایی می شود. و ما شاهد کاهش مصرف گوشت خواهیم بود."

در نظرسنجی که از 1027 کانادایی توسط Dalhousie در ماه نوامبر منتشر شد، مشخص شد که 13.2 درصد از پاسخ دهندگان نوعی محدودیت غذایی مربوط به مصرف گوشت را گزارش کرده اند، در حالی که تقریبا یک سوم در نظر دارند مصرف گوشت خود را ظرف شش ماه کاهش دهند.

ما شاهد افزایش رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهخواری هستیم، به ویژه توسط مصرف کنندگان خانم که بیشتر به رژیم های گیاهی وابسته هستند.

به نظر می رسد که این تغییر بیشتر گوشت گاو را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت گوشت خوک افزایش یابد. طبق این مطالعه، کانادایی ها در مجموع 94 میلیون کیلو گوشت کمتر از سال 2010 مصرف می کنند.

در سال 2018، بسیاری از قصابی های محلی به دلیل کمبود تقاضا بسته شده اند، و انتظار می رود این روند در سال 2019 ادامه یابد.

ممکن است قیمت لبنیات بین یک تا سه درصد صعود کند.

به نظر می رسد قیمت رسمی نان در سال جاری افزایش نداشته باشد.

در اوایل سال جاری، شرکت لابلاوز اعلام کرد علیرغم طرح 14 ساله ای که برای افزایش قیمت نان برنامه ریزی شده بود، قیمت نان در سال جاری 1.8 درصد کاهش یافته است، و انتظار نمی رود در سال 2019 ادامه یابد.

انتظار می رود در سراسر کشور از جمله بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو و ساسکاچوان قیمت کلی مواد غذایی افزایش یابد. از سوی دیگر، بر طبق گزارش، آتلانتیک به دنبال کاهش قیمت هستند. پیش بینی می شود که قیمت ها در مانیتوبا و کبک افزایش یابد.

در سال گذشته، قیمت مواد غذایی بین یک تا سه درصد از اکتبر 2017 تا سپتامبر 2018 افزایش یافت. طبق گزارش مرکز آمار کانادا آمار واقعی افزایش 1.8 درصدی داشته است.

تنها قسمت نادرست ماجرا پیش بینی قیمت میوه بود. انتظار میرفت که قیمت ها بین یک تا سه درصد صعود کند، اما روی همان قیمت قبل باقی ماند.

به طور کلی، میزان افزایش قیمت ها، به استثنای غذاهای دریایی و گوشت در پایین ترین حد پیش بینی شده بود.

کاهش میزان رضایت یک سوم مردم کانادا از قهوه های تیم هورتونز
برند تیم هورتنز به سرعت در حال از دست دادن محبوبیت خود بین مردم کانادا است. جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد یک سوم مردم کانادا علاقه خود نسبت به این قهوه ها را از دست داده اند.

موسسه Angus reid اعلام کرد در یک نظرسنجی از 1,501 کانادایی، 35% آنان طی چند سال اخیر نظر مساعدی نسبت به این برند قهوه نداشته اند.

Table care of Angus Institute
نظر بیش از نیمی از شرکت کنندگان در مورد این قهوه تغییری نکرده بود؛ گرچه حدود 80% افراد از قهوه برند استارباکس اظهار رضایت کردند.

علیرغم کاهش علاقه مردم به تیم هورتنز، همچنان جمعیت زیادی، از جمله حدود 70% افراد شرکت کننده در نظرسنجی بیان داشتند تیم هورتنز نمادی از کشور کانادا است.

Table care of Angus Institute
با این حال که میزان مراجعان به کمپانی 9% کاهش یافته است ولی اینطور که پیداست مردم کانادا همچنان به قهوه معتادند و نتوانسته اند جایگزین مناسبی برای آن بیابند.

تصمیم Gap بر تعطیل کردن تعداد زیادی از شعباتش
کمپانی Gap همچنان در تلاش است تا جایگاهش را به عنوان یک کمپانی پرچمدار حفظ کند. به همین دلیل با توجه به اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده این برند قصد دارد برای بهبود محصولاتش صدها شعبه در سراسر جهان را تعطیل کند.

Wells Fargo میگوید این کار قدمی مثبت در راهی درست است. اما این برند همچنان راهی سخت برای اصلاح محصولاتش دارد.

به نظر میرسد که تعطیل کردن مغازه ها راه حلی برای مشکل آنان نیست، بلکه پاسخی به مشکل اصلی که عدم موفقیت مورد انتظار محصولات فعلیشان است میباشد.

Gap همیشه تلاش کرده تا با افزایش قیمت تا نقطه ای معقول مخاطبانی وفادار و راضی داشته باشد. در اصل این محصولات هستند که باعث این کاهش فروش شده اند.

Neil Saunders مدیر مسئول GlobalData Retail گفت "طرح های تکراری که سال به سال تغییر کمی میکنند، در کنار تخفیف های مختلف احتمالا باعث شده که سوددهی این برند کم شود. بنابراین Gap قصد دارد کارش را کاهش دهد.

اما برند Old Navy که متعلق به گروه Gap است به نظر میرسد که موفق عمل میکند و در حال گسترش شعبه هایش است.

Sauders در ایمیلی که به Retail Dive ارسال کرده اعلام کرده که "قدرت برند Old Navy از آنجایی معلوم است که تمامی بخش ها از سود آن بهره برده اند. علاوه بر افزایش فروش در مغازه های فعلی، 70 شعبه جدید نیز تا آخر سال مالی افتتاح خواهد شد.

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز