پیشنهاد طرح بازخرید ​دولت فورد به هزاران نفر از کارگران بخش عمومی

Submitted on ش., 12/15/2018 - 20:39

پیشنهاد طرح بازخرید ​دولت فورد به هزاران نفر از کارگران بخش عمومی
دولت فورد به هزاران کارگر پکیج های پیشنهادی برای خروج داده است، علت اینکار کم کردن نیروی کار فعال در بخش خدمات عمومی انتاریو (Ontario Public Service (OPS است.

روز سه شنبه پیامی از طرف دولت به کارمندان ارسال شده که در آن در خصوص برنامه خروج داوطلبانه توضیح داده شده است.

این مدل خروج داوطلبانه برای کارگران عضو اتحادیه سالهاست که وجود دارد. اما در حال حاضر در سطح مدیریتی بین ۶۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نفر در بخش خدمات عمومی وجود دارند که عضو اتحادیه نیستند.

در این طرح سعی شده به گونه ای عمل شود که افراد زیادی شغلشان را از دست ندهند، در عین حال بخش های ضروری نیز دچار مشکل نشوند. کارمندان تا پایان فوریه میتوانند پکیج خروجی را بپذیرند و تا آخر دسامبر 2019 نیز میتوانند بازخرید داوطلبانه را قبول کنند.

در زیر نامه کامل Steve Orsini، سرپرست OPS، به کارگران را می توانید مشاهده کنید:
December 12, 2018

MEMORANDUM TO: All OPS Staff

SUBJECT: Transition Exit Initiative and Voluntary Exit Program

________________________________________

As part of the government's comprehensive plan to address its fiscal challenges, the government is exploring measures to manage its compensation costs in a way that ensures vital services to citizens are not compromised while avoiding involuntary job losses.

To help streamline the size of the Ontario Public Service (OPS), the current focus is on leveraging available programs that will allow employees to exit the organization on a voluntary basis. As such Cabinet has approved a time-limited Transition Exit Initiative Expansion and a new Voluntary Exit Program within the OPS.

Since 2013, the Transition Exit Initiative (TEI) has been available for regular and regular part-time OPS employees who are represented by OPSEU, AMAPCEO, PEGO, ALOC and the OCAA. Effective January 1, 2019, the TEI program will be temporarily expanded to regular and regular part-time employees in the following employee groups:

Crown Counsel Excluded
Excluded Category Correctional (COR Excluded)
Excluded Category Unified (UN Excluded)
Management Compensation Plan, Individual Contributor

Under the expanded TEI, the groups of employees listed above will be able to submit their applications for approval to exit the organization until February 28, 2019. Voluntary exits under the TEI for non-bargaining staff must then take place between January 1, 2019, and December 31, 2019.

Further, a similar Voluntary Exit Program (VEP) will also be temporarily created and made available to regular and regular part-time employees for the following employee groups:

Management Compensation Plan, Actuarial Science (PAC 23, 22)
Management Compensation Plan, Management Crown Counsel 5A
Management Compensation Plan, Manager
Management Compensation Plan, Medical Management Group
Management Compensation Plan, Management Engineers and Management Land Surveyors
Senior Management Group Executive 2, 3 or 4 (Executive 2-4)
Management Crown Counsel 5B, 5C or 5D (CC5B-D)

Under the temporary VEP, effective January 1, 2019, the groups of employees listed above will be able to submit their application for approval to exit the organization until February 28, 2019. Voluntary exits under the VEP must then take place between January 1, 2019 and December 31, 2019.

Application forms for non-bargaining employees are available and employees will be permitted to apply immediately, but not exit until January 1, 2019. Further information, including application forms and fact sheets outlining specific entitlements, are available with the existing TEI program materials on the Employment Transition site.

Please note that there have been no changes to the existing TEI program entitlements or application process for bargaining agent-represented employee groups. However, bargaining represented employees who have previously submitted TEI applications may wish to enquire on the status of their TEI application with their Home Position Manager or re-submit a new application for consideration.

Should you have any further questions about any of these exit programs, please contact your Human Resources Advisor.

Original signed by

Steve Orsini

توالت های عمومی بدون تبعیض جنسیتی مرکز خرید Yorkdale در تورنتو انتقادهای بسیاری را در پی داشته است
مرکز خرید Yorkdale تورنتو، توالت های عمومی بدون تبعیض جنسیتی ارائه داشته که، علیرغم اشتیاق برخی، به شدت در تورنتو مورد انتقاد قرار گرفته است.

هدف از ساخت چنین توالت هایی، فراهم کردن فضایی مناسب برای افراد دو جنسیتی یا همراهی والدین جهت کمک به فرزندان بوده، در حالی که برخی مردم تورنتو بر این باورند که چنین توالت هایی، فضا و مکانی مناسب برای شکار زنان و دختران توسط مردان فراهم کرده، که منجر به تجاوز جنسی و کودک آزاری می گردد.

در پاسخ به پست اینستاگرامی در مورد این توالت های جدید، اکثریت در رابطه با حضور مرد و زن در یک توالت، ابراز نگرانی کرده و آن را مورد انتقاد قرار داده و برخی نیز مخالف این انتقادات بوده و منتقدان را افرادی متعصب خوانده اند.

در این بین شخصی اظهار داشته است که مردم منظور منتقدان را اشتباه متوجه شده و در واقع منتقدان مخالف افراد دو جنسیتی نبوده و تنها نگران افراد بیماری هستند که از این شرایط برای آسیب رساندن به زنان و کودکان استفاده می کنند.

توالت های مذکور، مازاد بر توالت های موجود Yorkdale ، شامل 7 توالت مردانه، 7 توالت زنانه و 3 تسهیلات خانوادگی می باشد.

Yorkdale جدیدترین مرکزی است که چنین مکانی برای افراد دو جنسیتی فراهم کرده است. در حال حاضر مکان های عمومی بسیاری شامل مراکز خرید، مدارس، و پاساژهای کانادا به چنین توالت هایی مجهز بوده و تا کنون هیچ گونه تجاوزی در این مکان ها رخ نداده است.

رأی موافق شورای شهر تورنتو به فروش قانونی ماری جوانا – مکان های عرضه نیاز به نظارت جدی تری دارد
شورای شهر تورنتو دستور عرضه ماری جوانا را فقط در فروشگاه های مجاز قانونی صادر کرد، این در حالی است که از مقامات استانی خواسته شده است نظارت بیشتری بر مکان های عرضه داشته باشند.

پس از یک نشست طولانی، سرانجام John Tory شهردار تورنتو و اکثر نمایندگان مجلس به استثنای John Filion ،Cynthia Lai ،Josh Matlow و James Pasternak از پیشنهاد کارکنان این شهر مبنی بر موافقت با فروشگاه های خرده فروشی ماری جوانا که دارای مجوز قانونی هستند حمایت کردند.

طبق این رأی در همان هفته Markham و Mississauga رد صلاحیت شدند، این در حالی است که اتاوا به این فروشگاه ها رأی تایید صلاحیت داده بود.

Eileen De Villa در جلسه روز پنج شنبه تأکید کرد که فقط فروشگاه های دارای مجوز قانونی اجازه عرضه دارد چرا که از بُعد سلامت عمومی بهترین گزینه می باشند. وی تصریح کرد: با احراز شرایطی می توان تعداد فروشگاه ها و ساعات فروش را در نزدیکی مدارس و دیگر مکان های حساس را محدود کرد و برای اطمینان باید نظارت در محل در رأس کار قرار داد. بنا به اظهارات وی شایسته است یک مکانیسم خرده فروشی دولتی و اداری داشته باشیم.

طبق بخشنامه دولت به شهرداری ها تا 22 ژانویه سال 2019 به خرده فروشان خصوصی غیر قانونی مجوز فروش ماری جوانا داده نشود.

به نقل از John Tory هدف از این کار این است که اوضاع نا به سامان گذشته در شهر تورنتو دیگر تکرار نشود.

دولت استانی مکان راه اندازی چنین فروشگاه هایی را در اختیار شهردار قرار داده است، بنابراین شهردار تورنتو می تواند مکان های عرضه را در اطراف مدارس، مراکز اجتماعی و مکان های گردشی تفریحی جوانان محدود کند که در این صورت مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

انتظار می رود Doug Ford نخست وزیر انتاریو به طور جدی درخواست این شهر مبنی بر محدود کردن مکان هایی که فروشگاه ها می توانند در آنجا راه اندازی شوند را جدی بگیرند.

این استان مقررات خاصی را برای جوانان مورد هدف قرار داده است، به طوری که فروشگاه ها باید در حدفاصل 150 متر دور از مدارس باشند و ممنوعیت دسترسی به ماری جوانا برای افراد کمتر از 19 ساله اعمال شود.

بر اساس استدلال های مذاکرات استانی، امضای قرارداد پیش از تاریخ مقرر ژانویه به این معنی است که تورنتو برای اجرای این امر می تواند از بودجه مازاد استانی به ارزش 3 میلیون دلار بهره مند شود.

خرید سهام Canadian Imperial Bank of Commerce و Royal Bank of Canada برای پس انداز دوران بازنشستگی
از آنجایی که سهام دو بانک کانادایی، Canadian Imperial Bank of Commerce و Royal Bank of Canada، از نقطه اوج خود در سال 2018 کمی پایین تر آمده است، برخی به دنبال خرید این سهام برای طرح پس انداز دوران بازنشستگی (RRSP) هستند. اگر شما هم در لیست خریداران هستید، بیایید نگاهی به تاریخچه این دو بانک بیندازیم.

(Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC
این بانک فهرست بلند بالایی از اشتباهات را دارد. قابل ذکرترین این اشتباهات، کاهش سهام چند میلیارد دلاری این بانک در طول دوره رکود بزرگ مالی، به علت سرمایه گذاری روی وام های درجه دو در ایالات متحده می باشد. این کمپانی پس از آن تمرکز خود را بر کانادا گذاشت، که حرکت بسیار سودمندی برای بازار مسکن بود. گرچه با توجه به افت و خیز بازار مسکن، سرمایه گذاران نگرانند که بانک برای کسب درآمد و افزایش نرخ سود، بیش از حد به کانادا متکی باشد. بنا به اعلام بانک مرکزی کانادا، نرخ رشد سود در سال 2019 بسیار آهسته تر خواهد شد.

مدیریت این بانک برای افزایش راه های سوددهی، 5 میلیارد دلار آمریکا در شیکاگو سرمایه گذاری کرده است که سبب می شود جولان بیشتری در بازار داشته باشد. همچنین مدیرعامل بانک از افزایش معاملات پر بازده، خبرداده است. نرخ سود سهام این شرکت بسیار مطمئن و 5% است.

سهام این بانک از 125 دلار در ماه سپتامبر، به 108 دلار کاهش یافته است.

Royal Bank of Canada
رویال بانک، برگترین بانک کانادا و بانک صعنتی جهانی می باشد. حتی با افت سهام این بانک از 108 دلار به 95 دلار، ارزش سرمایه این شرکت 138 میلیارد دلار است. سود سالیانه این بانک بسیار قوی بوده، و در سال 2108 درآمد این بانک 12.4 میلیارد دلار بوده است که مبلغ بسیار قابل توجهی است.

همچنین رویال بانک در سال های اخیر، حضور خود در ایالات متحده را پر رنگ تر کرده است. در اواخر سال 2015، با بودجه ای 5 میلیارد دلاری، بانک خصوصی City National را خریداری کرد. در 12 ماه گذشته، حساب های جاری بانک ایالات متحده، 17% از درآمد سالیانه این بانک را شامل می شود. رشد درآمد این بانک، 7 الی 10 درصد در سال، و سود سهام آن 4% است.

اگر به دنبال سود بیشتری هستید، CIBC با سود 5% گزینه بسیار مناسبی است، اما از آنجا که به بازار مسکن متکی است، ریسک بالاتری دارد. چنانچه به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن تر می گردید، بهتر است با رویال بانک بر روی صنعت سرمایه گذاری کنید، هرچند که سود آن کمتر است.

شما می توانید با خرید سهام به قیمت پایین، و فروش آن به قیمت بالاتر، سود کنید. هرچند که ممکن است زمان ببرد. آخرین باری که سهام از کمترین قیمت به بالاترین قیمت خود رسید، 4 سال زمان برد، و از 12 دلار به 40 دلار رسید. که به معنای 300% سود و اصل پول است. اگر شما این مورد را از دست دادید، الان شانس دوباره در خانه شما را می زند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز