پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | قیمت طلا، سکه و ارز

Submitted on پ., 03/07/2019 - 20:44

پنجشنبه ۱۶ اسفند | قیمت طلا، سکه و ارز
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۴۸۶ هزار تومان کاهش یافت.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به روز قبل در قیمت ۴ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان و طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۵۷۷ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۱۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۵.۵ دلار معامله می‌شود.
صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری، ۱۳ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار نسبت به قیمت صبح روز قبل ۲۰۰ تومان کاهش داشته است.

برهمین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک ها، ۱۵ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان است. قیمت یورو نسبت به قیمت صبح روز قبل ۱۵۰ تومان کاهش داشته است.

قیمت خرید دلار در بانک‌ها امروز ۹۷/۱۲/۱۶
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۷۳ تومان تعیین شد.

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌ اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 12 هزار و 673 تومان و 8 ریال، قیمت یورو را 14 هزار و 327 تومان و 6 ریال و قیمت پوند انگلیس را 16 هزار و 720 تومان و 8 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۹۷/۱۲/۱۶|دلار کاهشی شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک ها، ۱۳ هزار و ۵۰ تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری، 13 هزار و 50 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 950 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار نسبت به قیمت صبح روز قبل 200 تومان کاهش داشته است.

برهمین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک ها، 15 هزار و 50 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 950 تومان است. قیمت یورو نسبت به قیمت صبح روز قبل 150 تومان کاهش داشته است.

بازار ساز درپی افزایش قیمت ها در بازار آزاد، روز قبل نسبت به افزایش قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی اقدام کرد. این درحالی است که جمعیت زیادی از صبح زود مقابل صرافی ملی برای دریافت دلار بانکی در صف ایستاده بودند تا سودی از اختلاف قیمت دلار بانکی و آزاد به جیب بزنند.

امروز اما قیمت ها در صرافی های بانکی با کاهش قیمت نسبت به قیمت های پایانی دیروز تعیین شده است. کاهش قیمت ارز در صرافی های بانکی همزمان است با کاهش قیمت ها در بازار آزاد.

5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۷/۱۲/۱۶|یورو ارزان شد
شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۵ هزار و ۴۷ تومان اعلام کرده‌اند.


شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 15 هزار و 47 تومان و 9 ریال می فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 15 هزار و 60 تومان می رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

قیمت روز ارزهای دولتی ۹۷/۱۲/۱۶|نرخ ۲۹ ارز بالا رفت
بانک مرکزی قیمت ارزهای دولتی امروز پنجشنبه ۱۶ اسفند ماه را منتشر و اعلام کرد: قیمت ۲۹ ارز نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

بانک مرکزی در جریان قیمت‌گذاری ارزهای دولتی موجود در معاملات امروز پنجشنبه 16 اسفند ماه، اعلام کرد: نرخ 29 ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش و قیمت 9 واحد پولی کاهش یافت. نرخ دلار و 9 ارز دیگر نیز ثابت بود.

برهمین‌اساس، قیمت دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به دیروز 4200 تومان تعیین شد؛ البته دولت اعلام کرده با دستور رئیس جمهور قیمت دولتی دلار آمریکا تا فروردین 98 ثابت خواهد بود، به همین علت ماه‌هاست که قیمت دلار تغییر نکرده است.

یورو در مرکز مبادلات ارزی4748 تومان،‌ درهم امارات 1143 تومان و پوند انگلیس نیز 5534 تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

در ادامه نرخ سایر ارزهای موجود در مرکز مبادلات ارزی را مشاهده می‌کنید:

فرانک سوئیس 41 هزار و 822 ریال، کرون سوئد 4 هزار و 519 ریال، کرون نروژ 4 هزار و 850 ریال، کرون دانمارک 6 هزار و 365 ریال، روپیه هند 601 ریال، درهم امارات متحده عربی 11 هزار و 437 ریال، دینار کویت 138 هزار و 150 ریال، یکصد روپیه پاکستان 30 هزار و 44 ریال، یکصد ین ژاپن 37 هزار و 605 ریال، دلار هنگ کنگ 5 هزار و 351 ریال، ریال عمان 109 هزار و 235 ریال و دلار کانادا 31 هزار و 245 ریال.

دلار نیوزلند 28 هزار و 499 ریال، راند آفریقای جنوبی 2 هزار و 947 ریال، لیر ترکیه 7 هزار و 729 ریال، روبل روسیه 638 ریال، ریال قطر 11 هزار و 539 ریال، یکصد دینار عراق 3 هزار و 524 ریال، لیر سوریه 82 ریال، دلار استرالیا 29 هزار و 610 ریال، ریال سعودی 11 هزار و 201 ریال، دینار بحرین 111 هزار و 704 ریال، دلار سنگاپور 30 هزار و 959 ریال، یکصد تاکای بنگلادش 49 هزار و 986 ریال، ده روپیه سریلانکا 2 هزار و 356 ریال، کیات میانمار 28 ریال و یکصد روپیه نپال 37 هزار و 339 ریال.

یکصد درام ارمنستان 8 هزار و 602 ریال، دینار لیبی 30 هزار و 291 ریال، یوان چین 6 هزار و 260 ریال، یکصد بات تایلند 131 هزار و 714 ریال، رینگیت مالزی 10 هزار و 283 ریال، یک هزار وون کره جنوبی 37 هزار و 224 ریال، دینار اردن 59 هزار و 240 ریال، یکصد تنگه قزاقستان 11 هزار و 109 ریال، لاری گرجستان 15 هزار و 621 ریال، یک هزار روپیه اندونزی 2 هزار و 970 ریال، افغانی افغانستان 562 ریال، روبل جدید بلاروس 19 هزار و 621 ریال، منات آذربایجان 24 هزار و 758 ریال، یکصد پزوی فیلیپین 80 هزار و 567 ریال، سومونی تاجیکستان 4 هزار و 450 ریال، بولیوار جدید ونزوئلا 4 هزار و 206 ریال و منات جدید ترکمنستان 12 هزار و یک ریال.

قیمت خودرو هفته آینده کاهش می‌یابد
سعید موتمنی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته با کاهش یک تا ۷ میلیون تومانی روبه رو بوده است، گفت: هیجان بازار خودرو فروکش کرد.
قیمت خودرو هفته آینده کاهش می‌یابد

میزان: سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اظهار کرد: بازار خودرو با پشت سر گذاشتن روزهای متلاطم تقریبا آرام شده و روند قیمت‌ها کاهشی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو افزود: مقایسه بازار خودرو در هفته جاری نشان می‌دهد، قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته با کاهش یک تا ۷ میلیون تومانی روبه رو بوده است.

وی گفت: هیجانی که در بازار از نیمه دوم بهمن تا ۴ اسفندماه به وجود آمده بود فروکش کرده و بازار در حال حرکت به سمت تعادل است.
موتمنی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش قیمت، افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان است که نسبت گذشته افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: همچنین فروش فوری خودرو توسط خودروسازان نیز توانست بر بازار تاثیر بگذارد و قیمت‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت هستند و در حال حاضر خرید و فروش بسیار کم شده است و بسیاری هم معتقدند در صورت فروش قادر به جایگزین کردن نیستند.

موتمنی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی نیز با کاهش قیمت مواجه شده است، تصریح کرد: سانتافه، مزدا، سراتو از جمله خودروهایی هستند که با کاهش قیمت مواجه شدند.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز