پلیس به مراکز "کلاهبرداری تلفنی" در هندوستان در جریان سواستفاده از کانادایی ها یورش برد

Submitted on س., 11/06/2018 - 17:16

پلیس به مراکز "کلاهبرداری تلفنی" در هندوستان در جریان سواستفاده از کانادایی ها یورش برد
طی دوهفته اخیر پلیس هندوستان به تمامی مراکز و ساختمان های مشکوک به مرکز تماس غیرقانونی یورش برده و تمامی افراد و تجهیزات را که احتمال می داد برای کلاهبرداری از شهروندان دیگر کشورها استفاده می شود، مورد بررسی قرار دادند. بسیاری از شهروندان کانادایی نیز قربانی "کلاهبرداری CRA" شده اند.

پلیس هند میگوید این تازه شروع کار است و موج دستگیری های بیشتری در راه است. مراکز تماس غیرقانونی زیادی وجود دارند که باید تعطیل شوند.

یورش به این مراکز بعد از مراجعه پلیس کانادا به پلیس هند، و درپی یافتن مدارکی که نشان میداد منشا بسیاری از این تماس ها در هند است صورت گرفته است.

بر طبق اطلاعات به دست آمده حداقل 600 کانادایی قربانی این کلاهبرداری شده اند، پلیس کانادا در حال بررسی است که آیا میتوان پول آنان را پس گرفت یا نه.

این کلاه برداری به این گونه است که با منزل افراد تماسی ماشینی گرفته میشود که در آن گفته میشود آنها بدهکاری مالیاتی دارند، سپس از آنها میخواهند تماس بگیرند وگرنه مشمول مجازات یا زندان میشوند.

شماره ها به گونه ای است که انگار تماس از داخل کانادا گرفته شده است.

هنگامی که فرد با شماره تماس میگیرد به او گفته میشود که برای او فرصتی فراهم شده تا مالیات خود را پرداخت کند.

تخمین زده می شود که طی چند سال گذشته بیش از 10 میلیون دلار کلاهبرداری به این شیوه انجام شده است. قربانیان این کلاه برداری بیشتر افراد مسن یا مهاجران هستند.

برخی شاکیان اعلام کرده اند که شکایت آنان تا پیش از این پیگیری نشده است، زیرا پلیس محلی آنرا مرتبط به قوانین بین الملل می دانسته است. این یورش را میتوان اولین اقدام جدی بر علیه این کلاهبرداری تلقی کرد.

پلیس کانادا اعلام کرده به صورت جدی این مساله را پیگیری خواهد کرد.

کانادا فرزند پذیری از کشورهای اسلامی را ممنوع کرد
سارا زنی اهل کانادا است که قصد داشت عِمران کودکی از پاکستان را به فرزندخواندگی قبول کند، اما به علت قوانین کانادا در میانه کار متوجه شد که این کار از نظر قانونی ممکن نیست.

دولت کانادا در سال 2013 به طور ناگهانی اعلام کرد که شهروندان این کشور مجاز به پذیرش فرزند خوانده از کشور پاکستان نیستند، این قانون در حال حاضر دوباره در حال بررسی است، و در حال گسترش به سایر کشورهای مسلمان نیز می باشد.

این تغییر به این علت است که طبق بررسی های دولت کانادا این کار از نظر شرع مسلمانان ممنوع است. هم اکنون شهروندان به این قانون که بر اساس قوانین مذهبی کشورهای دیگر تصویب شده است معترض هستند.

شانسی دوباره برای زندگی
عمران در شمال پاکستان به دنیا آمده و در یک مرکز مراقبت از کودکان از او نگهداری می شود. اهالی پاکستان نسبت به کودکانی که به صورت غیر شرعی به دنیا می آیند بسیار خشن هستند و مواردی بوده که این کودکان را زنده به گور کنند و یا به دور بیندازند.

فرایند به فرزندی قبول کردن کودکان در کانادا طولانی و با بررسی های زیاد است، سارا تمامی آنها را طی کرد و در نهایت نامه ای دریافت کرد که به او اجازه این کار داده میشد، اما بعد از مدتی به او اعلام شد که این کار غیرقانونی است.

قوانین فرزندپذیری در پاکستان تحت تاثیر قوانین اسلامی است، اما در آنجا نیز برای دادن شانسی دیگر به کودک دادگاه میتواند مجوزی برای قیم صادر کند تا کودک را به کشوری دیگر ببرد.

سالیانه کودکان پاکستانی زیادی مشمول این قوانین میشوند، اما دولت کانادا در سال 2013 تصمیم گرفت جلوی این کار را بگیرد و 50 خانواده را سردرگم کرد.

مطابق قانون کانادا باید رابطه والد-فرزندی در کشور ایجاد شود، کاری که مطابق شریعت در پاکستان ممکن نیست.

مطابق مدارک بررسی شده توسط کانادا تغییر والدین کودک مطابق قوانین شریعت ممنوع است، افراد میتوانند قیم کودک شوند.

برخی اسناد نشان میدهد بالا رفتن تعداد فرزندپذیری از کشورهای مسلمان موجب شده تا دولت این قانون را تصویب کند. هدیه امیرزاده، وکیل مهاجرت نیز می گوید که این اقدام احتمالا به علت تلاشی برای محدود کردن مهاجرت مسلمانان بوده است. او همچنین گفت که این کار احتمالا به علت موارد سیاسی بوده است.

در مدرک دیگری که به دست آمده علت این کار "برنامه کانادا برای مبارزه با حملات تروریستی شهروندان پاکستانی است."

خانواده های زیادی امید به تغییر این قانون داشتند، اما در سال 2017، وزیر امور مهاجرتی، احمد حسین طی انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "دولت پاکستان مفهومی به عنوان فرزند خواندگی را نمی پذیرد" مطابق شواهد این قانون کشورهای اسلامی زیادی را شامل میشود.

گروه ها و افراد مختلفی در حال تلاش برای مبارزه با این قانون، که آن را مغایر با آزادی و دموکراسی می دانند، هستند.

افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در آقایان
بر اساس تحقیقات U.K. میزان مرگ و میر مبتلایان به سرطان پوست به ویژه در آقایان به شدت افزایش یافته است، و با وجود این که کارشناسان هنوز دلیل موجهی برای این اختلافات جنسیتی نیافته اند، اما بر این عقیده اند که یکی از دلایل آن می تواند عدم تمایل به استفاده از اقدامات پیشگیرانه در مردان باشد.

بنا به گفته محققین در کنفرانسی پزشکی در Glasgow Sunday میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پوست از سال 1985 در کشورهای ثروتمند و غنی در میان مردان روندی افزایشی و در میان زنان روندی کاهشی داشته است.

دکتر Dorothy Yang، پژوهشگر ارشد Royal Free London NHS، در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه اظهار داشته است که دلیل این اختلافات جنسیتی مشخص نبوده اما شواهد نشان می دهد که احتمال محافظت از پوست یا توجه به هشدارهای بهداشت عمومی در مردان بسیار اندک است.

به گفته مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده آمریکا (CDC)، بیش از 90 درصد سرطان های ملانوما بر اثر آسیب سلول های پوستی در نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر منابع اشعه ماوراء بنفش نظیر تخت های برنزه ساز رخ می دهند.

افزایش شدید نرخ مرگ و میر مردان ناشی از سرطان پوست
در هشت کشور از میان 18 کشور مورد بررسی، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در مردان در طی سه دهه اخیر حداقل 50 درصد افزایش یافته است.

این میزان در دو کشور – ایرلند (Ireland ) و کرواسی (Croatia ) - تقریبا دو برابر گشته، و در اسپانیا و بریتانیا (70 درصد)، هلند (60 درصد)، و فرانسه و بلژیک نیز (50 درصد) افزایش داشته است.

طبق آمار CDC، مرگ و میر ناشی از ملانوما در مردان در ایالات متحده، که مشمول این تحقیقات نبوده، حدود 25 درصد افزایش یافته است.

با این حال تحقیقات جدید نشان می دهد که کشورهایی که بیش ترین میزان افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را دارند، غالبا بیش ترین میزان مرگ و میر را دارا نمی باشند.

به طور مثال، در استرالیا طی سال های 2013 تا 2015، از هر 100 هزار نفر حدود شش نفر به این بیماری مبتلا گشته که دو برابر میزان مرگ و میر در فنلاند می باشد که رتبه دوم بیش ترین میزان مرگ و میر را داراست، اما تنها 10 درصد نسبت به 30 سال پیش افزایش داشته است.

Yang پیش از کنفرانس خود در موسسه تحقیقات ملی سرطان انگلستان 2018، طی مصاحبه تلفنی خود با خبرگزاری فرانسه بیان داشت: "استرالیا در سال 1970 کمپین رسانه ای سلامت عمومی را در راستای ترویج رفتار"خورشید هوشمند" بنیان نهاد."

در حالی که بحث در رابطه با تاثیرات نقصان لایه اوزون بر میزان ابتلا به سرطان پوست در استرالیا همچنان ادامه دارد، اما بی شک وجود کمپین بهداشت عمومی 30 ساله، استرالیایی ها را از خطرات احتمالی آگاه ساخته است.

مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در میان زنان بسیار کم است.

بنا به گزارش Yang و سه تن از همکاران وی، مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در میان زنان در سال 1985 در استرالیا تنها یک دوم میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در میان مردان بوده و در طی 30 سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

سایر کشورهایی که در طی این مدت، میزان مرگ و میر زنان مبتلا به این بیماری در آن کاهش یافته است عبارتند از اتریش (نه درصد)، جمهوری چک (16 درصد) و اسرائیل (23 درصد). چندین کشور دیگر نظیر رومانی، سوئد و بریتانیا افزایش اندکی داشته اند.

در برخی از کشورهای آفتابی، میزان مرگ و میر زنان به اندازه مردان طی سال های 1985 تا 2015 افزایش داشته است، مانند: هلند (58 درصد)، ایرلند (49 درصد)، بلژیک (67 درصد) و اسپانیا (74 درصد).

ژاپن به مراتب پایین ترین میزان مرگ و میر ملانوم را هم در مردان و هم در زنان داشته که میزان آن به ترتیب 0.24 و 0.18 به ازای هر 100 هزار نفر می باشد.
طبق گفته دکتر Yang، دانشمندان در حال حاضر در حال تحقیق و بررسی نقش عوامل بیولوژیکی یا ژنتیکی بر سرطان پوست می باشند، اما یافته ها تا کنون بی نتیجه بوده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز