پزشکان کانادایی چقدر پول می سازند؟

Submitted on جمعه, 02/08/2019 - 21:37

بنا بر مطالعات جدید انجام شده توسط انستیتو اطلاعات سلامت کانادا (CIHI) که روز پنجشنبه انتشار یافت، تعداد پزشکان کانادا زیاد شده است و پزشکان متوسط حقوقشان ۳۴۲۰۰۰ دلار می باشد که نسبت به سال گذشته افزایش ۰/۶ درصدی داشته است. اما اگر به گروه تخصص ها بخواهیم توجه کنیم، بالاترین درآمد ها از آن متخصصان چشم است که حقوق سالانه شان ۷۴۰۰۰۰ دلار است.

با توجه به گزاش (CIHI) در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷، مقدار هزینه های کلینیکی پزشکی که توسط پزشکان دریافت شده است تا ۲/۸ درصد افزایش یافته است و به ۲۶/۴ بلیون دلار رسیده است. این کمترین افزایش در یک سال ازسال ۲۰۰۰ بوده است.

(CIHI) گفت برای اکثر پزشکان مجموع هزینه های پزشکی بیشتر صرف هزینه های جانبی می شود بنا بر این حقوق دریافتی شان نباید با حقوق حقیقی معادل باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ تعداد پزشکان کانادایی برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافته است. در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۷، نرخ رشد پزشکان بیش از دو برابر نسبت به جمعیت شده است. تعداد پزشکان ۱۱/۵ درصد افزایش یافته است و نرخ رشد جمعیت به ۴/۶ درصد رسیده است.

در سال ۲۰۱۷ تعداد پزشکان در سراسر کانادا ۸۶۶۴۴ بود و ۲۳۴ پزشک برای هر صد هزار نفر مشغول به کار بود که نسبت پزشکان زن سال به سال بیشتر شد.

متوسط سن این پزشکان ۵۰/۲ است و متوسط سن پزشکان زن ۴۶/۳ سال است. ۲۶/۵ درصد این پزشکان از خارج از کانادا مانند کشورهای آفریقای جنوبی، هندوستان و انگستان مدرکشان را گرفته اند.


(Source: CIHI)

به طور کلی تعداد پزشکان در سرانه ی کشور هر سال افزایش می یابد.این نشانه ی خوبی است که به کندی سیستم پزشکی کمک می کند.

بر حسب محاسبه ی استانی، منطقه ی با بیشترین دکتر نوااسکوشیا می باشد که ۲۵۷ دکتر برای صد هزار نفر کار می کنند. در جزیره ی پرینس ادوارد اوضاع از همه جا بدتر است زیرا که کمتر از ۲۰۰ پزشک برای صد هزار نفر کار می کنند.

حقوق کلی پزشکان ۲۶/۴ بلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲/۸ درصد افزایش داشته است. این افزایش در مقایسه با چند سال گذشته که هر سال ۶٪ افزایش داشته است افزایش کمی به حساب می آید.از نقطه نظر کانادایی ها، پزشکانی که کار جراحی انجام می دهند از دیگر پزشکان بیشتر پول می گیرند. در جزیره ی پرینس ادوارد حقوق سالانه ی جراحان تا ۵۴۵۰۰۰ می رسد.
تورنتو پرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز