پایلوت جدید مهاجرتی برای اعضای خانواده هایی که سابقا از اقامت در کانادا منع می شدند

Submitted on ی., 06/02/2019 - 18:09

احمد حوسن، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از پایلوت جدید دو ساله ای خبر داد که مطابق آن، برخی از افراد خانواده که سابقا از دریافت اقامت کانادا منع شده بودند، می توانند برای دریافت اقامت اقدام کنند.

این پایلوت جدید شامل حال افرادی می شود که تاکنون تقاضای اقامت نکرده اند، مهاجر اسپانسر نامی از آن ها نبرده و پرونده آن ها توسط مقامات کانادایی بررسی نشده است.

طبق بند 117(9)(d) قانون محافظت از مهاجران و پناهندگان، برخی اعضای خانواده فاقد شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا شناخته می شدند.

این قانون همیشه مورد بحث بوده و شورای پناهندگان کانادا (CCR) از آن به عنوان "مانع اصلی پیوستن مهاجران به خانواده هایشان" نام برده و بیان می دارد این قانون تاثیر مخربی بر مهاجران و پناهندگانی دارد که نمی توانند اسپانسر اعضای خانواده خود شوند.

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد این پایلوت، مشکل مهاجرانی که تغییر مکان داده اند، پناهندگانی که حفاظت از آنان وظیفه دولت کانادا است، و افرادی که خود به عنوان همسر، فرزند و یا پدر و مادر مورد حمایت قرار گرفته اند را برطرف می کند.

این پایلوت از 9 سپتامبر 2019 تا 9 سپتامبر 2021 اجرا می شود و افرادی که قبلا برای مهاجرت درخواست داده اند نیز از این پایلوت سود می برند.

راه کارهای جدید برای کارگران آسیب پذیر و اعضای خانواده
اداره مهاجرت کانادا از تاریخ 4 ژوئن به آن دسته از کارگرانی که برای یک کارفرما کار می کنند و شرایط کاری سختی دارند اجازه می دهد از "open work permit" استفاده کنند. بدین صورت که فرد می تواند از کار خود استعفا دهد و تا پیدا کردن یک شغل جدید وضعیت اقامتی خود را حفظ کند.

همچنین اداره مهاجرت اعلام کرد آن دسته از افراد تازه واردی که مورد خشونت های خانوادگی قرار گرفته اند، از 26 جولای می توانند درخواست ویزای اقامت موقت کنند. این ویزا به افراد این امکان را می دهد که وضعیت اقامت خود را حفظ، و ویزای کار و بیمه درمانی دریافت کنند.

اداره مهاجرت اعلام کرده است بنا به دلایل بشردوستانه، درخواست اقامت دائم افرادی که مورد خشونت های خانوادگی قرار گرفته اند را سریع تر بررسی می کند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز