هوا گرمتر شده است ولی امسال بهترین زمان فروش خانه فصل بهار نیست!

Submitted on Mon, 04/29/2019 - 20:32

اگرچه فصل بهار سر رسیده است ولی بازار املاک کانادا بنظر نمی رسد که از خواب زمستانی سر برون کرده است. با توجه به اطلاعات حاصله از انجمن مشاوران املاک ونکوور، فروش خانه در ونکوور در ماه مارچ امسال مانند سال ۱۹۸۶ بود. بنا بر گزارش انجمن مشاوران املاک کانادا فروش خانه در آلبرتا و ساسکاچوان بیش از ۲۰٪ نسبت به متوسط ده سال گذشته پایین تر بوده است. در تورنتو نیز فروش ثابت است و افتان و خیزان نداشته است.

بسیاری از کانادایی ها که امسال می خواهند خانه شان را بفروشند متوجه شده اند که بازار متفاوت است.
پس بنا بر این در این بازار با این تفاسیر چگونه خانه ی خود را بفروشیم؟

انتظارات برآمده از قیمت خانه
اولین استراتژی قیمت گذاری خانه است. در ونکوور در ماه آپریل بازار شبیه به ماه مارچ بود و آژانس های مشاور املاک گفتند که مشتریان باید از بازار پیشی بگیرند و برای این که بازار تغییر کند صبر نکنند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، Steve Saretsky گفت که قیمت های خانه در ونکوور در حال حاضر ریزش دارد که این بدان معناست که خانه ای با ارزش ۱/۴ میلیون دلار ممکن است امروز به قیمت
۱/۳۷۵ دلار فروخته شود.

فقط فصل بهار نیست که می شود خانه را فروخت
بسیاری از مردم فکر می کنند که بهترین زمان برای فروش خانه از ماه مارچ تا ماه جون است زیرا که در این زمان خریداران بیشتر به دنبال خانه می گردند.

پدر و مادرها به طور کلی قبل از تابستان ترجیح می دهند که در خانه ی قبلی خود بمانند و قبل از آغاز مدرسه و ماه سپتامبر به خانه ی جدید نقل مکان کنند.
Romana King مشاور املاک گفت که اگر شما می خواهید هر چه زودتر خانه ی خود را بفروشید باید در فصل بهار خانه تان لیست شود اما اگر می خواهید به بالاترین قیمت خانه تان را بفروشید ممکن است که خیلی سریع به فروش نرود.

وی اطلاعات معاملات را اینگونه تحلیل کرد که در تورنتو و ونکوور در ۱۵ سال گذشته اغلب در فصل پاییز خانه های لیست شده بالای قیمت درخواستی به فروش می روند. اگرچه زمانی که خانه های لیست شده در مارکت فروش می مانند طولانی تر است ولی با قیمت نهایی بالاتری در پاییز معامله
می شوند.

بعلاوه قیمت خانه های جدید گران تر است.

اینجا بهترین زمان را برای فروش خانه در تورنتو نشان می دهد:

اول بفروشید و سپس بخرید
بسیاری از مشاوران املاک به مشتریان خود پیشنهاد می نمایند که اول خانه ی خود را بفروشید و سپس خانه ی جدید را بخرید.

John Pasalis مدیر Real Toronto Realty گفت که وی مشتریان را به اینکه اول خانه شان را بفروشند تشویق می کند، بخصوص اگر ارزش خانه بیش از یک میلیون دلار می باشد.

وی اعتقاد دارد که بازار در حال حاضر برای فروشندگان کمتر قابل اعتماد است تا برای خریداران بنا بر این اگر اول بخرید و سپس بفروشید، بیشتر برای داشتن پول و فروش خانه ی قبلی تحت فشار هستید.

باید در اصل ارزیابی کرد که بازار به سود خریداران است یا فروشندگان اگر بازار به نفع خریداران است اول بفروشید و بعد بخرید ولی اگر بازار به نفع فروشندگان است اول بفروشید و بعد بخرید.

بسته به اینکه خانه ی شما در کدام محله قرار دارد و اینکه شما خریدار و یا فروشنده هستید باید تحقیق کنید. بعلاوه اگر از خانه به آپارتمان نقل مکان می کنید بازار متفاوت خواهد بود.

زمان تحویل باید افزایش یابد
King همچنین هشدار داد که اگر قرارداد را امضاء‌ کرده اید و خانه را فروخته اید و به دنبال خانه ای برای خرید هستید، بهترین کار این است که خانه را قبل از تحویل خانه ی فروخته شده بخرید. این بدان معنی است که زمان قرارداد فروش خانه برای شما افزایش داده می شود.

مدت زمان تحویل معمولا از ۳۰ تا ۶۰ روز است و وقتی بازار پایین است این زمان به ۹۰ تا ۱۲۰ روز می رسد. اگر شما اول خانه را می خرید به خاطر داشته باشید که در قرارداد ذکر کنید که اول باید
خانه تان را بفروشید. در زمانی که بازار املاک داغ می باشد، این شرط ناپدید می شود ولی هم اکنون این شرط مجدداً‌ وجود دارد.

اگر خانه فروش نرود چه باید کرذ؟
اگر پلاکارد «خانه برای فروش» مدتی است که بر روی چمن حیاط خانه ی شما آویزان است و شما هنوز پیشنهاد مناسبی برای فروش خانه دریافت نکرده اید، معمولا دو راه وجود دارد: یکی اینکه قیمت را پایین بیاورید و دیگر اینکه خانه را بعداً‌ مجدداً لیست کنید.

اگر کسی برای بازدید می آید ولی پیشنهادی نمی دهد این خود نشانه ی خوبی است که به شما می گوید مشکل، قیمت خانه نیست بلکه وجود انتخاب های دیگر است .

Pasalis می گوید برای چند ماه تحمل کنید یا اینکه تا بازار مجدداً بهتر شود صبر کنید. اما اگر قیمت خانه غیر منطقی باشد شما باید هر چه زودتر قیمت خانه را کاهش دهید. خیلی از فروشندگان قیمت خانه را ۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار کاهش می دهند که این فایده ای ندارد.

هر مالکی می خواهد خانه اش را گرانتر از همسایه اش بفروشد اما در نهایت خانه به قیمتی که می ارزد فروش می رود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز