همکاری شرکت هواوی با کانادا در جهت بکارگیری استراتژی اینترنت روستایی برای ساکنین مناطق سوخته بریتیش کلمبیا

Submitted on Mon, 06/03/2019 - 18:56

با توجه به آتش سوزی های رخ داده در نزدیکی مرکز استان بریتیش کلمبیا در Lac La Hache، مسئولین در تلاش برای انتقال اطلاعات حیاتی برای ساکنین منطقه می باشند.

بنا بر باور مدیر منطقه شهری مربوطه، Al Richmond، اینترنت کند مانع از دسترسی افراد به نقشه های مربوط به مناطق سوخته و درگیر در آتش سوزی تابستان 2017 گشته است، چرا که بنا به گفته وی اطلاعات ارسالی آنان بسیار دقیق و پر حجم بوده و با وجود اینترنت کند، کاربران می بایست زمان بسیاری صرف دانلود و دریافت خدمات اینترنتی نمایند.

گرچه به زودی از طریق پروژه آزمایشی ABC Communications و با استفاده از تجهیزات شرکت Huawei Technologies، این منطقه از سرعت وای فای بیشتری برخوردار خواهد گشت. این شرکت چینی علی رغم وجود فوران های سیاسی پیرامون حضور محصولات وی در بازارهای غربی، با استراتژی افزایش ارتباطات در روستاها و شمال کانادا همکاری خواهد کرد.

در حالی که بحث های بسیاری در رابطه با بایستگی شرکت یا عدم مشارکت این شرکت در ساخت نسل آتی فناوری بی سیم یعنی G5 در کانادا وجود داشته، حضور این شرکت در ساخت شبکه های G3 و G4 این کشور، توجه بیشتری را به خود جلب نموده است.

Huawei همچنان به عرضه تجهیزات به منظور بهبود دسترسی به اینترنت در بازارهای کم خدمات ادامه داده و جوامع جزئی و شرکت های ارتباطاتی نیز، مشتاق به نصب این فناوری می باشند، اما به عقیده Richard Fadden، کارشناس سابق امنیت ملی، کانادا می بایست مراقب نفوذ بیش از حد این شرکت در کشور نیز باشد.

وی معتقد است تمام تکنولوژی ها و تجهیزات این شرکت، توسط دولت چین مورد استفاده قرار گرفته و تهدیدی بر امنیت کشور می باشد. که هر چه تکنولوژی ها قدیمی تر و محدودتر باشد، از شدت تهدید نیز کاسته می شود. چرا که بنا بر قوانین دولت چین، تمامی شرکت های تکنولوژیکی موظف به همکاری با دولت در تحقیقات ملی می باشند.

افسر ارشد مالی هواوی، Meng Wanzhou، ماه دسامبر در فرودگاه ونکوور به اتهام کلاهبرداری و به درخواست مقامات ایالات متحده، دستگیر گشت، که چندی بعد نیز، چین دو کانادایی به نام های Michael Kovrig و Michael Spavor را رسما به اتهام جاسوسی بازداشت نموده، اما سپس در روز پنجشنبه، Mike Pence، معاون رئیس جمهور آمریکا، طی جریان مذاکرات تجارت آزاد خود با جمهوری خلق چین خواستار آزادی این دو کانادایی گشت.

دولت ترامپ به طور گسترده، شرکت ها را از خرید هر گونه تجهیزات Huawei ممنوع نموده، که مسئولین را مجبور به تجدید نظر یا حذف برنامه های ارتباطی روستایی می نماید. کانادا به تفکرات خود پیرامون ممنوعیت های مشابه اشاره نداشته، اما در حال حاضر در حال بررسی نگرانی های امنیتی مربوط به تکنولوژی G5 می باشد.

به گفته Christopher Pereira، مدیر روابط عمومی شرکت Huawei، این شرکت کسب و کار خود را در مناطق روستایی چین آغاز نموده و از سال 2008 نیز در کانادا فعالیت داشته و صدها کانادایی را استخدام نموده و هرگز نیز درگیر رویدادی امنیتی در کانادا نبوده است.

بنا بر اظهارات وی، این شرکت به بررسی شخص ثالث در نقاط مختلف جهان پرداخته و تمامی استانداردهای امنیتی شبکه های سایبری را نیز دارا بوده و در حال حاضر یکی از برجسته ترین شرکت ها در جهان می باشد و چنانچه شواهدی پیرامون خطرات امنیتی در دست داشته باشد، آن را به صورت گسترده و عمومی منتشر خواهد نمود که البته در حال حاضر چنین شواهدی در دست نیست.

وی همچنین معتقد است شرکت ها به دلیل قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن از تجهیزات این شرکت در مناطق روستایی و شمالی کانادا استفاده نموده و تکنولوژی G3 و G4 این شرکت در مناطق دور شمالی شامل Iqaluit و Inuvik نیز مستقر گشته است.

Bob Allen، مدیر عامل شرکت ABC Communications، نیز اظهار داشته است Huawei بدون هیچ هزینه ای سیستم Massive MIMO پهن باند روستایی خود را به صورت آزمایشی در اختیار Lac la Hache قرار داده و به همین منوال نیز ABC به تکمیل کار خود خواهد پرداخت. به گفته وی گرچه هیچ مشوق مالی در این موارد آزمایشی وجود نداشته، اما ABC بازخوردی به این شرکت ارائه نموده که به توسعه محصول کمک خواهد نمود.

بنا بر اظهارات وی، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت های موجود در سراسر جهان، تجهیزات پیشرفته ای در رابطه با شبکه های LTE عرضه می دارند، که در این میان Ericsson و Nokia نیز، بازار روستایی را در سطح جهانی پوشش نداده، در نتیجه هیچ شرکت دیگری غیر از Huawei برای کمک به ABC باقی نمی ماند.

ریشه های Huawei در عرصه اینترنت بی سیم کانادا بسیار عمیق بوده، از جمله Bell و Telus که از تجهیزات این شرکت استفاده نموده و شرکت مخابراتی ساسکاچوان، با نام SaskTel، که میلیون ها دلار در تکنولوژی Huawei سرمایه گذاری کرده است.

SaskTel در بیانیه ای اعلام داشت که از تجهیزات Huawei تنها در اجزای شبکه بی سیم G / LTE4 خود استفاده می نماید، نه در شبکه اصلی آن. و همچنین اظهار داشت که این تجهیزات به طور منظم نسبت به نرم افزارهای مخرب مورد آزمایش قرار می گیرند.

Bell نیز سال گذشته سرویس آزمایشی G4 خود را با استفاده از تکنولوژی Huawei در شهرهای انتاریو نظیر Orangeville، Feversham و Bethany اجرا نموده و از آن زمان تا کنون این سرویس در بیش از 60 منطقه در انتاریو و کبک راه اندازی گشته و تا پایان سال نیز به 140 منطقه خواهد رسید. این سرویس توسط بیش از 20 تن از شرکای زیرساختی شرکت (نظیر Nokia، Netcomm، Huawei، Juniper، Cisco و Ciena) پشتیبانی گشته و می بایست از استانداردهای سخت امنیتی این شرکت و مقررات دولت فدرال پیروی نماید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز