هشدار؛ ریسک ابتلا به سالمونلا با مصرف مرغ سوخاری یخ زده خام

Submitted on پ., 09/20/2018 - 22:09

هشدار؛ ریسک ابتلا به سالمونلا با مصرف مرغ سوخاری یخ زده خام
تورنتو- مسوولین آژانس بهداشت عمومی با صدور اطلاعیه ای به مصرف کنندگان در مورد ریسک ابتلا به سالمونلا با مصرف مرغ سوخاری یخ زده خام که به صورت ناگت یا برگر عرضه می شوند، هشدار دادند.

در اطلاعیه آژانس به لزوم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در حین کار با گوشت مرغ خام و همچنین پخت کامل آن تا زمانی که دمای داخل گوشت به حداقل 74 درجه سانتیگراد برسد، توصیه شده است. مصرف کنندگان، همچنین بایستی قبل و بعد از دست زدن به این محصولات دست ها را کاملا شسته و ظروفی که غذا با آن سرو می شود را با دقت ضد عفونی نمایند.

طی 16 ماه گذشته، ده ها مورد ابتلا به عفونت سالمونلا در نتیجه مصرف مرغ سوخاری یخ زده خام گزارش شده است. ابتلا به این بیماری می تواند فرد را به شدت بیمار کرده و به بیمارستان بفرستد.

مسکن: عمده ترین معضل پیش روی ساکنان شهرهای عمده کشور
معضل مسکن از دغدغه های اصلی ساکنان کلانشهر تورتنو

نتایج نظرسنجی مشترک اتحادیه صنعت ساخت و ساز و توسعه اراضی/ و هیئت ملک و املاک تورنتو که در دوازدهم سپتامبر منتشر شد، نشان می دهد که در آستانه انتخابات ماه اکتبر شهرداری، مسکن در کنار دو مورد دیگر یعنی جرم و جنایت و زیربناسازی، عمده ترین دغدغه فکری ساکنان این کلانشهر است. وون پالمر مدیر ارتباطات و مقام بلندپایه اجرایی هیئت مورد اشاره می گوید: مسکن همواره مساله بوده است. اما به ویژه در خلال دو سال اخیر و در آستانه انتخابات شهرداری، بیشتر خود را نشان می دهد.

از دیگر سو اهمیت مقرون به صرفه بودن مسکن برای شرکت کنندگان نسل جوان در این نظرسنجی، دو برابر گروه سنی بالای 55 سال است. همچنین برای 62 درصد اجاره نشین ها و 50 درصد کسانی که با والدین خود زندگی می کنند، بیش از مالکان اهمیت دارد. کمااینکه این میزان برای دارندگان مسکن تنها 25 درصد است. به باور وون پالمر این اعداد و ارقام نشانگر ناکارایی خط مشی شهرداری می باشند، به همین سبب این خط مشی نیاز به تغییر دارد.

از دیگر سو هر دو نهاد برگزارکننده نظرسنجی به سختی در تلاشند که قوانین توسعه و ساخت و ساز تغییر کنند، تا ظرفیت تولید مسکن در کلانشهر تورنتو افزایش یابد.

چنین تلاشی بی دلیل نیست. کمااینکه نتایج سرشماری های به عمل آمده در ماه ژوئیه سال جاری نشان دادند، که بر اساس قوانین موجود میزان اجاره بها در کانادا باید 30 درصد درآمد ماهانه مستأجران باشد. حال آن که بسیاری از اجاره نشین های تورنتویی تقریبا 100 درصد این درآمد را صرف اجاره بها می کنند. در آن هنگام شهردار جان توری نیز گفت، که در تورنتو تقریبا چیزی به عنوان مسکن با قیمت مناسب وجود ندارد.

البته این وضعیت ویژه تورنتو نیست. بلکه در سایر نقاط کشور (با شدت کمتر) و ونکوور (با شدت بیشتر) به چشم می خورد.

پیامد های منفی وضعیت موجود

مرگ مرد کارتن خواب در قهوه خانه زنجیره ای تیم هورتونز

کارتن خوابی/ بی خانمانی یکی از تلخ ترین و آزاردهنده ترین پیامدهای گرانی مسکن و نداری است. کمااینکه در سی ام ماه مه مردی 74 ساله به نام تد که نام خانوادگی اش فاش نشده، ساعات پایانی عمرش را در گوشه یک شعبه (واقع در شماره 865 خیابان برادوی غربی ونکوور) قهوه خانه های زنجیره ای تیم هورتونز گذراند. به گفته شاهدان عینی دیگران تا ساعت ها پس از مرگ تد متوجه جانسپاری وی نشدند. جان جینگهام که خودش هر شب بیرون این قهوه خانه می خوابد و ده سال با تد دوست بوده، از این درگذشته با عنوان مردی خوب، شوخ طبع، و دارای منشی دوستانه یاد می کند.

براساس اظهارات جودی گریوز کوشنده راه بهبود وضعیت بی خانمان ها، غذاخوری های ارائه دهنده خوراک های از پیش آماده شده/ فست فود 24 ساعته واقع در ونکوور یعنی شهری که در عین حال گران ترین خانه های کانادا در آن قرار دارند، به صورت پاتوق افراد کارتن خواب درآمده اند. او که تد را می شناخت، می گوید وی به سختی می کوشید بین دخل و خرجش توازن برقرار کند. اما مستمری اندکش اجازه نمی داد که هم غذایی بخورد، و هم سرپناهی داشته باشد.

رسیدن بحران مسکن به وضعیتی بی سابقه، و خشونت برعلیه زنان

در ماه ژوئیه الکساندرا کالینز پژوهشگر و نامزد دکترای رشته علوم بهداشت و درمان دانشگاه سایمون فریزر واقع در استان بریتیش کلمبیا در نوشتار خود سیاست های ضعیف مسکن، شیوه های وام دادن، و نداشتن راهبرد/ استراتژی ملی در این زمینه را، عامل رساندن بحران مسکن به نقطه ای بی سابقه دانست، که در عین حال سبب شده اجاره بها نیز به رقمی بی سابقه برسد. وی از جمله نوشت گرچه این بحران خود را بیشتر در تورنتو و ونکوور نشان می دهد، اما کل شهرهای کانادا در معرض آن قرار گرفته اند. او با اشاره به دو مشکل اساسی یعنی عدم توان برای تامین هزینه مسکن و کمبود آن، نتیجه گرفت که بنابراین تلاش های به عمل آمده برای کنترل بحران مسکن مانند وضع مالیات بیشتر برای خریداران خارجی و خط مشی های استانی نیز نمی توانند، پاسخگوی کمبود مسکن باشند. دو مشکلی که با وارد کردن بیشترین فشار بر قشر فقیر و به ویژه زنان کم درآمد، سبب می شود آنها بگونه ای مستمر محل سکونت خود را تخلیه کنند، و زندگی شان دستخوش بی ثباتی گردد. بنابراین پیامد بحران مورد اشاره این است که زنان بیش از دیگران، بی خانمانی پنهان مانند اقامت موقت با خانواده، خویشاوندان و دوستان را، تجربه می کنند. عواملی که در مجموع سبب خشونت بیشترعلیه زنان می شود.

ترک اجباری شهرهای بزرگ

بحران و گرانی مورد اشاره همچنین موجب گشته بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ و به ویژه جوانان مقیم تورنتو و ونکوور به ناچار تصمیم بگیرند، از آنها کوچ کنند. این مساله در مورد جوانانی هم صدق می نماید، که مشاغل خوب و حرفه ای دارند. چراکه حتی آنها هم نمی توانند، به ویژه در تورنتو از عهده خرید/ اجاره مسکن برآیند. زیرا اجاره متوسط یک آپارتمان یک خوابه در آن ماهی 2020 دلار می باشد، که تورنتو را به گران ترین شهر کشور برای مستأجران تبدیل کرده است.

در این راستا نتایج نظرسنجی موسسه انگس رید که در بیست و هفتم ماه گذشته منتشر شدند، نشان می دهند 59 درصد اجاره نشینان کلانشهر تورنتو در نظر دارند، به سبب گرانی بهای مسکن از آن به نقطه ای دیگر کوچ کنند.

در صورت ادامه این روند، پیامدهای آن برای کل کشور و به ویژه دو کلانشهر مورد اشاره زیانبار خواهد شد.

بی اعتنایی مردم به اخطار پلیس در مورد استفاده از تلفن در حین رانندگی
کانادا- آمار به دست آمده از پروژه مطالعاتی جدید، حاکی از پدیده ای نگران کننده است. نتیجه نظرسنجی آنلاین که مارچ سال جاری با شرکت 3 هزار و 20 کانادایی از مناطق مختلف کشور، توسط Desjardins انجام شد نشان می دهد که 8 تا 10 نفر (79 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی)، حداقل یک بار شاهد استفاده رانندگان اتومبیل های عبوری از تلفن همراه در حین رانندگی بودند.

اما رانندگی با حواس پرت، تنها به استفاده از تلفن همراه مربوط نیست. بازی با بچه ها، کار با سیستم صوتی اتومبیل و حتی نوشیدن و غذا خوردن پشت فرمان نیز تخلف محسوب می شود.

جالب اینکه 11 درصد از رانندگان 16 تا 24 سال به استفاده از تلفن هوشیار در حین رانندگی اعتراف کردند.

رانندگی با حواس پرت عامل یک سانحه از هر 4 تصادف منجر به فوت در سال 2015 بود.

استقبال از پاییز با سفر کوتاه به شمال شرق تورنتو و خرید کدو تنبل
تورنتو- هیچ تفریح پاییزه ای برای کودکان به اندازه حضور در مزرعه و انتخاب کدو تنبل ایده آل از میان هزاران کدو برای هالووین جالب نیست. اگر می خواهید ساعات خوشی را در کنار فرزندان سپری کنید، حتما این فعالیت مفرح را در برنامه آخر هفته بگنجانید. کافی است با سفر جاده ای کوتاه به شهر کوچک و زیبای Courtice واقع در شمال شرق آشووا رفته و از مزرعه Knox Pumpkin Farm دیدن نمایید.

در کنار انتخاب کدوی تنبل می توانید از تفریحات دیگر مانند واگن سواری نیز لذت ببرید و از بازارچه محلی، انواع نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ را تهیه نمایید.

کدو تنبل شیرین مزه است و پوست آن ضخیم و گوشتی است و از آن می توان برای تهیه سوپ و پای استفاده کرد. دانه های درون کدو تنبل هم خوراکی هستند. برگ های گیاه و حتی گل آن هم مصرف خوراکی دارد.

Pumpkin Patch از 30 سپتامبر تا 31 اکتبر / 10 صبح الی 5 بعد از ظهر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می باشد.

آدرس: 6325 Enfield Road,

Hampton, ON L0B 1J0

وب سایت: http://www.knoxpumpkinfarm.com

آیا لغو پروژه های ساخت و ساز تورنتو تقصیر شرکت های مربوطه است؟
دیوانعالی انتاریو شکایتی برعلیه شرکت ساخت و ساز لیبرتی در دست رسیدگی دارد. ممکن است ظرف چهار ماه به این شکایت که پرونده اش در رده بندی محاکم تجاری قرار می گیرد، رسیدگی شود. مساله ای که به نوبه خود سبب می گردد، شرکت های ساخت و ساز از این پس بدون پیش اندیشی پروژه های خود را لغو نکنند.

ماجرا از آنجا آغاز شد، که شرکت مورد اشاره تصمیم گرفت ساخت و ساز پروژه مجتمع مسکونی موسوم به کازموی خود در وان واقع در شمال تورنتو را لغو کند. در مقابل خریداران مغبون، این شرکت را به دادگاه کشانده اند. باب آرون وکیل دعاوی حوزه معاملات املاک بر این باور است، که چنین شکایتی باید مورد توجه سایر شرکت های مشابه قرار بگیرد. کمااینکه می گوید: فکر می کنم، شرکت های ساخت و ساز از این پس در مورد خاتمه دادن به پروژه های خود بیشتر مراقب خواهند بود. زیرا حالا می دانند، که خریداران، اندکی تهاجمی تر از گذشته عمل خواهند نمود. به نظر من خریداران اینک از شانس خوبی برخوردارند. چراکه رفتار شرکت ساخت و ساز موردنظر مناسب نبود. زیرا فکر می کنم براساس قرارداد تعهدی وجود دارد، که در کانادا تعهدی قانونی می باشد، و باید براساس آن عملکرد مناسب داشت. از نظر من این لغو چنین رفتاری محسوب نمی شود.

از آغاز سال گذشته به این سو 11 قرارداد ساخت و ساز لغو شده اند. باب آرون در این مورد نیز، خاطرنشان می نماید: فکر می کنم، دست کم یکی از آنها به سبب آتش سوزی بوده است. به باور من بین کار خدا یعنی چیزی که سازنده برآن هیچ کنترلی ندارد، و آنچه که سازنده خودش عامدانه تصمیم به انجام آن می گیرد، تفاوت وجود دارد.

از دیگر سو در حالی که این ظن وجود دارد که شرکت مورد اشاره پروژه مذکور را به منظور بازگشت به بازار و فروش ساخته های خود با بهای بیشتر لغو کرده باشد، برخی از افراد به سبب اجبار در سر و کار داشتن اینگونه شرکت ها با شهرداری تورنتو، با آنها ابراز همدلی می کنند. کمااینکه داول موریسون کارشناس شرکت معاملات املاک بوسلی می گوید: دلم می خواست مردم پیش از آن که وارد مرحله اعلام خسارت (از شرکت های ساخت و ساز) شوند، از خود بپرسند چرا اصولا چنین رخداد (لغو)هایی اتفاق می افتند؟ مردم از اینکه این شرکت ساخت و ساز دارد پول شان را پس می دهد، برآشفته هستند. اما یکی از دلایل چنین کاری این می باشد، که هزینه پروژه ها بیش از اندازه گران شده است. آیا سبب این گران شدن، گرانی بیش از اندازه دست اندرکاران ساخت مسکن می باشد؟/ آیا از آن ناشی می شود که مصالح ساختمانی که از آن استفاده می کنند، بیش از اندازه گران شده است؟/ آیا به این دلیل می باشد، که گرفتن مجوز ساخت و ساز از شهرداری بیش از اندازه طول می کشد، در نتیجه هزینه زیادی روی دست سازندگان مسکن می ماند، و آنها ناچار می شوند از ساخت و ساز مجتمع های مسکونی دست بردارند؟

البته کارشناس نامبرده خاطرنشان می کند که خودش نمی تواند با اطمینان بگوید، دلیل اقدام شرکت ساخت و ساز لیبرتی چیست. اما به احتمال قوی طولانی بودن روند صدور مجوز سبب این اقدام می باشد. طول کشیدنی که تامین اعتبار مالی پروژه مورد اشاره را برای این شرکت مخاطره آمیز کرد. وی در این پیوند می افزاید: وقتی پای سر و کار داشتن با بازرس ها به میان می آید، به نظر می رسد در روسیه هستیم. کمااینکه هر یک از این بازرس ها در مورد چگونگی قرار گرفتن چیزها، نقطه نظرات خود را دارند. بنابراین زمانی که اطلاعات از سوی بازرس های مختلف به دست شرکت های ساخت و ساز می رسد، بگونه ای مستمر سبب تضاد اطلاعات دریافتی می شود. زیرا در مورد قوانین ساخت و ساز در تورنتو، یک فهرست استاندارد وجود ندارد. در حالی که مردم باید از فهرستی پیروی کنند، که مرز بایدها و نبایدهایش کاملا روشن باشد. اما در تورنتو چنین نیست. بنابراین نوع برداشت بازرس ها تعیین می کند، که در فلان روز شرکت های ساخت و ساز چه دستورالعملی دریافت نمایند. مساله ای که به نوبه خود سبب سردرگمی آنها هم می شود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز