هشدار، افزایش دما تا 60 درجه در 4 استان کانادا

Submitted on ی., 08/12/2018 - 19:00

هشدار، افزایش دما تا 60 درجه در 4 استان کانادا


محیط زیست کانادا
A young girl is silhouetted against the sun as she jumps in the waters of Sproat Lake in Port Alberni, B.C. THE CANADIAN PRESS/Jonathan Hayward

سازمان محیط زیست کانادا ؛ تابستان گرم در برخی از بخش های انتاریو شمالی همچنان ادامه دارد و موجی از گرما نیز بخش هایی از غرب کانادا را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

کانادا به نقل از سی تی وی، سازمان محیط زیست کانادا نسبت به افزایش دما تا 60 درجه در استان های آلبرتا، ساسکاچوآن، مانیتوبا و انتاریو برای امروز(یکشنبه) هشدار داده است.

بر اساس این گزارش دمای هوا در Moose Jaw و Sask به بیش از 42 درجه سانتیگراد می رسد. همچنین پیش بینی می شود دمای هوا در Winnipeg به حدود 36درجه برسد و به این ترتیب گرما در این منطقه رکورد جدید را از خود به ثبت برساند که از سال 1978 تاکنون بالاترین حد ثبت شده است.

دیوید فیلیپس، یکی از کارشناسان ارشد سازمان محیط زیست کانادا ، در این رابطه به رسانه های کانادا گفت: بدون شک ما زیر یک گنبد بزرگ قرار داریم و مانند آن است که ما را روی کباب پز قرار داده اند و همانطور که موقع کباب پزی هروقت یک طرف پخته شد، گوشت را می چرخانند تا طرف دیگر هم بپزد، کانادا هم در همان حالت قرار دارد.

روز جمعه رکورد افزایش دما در کلگری نیز با ثبت 36.4درجه به بالاترین حد خود رسید و رکوردی را ثبت کرد که طی 85 سال اخیر بی سابقه بوده است. افزایش دمای آلبرتا به 16 درجه در دهم ماه آگوست نیز از قرن نوزدهم تاکنون بی سابقه بوده است.

ساسکپاور در ساسکاچوآن نیز گفت که این استان امسال تابستان برای تامین نیاز برق درخواست یک نیروگاه 3.520 مگاواتی داده که 50 مگاوات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش نیرو داشته است.

سازمان حفاظت محیط زیست کانادا به ساکنین مناطقی که دمای هوا افزایش یافته توصیه کرده که کارهای بیرون از منزل را در ساعات خنک انجام دهند، در مقابل وسایل سرما ساز باشند و خودشان یا حیوانات اهلیشان در وسایل نقلیه نمانند.

بر همین اساس به کسانی که در محیط های بیرونی کار می کنند توصیه شده بین کارشان آب بخورند و از دستگاه خنک کننده استفاده کنند.

سازمان محیط زیست کانادا همچنین پیش بینی کرده طی روزهای آینده و با گذشت این توده هوا گرما، هوای مناطق مذکور خنک تر می شود.

نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین حد در 48 سال اخیر رسید / احتمال افزایش مجدد نرخ بهره تا پایان سال


نرخ بیکاری در کانادا
Robust Growth Pushes Canada’s Jobless Rate to Lowest Since 1970s By Theophilos Argitis bloomberg

نرخ بیکاری در کانادا در ماه جولای به پایین ترین حد آن طی 4 دهه اخیر رسید و با افزایش میزان اشتغال در کشور انتظار می رود رشد اقتصادی نیز همچنان ادامه داشته باشد.

کانادا به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار کانادا که از سوی اتاوا منتشر شده، نرخ بیکاری کانادا در ماه ژوئن حدود 6 درصد بوده و در ماه جولای (ژوئیه) با چند درصد کاهش به 5.8 درصد رسیده که از سال 1970 تاکنون کمترین نرخ ثبت شده است.

بر اساس این گزارش همچنین در این ماه حدود 54 هزار 100 فرصت شغلی ایجاد شده و برای دومین ماه متوالی است که این روند ادامه دارد.

کاهش نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین حد ممکن در ماه جولای، در حالی صورت می گیرد که بیشتر فرصت های شغلی ایجاد شده نیمه وقت و مشاغل مرتبط خدمات عمومی هستند. بر اساس این گزارش اقتصاد کانادا با تداوم روند فعلی ظرفیت خود را برای ایجاد فرصت های شغلی نیز افزایش می دهد کما اینکه طی 2 سال گذشته 600 هزار شغل جدید در کانادا ایجاد شده که بیشتر آنها تمام وقت هستند.

گزارشات و اطلاعات منتشر شده طی هفته های اخیر در رابطه با بازار کار کانادا (نرخ بیکاری در کانادا) نشان می دهد که اقتصاد کانادا قوی باقی می ماند اما ممکن است بزودی ظرفیت پذیرش نیروی کار آن تکمیل شود.

بانک مرکزی کانادا از ابتدای امسال به منظور حفظ تورم و خنک کردن موتور رشد اقتصادی حداقل 4 بار نرخ بهره را افزایش داده است و پیش بینی می شود تا پایان سال حداقل یکبار دیگر اینکار را انجام دهد.

داگ پرتر(Doug Porter) اقتصاددان ارشد بانک مونترال، نیز با انتشار یاداشتی به سرمایه گذاران گفت: بازار کار کشور همچنان رو به پیشرفت است و خیلی راحت می توانید با بانک مرکزی کانادا همکاری مستمر داشته باشید.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز