نهاوندیان: حتما قیمت ارز کاهش می‌یابد | بانک مرکزی افشا می‌کند

Submitted on ی., 10/07/2018 - 19:08

نهاوندیان: حتما قیمت ارز کاهش می‌یابد | بانک مرکزی افشا می‌کند
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه، حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود، گفت: بانک مرکزی نرخ‌سازی‌ها و بازارسازی‌های کاذب را افشا می‌کند.
محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که چه میزان ارز به بازار ترزیق شده که موجب کاهش نرخ دلار و یورو شد؟ گفت: آن چیزی که مهم‌تر از ترزیق ارز به بازار بوده و موجب کاهش قیمت ارز شده است، احساس حضور بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: سفته‌بازانی که توان محدودی دارند، اگر احساس کنند بانک مرکزی با توان و اختیارات کامل سه قوه در بازار حضور دارد و اولا، شفاف‌سازی می‌کند یعنی نرخ‌سازی‌ها و بازارسازی‌های کاذب را افشا خواهد کرد و ثانیا، هم در عرصه عرضه و هم در عرصه تقاضا حضور دارد و اجازه نوسان‌های غیرواقعی را نخواهد داد، نفس این احساس بیشتر از میزان ارز تزریق شده موثر است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌تان از پایین آمدن نرخ ارز تا چه اندازه است؟ اظهار داشت: حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود.

بازتاب تصویب الحاق ایران به CFT در رسانه‌های فرانسه |خروج از فهرست سیاه
تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT در مجلس شورای اسلامی در بسیاری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب فرانسه بازتاب داشت.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم سی.اف.تی در جلسه علنی مجلس ایران با یکصد و 43 رای موافق به تصویب رسید.

البته این طرح مخالفان زیادی نیز داشت که بیشتر آنها منتقدان دولت و بیشتر از طیف منسوب به جبهه پایداری بودند.

موافقان این طرح معتقدند که پیوستن ایران به این کنوانسیون و بیرون آمدن از فهرست سیاه باعث شفافیت بیشتر و مقابله با فساد می‌شود.

در این جلسه علنی، وزير خارجه ایران با حضور در مجلس به سخنرانی در دفاع از این لایحه پرداخت.

شبکه تلویزیونی یورونیوز دراین باره گزارش داد: اقدام نمایندگان مجلس ایران مبنی بر تصویب لایحه الحاق این کشور به 'سی.اف.تی' با استقبال همراه بوده است.

این شبکه افزود: تصویب خواسته‌های چهارگانه گروه ویژه اقدام مالی، ایران را مجبور به رعایت حداکثر شفافیت در تعاملات و تراکنش‌های مالی داخلی و خارجی می‌کند.

رادیو بین‌المللی فرانسه نیز با بیان این مطلب که رای گیری درباره این موضوع بطور مخفیانه برگزار شد، گزارش داد: تصویب لایحه الحاق ایران به 'سی.اف.تی'، مسیر تعامل مالی کشورهایی که خواستار حفظ برجام و تبادل مالی و تجاری با ایران هستند را آسان‌تر می‌کند.

عدم همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی و بازگشت به فهرست سیاه و تحریم‌های آن به منزله بستن تمامی درها و روزنه‌ها به دست خود ایران برای تعامل مالی و بانکی با جهان است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز، يكشنبه 15 مهر، با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

در این رای گیری از مجموع 271 نماینده حاضر در جلسه، 143 رای موافق، 120 نماینده مخالف و پنج نماینده رای ممتنع به الحاق ایران به این کنوانسیون دادند.

این لایحه شامل یک مقدمه، 28 ماده و یک پیوست است و بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را با شروطی پذیرفت.

سخنگوی شورای نگهبان: اعلام نظر در رابطه با CFT زود است | نظری ندارم
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به تصویب لایحه الحاق به CFT، گفت: هنوز اعلام نظر زود است و فعلا تا زمانی که به شورای نگهبان نیاید هیچ نظری ندارم.
عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تصویب لایحه الحاق به CFT در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز اعلام نظر زود است. مجلس آن را تصویب کرده است اما هنوز برای ما نیامده است. ابتدا باید به شورای نگهبان ارسال شود تا ان شاءالله ما اعلام نظر کنیم. فعلا تا زمانی که به شورای نگهبان نیاید هیچ نظری ندارم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که این لایحه چه زمانی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نمی‌دانم. بستگی دارد چه زمان این لایحه را برای ما بفرستند.

وی، در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به لوایح الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه، تصریح کرد: فرصت نشد به این لوایح رسیدگی شود. ان شاءالله در دستور کار این هفته شورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همسر متهم سکه ثامن در فرودگاه تبریز بازداشت شد
فرماندار تبریز، دستگیری همسر مدیرعامل سکه ثامن در فرودگاه این شهر را تأیید کرد.
به گزارش فارس، علیار راستگو فرماندار تبریز در خصوص موضوع بازداشت همسر ف-ز مدیرعامل سکه ثامن در تبریز، اظهار داشت: این موضوع صحت داشته و این فرد توسط نیروی انتظامی در فرودگاه تبریز بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده است.

در روزهای اخیر با تلاش گسترده پلیس و همکاری دستگاه قضا، متهم متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن که قریب به 20 روز از کشور متواری شده بود با کمک پلیس بین‌الملل، شناسایی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت با کلاهبرداری میلیاردی از کشور متواری شده بود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز