نظامیان کانادا می توانند اطلاعات مردم را جمع آوری و منتشر کنند

Submitted on س., 06/11/2019 - 19:49

سخنگوی دفاع ملی کانادا اعلام کرد که، نظامیان کانادا حق دارند اطلاعاتی را به صورت کاملاً تصادفی و حین انجام عملیات‌های نظامی از مردم جمع‌آوری می‌کنند را ...

بر اساس دستورالعمل جدید دولت، نظامیان کانادا حق دارند اطلاعاتی را به صورت کاملاً تصادفی و حین انجام عملیات‌های نظامی از مردم جمع‌آوری می‌کنند، ذخیره و مبادله کنند.

به نقل از سی تی وی، در همین رابطه اخیرا رسانه های کانادایی به یک کپی از راهنمای 8 صفحه ای از روش جمع آوری کردن اطلاعات شهروندان که آگوست 2018 تهیه شده است دست پیدا کرده اند .

یکی از کارکنان دفاع ملی و عضو نیروهای مسلح کانادا ، در این رابطه گفت: هرگونه جمع آوری اطلاعات در رابطه با کانادایی ها ارتباط مستقیم با فعالیتهای نظامی دارد.

وی همچنین هشدار داد که فناوریهای نوین احتمال دسترسی به این اطلاعات و قرار دادن آنها در معرض دید عمومی و رسانه های اجتماعی را بیشتر می کند.

در همین رابطه کاپیتان Nicola LaMarre ، سخنگوی دفاع ملی کانادا گفت: در حال حاضر تنها فعالیت دفاعی که نیازمند جمع آوری اطلاعات شهروندان کانادایی است در بخش واحد اطلاعات نیروهای مسلح کانادا انجام می شود.

وی افزود: این کار به منظور تحقیق ، شناسایی و مقابله با تهدیدات در رابطه با ارتش از سوی سرویسهای اطلاعاتی خارجی ، افراد یا گروه های جاسوس و خرابکار ، تروریست و سایر جرایم انجام می شود.

کاپیتان Nicola LaMarre تصریح کرد: بخشی از کار نیز مربوط به جمع آوری اطلاعات نیروها و کارکنان نیروهای مسلح(نظامیان کانادا) است.

وی خاطر نشان کرد: البته این بدان معنی نیست که این بخش می تواند خودسرانه اقدام به جمع آوری اطلاعات شهروندان نماید بلکه فقط در صورت حفظ منافع امنیتی کشور باید دست به این اقدام زند.

در همین رابطه وکیل حقوق مدنی از این بابت اظهار نگرانی کرد و گفت که مشخص نیست چه تعداد از این اطلاعات بصورت تصادفی و از فضای مجازی تهیه شده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز