نشت 250 هزار لیتر نفت در سواحل کانادا / بحران زیست محیطی برای کانادا

Submitted on س., 11/20/2018 - 18:15

نشت 250 هزار لیتر نفت در سواحل کانادا / بحران زیست محیطی برای کانادا
به گفته مقامات رسمی، 250 هزار لیتر نفت از پلت فورم کانادا به سواحل آتلانتیک نشت کرده که به تایید 6 کشتی و یک هواپیما بازرس نیز رسیده است.

به نقل از phys.org، بنابر گزارش بازرسین، روز جمعه کارگران این پلت فورم هنگام کار متوجه افت فشار یکی از خطوط مرتبط با پلت فورم «رز سفید جنوبی» و « Husky Energy’s Sea Rose tanker » که در 350 کیلومتری جنوب شرقی St. John’s, Newfoundland بود در زیر آب شدند.

هنچنین بر اساس پستی که (CNLOPB)در توییتر منتشر کرده است، روز دوشنبه سطح آبهای Newfoundland Offshore Petroleum همچنان آلوده هستند.


Poor weather prompts temporary shutdown of all N.L. offshore rigs
این نشت نفتی تاثیرات زیست محیطی قابل توجهی را بر منطقه به ویژه سواحل آتلانتیک گذاشته بطوریکه تاکنون چهارگونه پرنده که آلوده به این نفت شناسایی و یک تیم برای کمک به آنها ایجاد شده است.

درپی این حادثه کلیه کارهای در حال انجام در محل پلت فورم تا زمان اطمینان از سلامت دستگاه‌ها متوقف شد.

در حال حاضر بازرسی دلایل وقوع این حادثه و نظارت بر تأثیر آن بر محیط زیست جریان دارد.

تا کنون چهار پرنده آغشته به نفت در این منطقه مشاهده شده اما خبری درباره ادامه نشت نفت گزارش نشده است.

همه چیز درباره جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا / دوشنبه آنلاین چیست؟ / چگونه در این روزها خرید کنیم؟
جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا – برخی اعتقاد دارند که جمعه سیاه یا بلک فرایدی بزرگترین حراجی در دنیا است، حراجی که در آخرین جمعه ماه نوامبر هرسال در زادگاه اصلی آن یعنی آمریکا رخ میدهد و به تبع آن کانادا نیز جدای از این داستان نیست!

هرچند به اعتقاد نگارنده جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا بیشتر بهانه‌ای است که مردم را به مراکز خرید بکشاند و از آن شلوغی که در فروشگاه های آمریکا می بینیم در کانادا خبری نیست و در حقیقت جمعه سیاه یا بلک فرایدی بهانه ای است که فروشندگان کانادایی برای جذب خریداران بیشتر محصولاتشان را با تخفیف هایی عرضه می کنند.

میزان این تخفیف ها در کانادا اصلا قابل مقایسه با درصد بالای تخفیف در فروشگاه های ایالات متحده آمریکا نمی باشد.
در هرحال جمعه سیاه یا بلک فرایدی یک سنت است که سالیان درازی در سرتاسر جهان در حال برگزاری است و هرساله در بین مردم طرفداران بیشتری پیدا می کند. جمعه سیاه امسال روز 23 نوامبر است.
دوشنبه آنلاین (Cyber Monday)


جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا
رفته‌رفته با جا افتادن خریدهای اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین هم در رویداد بلک فرایدی حضور یافتند.

رقابت در صف‌های طولانی، پدیده‌ای متفاوت در کشورهای دیگر است. همان‌طور که مردم برای فیلم‌های معروف سینمایی، از چندین ساعت قبل با صندلی و تجهیزات کامل گذران وقت حاضر می‌شوند، در مورد روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا نیز، این امر بسیار پررنگ‌تر بوده.

بسیاری از مردم فرصت ایستادن در صف‌های طولانی را نداشتند، و ترجیح آن‌ها این بود که این روز را پیش خانواده خود باشند. فروشگاه‌های آنلاین، در دوشنبه بعد از جمعه سیاه یا بلک فرایدی، پیشنهادهای آنلاین جذاب خود را ارائه می‌دادند. بدین‌صورت، کسانی که موفق به حضور در بلک فرایدی نشده بودند، یا دیر به پیشنهاد موردنظر خود رسیدند هم، شانسی دوباره پیدا می‌کردند.

در موارد بسیاری، رویداد بلک فرایدی آنلاین یک هفته کامل طول می‌کشید و آنرا با عبارات (Cyber Monday) و (Cyber Week) توصیف می‌کنند.
توصیه ما به شما برای جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا:

قطعا روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی مناسب هرنوع خریدی نیست! فراموش نکنید که حراج اصلی در کانادا روز باکسینگ دی است یعنی روز 26 دسامبر، که امیدواریم در مطلبی جداگانه فرصت پرداختن به آن فراهم شود.

اما روز جمعه سیاه مناسب برخی تجهزات الکترونیکی است و بیشتر باید به سراغ فروشگاه هایی رفت که ذاتا آمریکایی باشند.

بعنوان مثال والمارت یکی از این فروشگاه ها است و یا DELL هم به همین ترتیب، روز جمعه سیاه مناسب این نیست که بروید در فروشگاه ها چرخی بزنید، بلکه بهتر است در روزهای گذشته اجناس مورد نیاز خود را مشخص کرده باشید، از قیمت آنها آگاهی کامل داشته باشید تا چنانچه شرایطی خوب با قیمتی مناسب در روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی را پیدا کردید به خوبی تشخیص دهید که قیمت و شرایط اولیه آن اجناس چه میزان بوده است.

این موضوع دقیقا شامل دوشنبه آنلاین نیز می شود. با این تفاوت که بهتر است مراقب حملات فیشینگ به خصوص ایمیل های عجیب و غریب با تخفیف های واقعا باورنکردنی نیز باشید!

نکته مهم دیگر این است که برخی فروشگاه ها هم در بلک فرایدی مشارکت فعال دارند و هم در دوشنبه آنلاین، مانند والمارت و یا BestBuy که در برخی مواقع دیده شده که اجناس در دوشنبه آنلاین قیمت مناسب تری نیز داشته اند.
در این میان فروشگاه‌های کاستکو را نیز نباید فراموش کرد، در سال‌های گذشته این برند نشان داده که علاقمندی بسیاری دارد تا در جمع فروشگاه‌های آنلاین قدرتمند حاضر باشد و ظاهرا برای امسال جمعه سیاه یا بلک فرایدی در کانادا نقشه‌هایی نیز دارد!؟

به هرحال نکته اصلی در اینجاست که اگر واقعا به چیزی نیاز ندارید به خرید هم نروید، از نقطه نظر روانشناسی بیش از نیمی از کالاهایی که انسانها می خرند فقط به دلیل قیمت آن است و در عمل استفاده و نیاز چندانی به آن کالا ندارند!

در زیر بهترین فروشگاه های دوشنبه آنلاین را بر اساس تجربیات نگارنده به شما معرفی می کنیم:

Walmart – DELL – Amazon – BestBuy – AliExpress – Wish,com – Gearbest – Target

تارگت چند سالی است که بار خود را بسته و از کانادا فرار کرده! اما فروشگاه آنلاینش هنوز برای ما کاربرد دارد.

تارگت قول داده تمامی محصولاتش را با تخفیف مناسب به فروش برساند. برای اعمال تخفیف فقط کافی است در زمان کد “CYBER” را در هنگام خریدتان وارد کنید. این فروشگاه دارای محصولات بسیاری می باشد که از مهمترین آنها میتوان به تلویزیون ۴۸ اینچ سامسونگ، ساعت و گوشی هواوی اشاره کرد.
نگاهی به تاریخچه جمعه سیاه یا بلک فرایدی

قرن‌ها است که صفت سیاه در فرهنگ‌های مختلف برای توصیف رویدادی بدشگون استفاده می‌شد. در تاریخ آمریکا، عبارت «جمعه سیاه» به رسوایی بازار طلا، در روز ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۶۹ اشاره دارد.

پس از پایان جنگ داخلی آمریکا، بین ایالات متحده آمریکا و ایالات مؤتلفه آمریکا، نوبت به دوران دوازده ساله بازسازی آمریکا رسید. بدین ترتیب، ایالت‌های شکست خورده جنوبی، مورد بازسازی ایالت‌های شمالی پیروز قرار گرفتند. دو تن از زمین خواران آن دوره به نام جِی گولد (Jay Gould) و جیمز فیسک (James Fisk) به واسطه خریدهای عمده در مدتی کوتاه، انحصار موقت طلا را به دست گرفتند.

آن‌ها از این طریق سود کلانی به دست آوردند. دولت وقت که به‌موقع متوجه این سوءاستفاده نشد، حجم طلای بالایی را روانه بازار کرد تا قیمت از دست رفته ثابت شود. اما در نهایت، زندگی بسیاری ویران شد، و از آن روز به نام جمعه سیاه یا بلک فرایدی یاد می‌شود.
فلسفه حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی

فلسفه اصلی حراج جمعه تخفیف بر روی تمامی کالاها است. تخفیفی که باعث ترغیب مشتریان برای رفع نیازهای خود با هزینه کمتر در آستانه سال نو، و خالی شدن انبار فروشگاه‌ها با حاشیه سودی کمتر است.

اما در سال‌های اخیر رقابت بین فروشنده‌ها به حدی بالا گرفت که مفهومی به نام Doorbuster به وجود آمد. اما Doorbuster به چه معنا است؟

همان‌طور که می‌دانید کلمه Door به معنای «در» بوده و کلمه Buster به معنی انفجار یا شکستن چیزی است.

به همین دلیل کالاهای با تخفیف ویژه را Doorbuster نامیدند زیرا این کالاها باعث صف کشیدن مردم پشت درهای فروشگاه شده و حتی در بسیاری از موارد نیز تراکم جمعیت مشتریان باعث شکسته شدن در فروشگاه شد.
کالاهای با تخفیف ویژه درواقع یکی از کاتالیزورهای حراج جمعه بوده و افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند.

این کالاها عموما از محصولات بسیار جذاب بازار نظیر گوشی‌های پرچم‌دار، تلویزیون‌های بزرگ، آخرین نسل دوربین‌ها یا آخرین و گران‌قیمت‌ترین لباس‌ها هستند که با تخفیفی باورنکردنی حتی تا ۷۰ درصد زیر قیمت اصلی خود عرضه می‌شوند.

طبیعی است که فروشنده برخی از این کالاها را با ضرر عرضه می‌کند و فروش انبوه آن‌ها کار غیرعقلانی است.

به همین دلیل تعداد کالاهای با تخفیف ویژه (Doorbuster) محدود بوده و عموما در همان ثانیه‌های اول شروع حراج به پایان می‌رسند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز