نرخ بهره ی مورتگیج کانادایی تنزل یافته است! ممکن است بانک مرکزی نرخ بهره را به صفر برساند

Submitted on Mon, 06/10/2019 - 16:40

Powell، رئیس Federal Reserve در یک سخنرانی گفت که دولت فدرال معیارهای مناسبی را برای پیشبرد اقتصادی بکار خواهد گرفت و تأثیر روند بازار را زیر نظر خواهد داشت. هنگامیکه ملاحظات وی توسط کارشناسان در مورد کاهش نرخ بهره مورد بررسی قرار گرفت ، بازار سهام آمریکا بلافاصله صعود کرد. سرمایه گذاران انتظار دارند که دولت فدرال آمریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد و بانک کانادا از این امر پیروی خواهد کرد. با توجه به گزارش بلومبرگ شانس بانک کانادا برای تصمیم گیری جهت کاهش نرخ بهره در سی ام اکتبر از ۲۵٪ تا در هفته ی گذشته به ۵۹٪ در روز سه شنبه افزایش یافت. بازار انتظار دارد که شاخص نرخ بهره در فصل پاییز به میزان ۲۰ رتبه در شش ماه آینده پایین بیفتد


RCI

و نهایتاً در طی ۱۸ ماه نرخ بهره به صفر برسد. بنا بر آژانس خبری کانادا، Stephen Poloz رئیس بانک کانادا نظرش را در پایان سال گذشته آشکار کرد. وی پیشنهاد داد که شاخص نرخ بهره را باید کم کم بالا برد و از ۱/۷۵٪ به سطح خنثی رساند. نرخ خنثی بین ۲/۵٪ تا ۳/۵٪ می باشد. بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را بعد از ۵ سال افزایش متوالی نرخ بهره متوقف کرد و هنوز نرخ بهره ۱/۷۵٪ می باشد.

Krishna Guha، کارشناس Evercore گفت: دولت فدرال نرخ بهره را در سپتامبر امسال کاهش داد. و دولت فدرال نرخ بهره را سه بار کاهش خواهد داد. Stanley Druckenmiller، بیلیونر و استراتژیست پیش بینی کرده است که اگر اقتصاد آمریکا رو به کاهش ادامه یابد، در ۱۸ ماه آینده میزان بودجه ی فدرال به صفر خواهد رسید.


Stanley Druckenmiller (CNBC)

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، بانک کانادا در حال حاضر هیچ کاهش نرخ بهره ای را عملی نخواهد کرد. از تجربه ی گذشته می توان دریافت بعد از اینکه دولت فدرال نرخ بهره را کاهش دهد، احتمال اینکه بانک مرکزی کانادا از این روند پیگیری کند خیلی زیاد است.

بنا بر جدیدترین گزارش آماری انجمن مشاوران املاک تورنتو، در ماه می امسال فروش خانه به شدت افزایش یافت ولی تعداد خانه های جدید لیست شده به طور جدی افزایش نیافته است و در نتیجه بازار املاک در سخت ترین شرایط به بازار فروشنده ها تبدیل شد.

با توجه به جدیدترین اطلاعات انجمن املاک تورنتو ۹۹۸۹ باب خانه در ماه می امسال فروخته شد. این افزایش ۱۸/۹٪ بیشتر از همین زمان در سال گذشته است. متوسط قیمت معاملات در مقایسه با سال گذشته ۳/۶٪ افزایش یافت. انجمن املاک پیش بینی می کند که قیمت خانه در آینده به افزایش تک رقمی افزایش خواهد داشت اما اگر رشد خانه های لیست شده با افزایش فروش هماهنگ نباشد، ممکن است به افزایش قیمت خانه بیانجامد. اگر نرخ بهره کاهش یابد بدون شک قیمت خانه بالا خواهد رفت.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز